پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ثبت نام 15000 نفر از استان در سامانه سماح / صدور 1249 ویزا توسط کنسولگری تبریز

ثبت نام 15000 نفر از استان در سامانه سماح / صدور 1249 ویزا توسط کنسولگری تبریز
ایشان با اشاره استقرار کنسولگری تبریز گفتند : کنسولگری تبریز صدور روادید را از روز پنجشنبه 95.7.29 آغاز کرده که بتعداد 1249 نفر ویزا صادر گردیده است و در استان آذربایجان شرقی حدود 15000 نفر تا امروز در سامانه سماح ثبت نام نموده اند.

امیر روحی مدیر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی صبح امروز در پخش زنده برنامه سحرلر از شبکه سهند حضور یافته و در خصوص سامانه سماح و آغاز به کار کنسولگری عراق در تبریز توضیحاتی را ارائه فرمودند.

ایشان با اشاره استقرار کنسولگری تبریز گفتند : کنسولگری تبریز صدور روادید را از روز پنجشنبه 95.7.29 آغاز کرده و به تعداد 1249 نفر ویزا صادر گردیده است. وی افزود: در استان آذربایجان شرقی حدود 15000 نفر تا امروز در سامانه سماح ثبت نام نموده اند.

روح ملکی گفت: بنا به تاکیدات معاون کنسولی وزارت خارجه، وزارت کشور، نیروی انتظامی و سازمان حج و زیارت تنها راه اخذ روادید اربعین، سامانه سماح بوده و هیچگونه امکان تشرف به کربلا و نجف بدون اخذ روادید اربعین میسر نخواهد بود و ورود غیر قانونی به عراق از سه الی 6 ماه حبس را به دنبال خواهد داشت.

مدیر حج و زیارت استان در ادامه گفت : ظرفیت گروههای تشکیل شده در سامانه سماح هر چقدر بیشتر باشد صدور روادید نیز با سرعت و به تعداد بیشتری صورت خواهد پذیرفت. و امسال جهت تسهیل در امور مربوط به ورود و خروج زائرین اربعین حسینی(ع) و با عنایت به بیانات ریاست محترم سازمان حج و زیارت مبنی بر اینکه امسال با مذاکراتی که با وزارت کشور و سفارت عراق به عمل آمده، تصمیم بر این شده که از مانیفست به تعداد اعضا گروه، کپی برابر اصل تهیه گردد که هر کدام حکم اصل را دارد و دیگر اجباری نیست که همگی اعضا گروه با هم وارد یا خارج شوند.

روحی در ادامه با بیان اینکه تعداد پنج موکب تحت عنوان شهدای منا توسط سازمان حج و زیارت در مرزهای خروجی مستقر و ارائه خدمات خواهند نمود، گفتند: توصیه می شود متقاضیان محترم در دام سودجویان و کلاهبرداران دچار نشوند زیرا ویزای ارزان قیمت به معنای کلاهبرداری می باشد و جهت اخذ روادید فقط به کارگزاران دارای مجوز از سازمان حج و زیارت مراجعه فرمایند.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.