پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جلسه هماهنگی با دفاتر زیارتی استان قزوین در خصوص زائرین اربعین حسینی (ع) برگزار شد

جلسه هماهنگی با دفاتر زیارتی استان قزوین در خصوص زائرین اربعین حسینی (ع) برگزار شد

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین، جلسه هماهنگی مدیران عامل دفاتر زیارتی  با حضور مدیریت و پرسنل حج و زیارتو  نماینده اداره کل تبلیغات اسلامی و بهداشت و درمان استان در مورخ 95/8/1 در سالن اجتماعات شهدای منای مدیریت حج و زیارت استان قزوین برگزار شد.

علیرضا کلانتری مدیر حج و زیارت استان ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدا.. الحسین(ع) ، هدف از تشکیل این جلسه را تشریع امور مربوط به زائرین اربعین و بیان نکات اساسی در این خصوص دانسته و بیان داشتند: مدیران عامل دفاتر زیارتی با هدایت و راهنمایی زائرین اربعین جهت کسب اطلاعات بیشتر سفر به کانال تلگرامی کارگروه اربعین به نشانی @arbaein95_qazvin  می توانند نقش موثری در ارائه خدمات به زائرین داشته باشند.

ایشان در خصوص ویزای زائرین اربعین بیان داشتند مدت اقامت زائرین با ویزای اربعین 20 روز از تاریخ ورود به مرز بوده و زائرین بایستی از اقامت بیش از 20 روز در کشور عراق خودداری نمایند. ایشان همچنین در خصوص شرکت زائرین در پیاده روی اربعین بیان داشتند زائرین بایستی در سامانه سماح ثبت نام نموده و ویزای مربوطه را دریافت نمایند در غیر اینصورت طبق اعلام مقامات کشور، حق خروج از مرز را به کشور عراق ندارند و مدیران دفاتر بایستی با هدایت زائرین به ثبت نام در سامانه سماح زائرین را راهنمایی نمایند.

کلانتری در خصوص کمک به موکب های ارائه دهنده خدمات به زائرین اربعین گفت: در سالجاری سازمان حج و زیارت اقدام به برپایی 5 موکب بنام شهدای منا در شهرهای مهران، چذابه، شلمچه، کربلا و نجف نموده که حج و زیارت قزوین زیر مجموعه موکبهای منا و شهر کربلا می باشد و انتظار می رود مدیران دفاتر زیارتی با جمع آوری کمکهای نقدی و غیرنقدی از خیرین و ... در تجهیز و ارسال نذورات به این موکبها همکاری لازم را نمایند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین افشار نماینده سازمان تبلیغات اسلامی استان از انجام امور فرهنگی زائرین اربعین توسط سازمان تبلیغات استان خبر داده و بیان داشتند در استانهایی که فاقد نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری می باشند وظیفه انجام امور فرهنگی زائرین اربعین به عهده سازمان تبلیغات اسلامی استان می باشد که در این راستا این کمیته با تهیه کتابچه ای حاوی مسائل مورد نیاز زائرین گام موثری در ارائه خدمات فرهنگی به زائرین اربعین برداشته است.

ایشان همچنین از آمادگی سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان جهت در اختیار گذاشتن روحانی کاروان (بدون هزینه دریافتی از زائرین) به زائرین گروههای 30 نفر به بالا جهت همراهی زائرین خبر دادند.

در پایان نیز امینی از کارشناسان اداره بهداشت و خدمات درمانی استان نکاتی چند در خصوص مسائل بهداشتی و درمانی، نحوه پیشگیری از ابتلا به بیماریهای این سفر و نحوه کنترل آن بیان داشتند که مدیران دفاتر با اطلاع رسانی مناسب به زائرین اربعین می توانند تا حدود زیاردی از بروز این بیماریها جلوگیری نمود.

 

 

 

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.