پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

استان فارس: مصاحبه خبری در خصوص توصیه به زائرین عتبات

استان فارس: مصاحبه خبری در خصوص توصیه به زائرین عتبات

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان فارس ؛ علیرضا زینلی مدیر حج و زیارت با رسانه های گروهی و روزنامه های محلی گفتگو کرد .

زینلی در این گفتگو با بیان اینکه تا کنون 32 هزار نفر در قالب 7 هزار گروه در سامانه سماح جهت پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام کردند گفت: زائرین کربلای معلی جهت اخذ ویزا فقط به دفاتر و شرکت های زیارتی مجاز سازمان حج و زیارت مراجعه نمایند.

مدیر حج و زیارت فارس با توجه به فرا رسیدن ایام محرم الحرام و ایام سوگواری تاسوعا ، عاشورا و اربعین حسینی و شوق و اشتیاق عزاداران حضور در کربلای معلی به صورت دسته جات پیاده روی ، اظهار داشت: پیرو اطلاعیه های مکرر سازمان حج و زیارت ، وزارت کشور و نیروی انتظامی در خصوص اخذ ویزا توسط زائرین از طریق دفاتر و شرکت های مجاز سازمان حج و زیارت در شیراز و شهرستان های استان ، توصیه می شود متقاضیان اخذ ویزا فقط به دفاتر و شرکت های مجاز دارای کد کارگزاری از سازمان حج و زیارت که اسامی آن ها در سایت حج فارس ذکر شده مراجعه کنند.

وی افزود: هزینه دریافت ویزای عزیمت به عراق در ایام اربعین از سوی دولت عراق ۴۰ دلار است که در سامانه به صورت ریالی با نرخ روز بانک مرکزی به‌صورت سیستمی محاسبه و دریافت می شود و همچنین بیمه زائران به همراه خدمات پزشکی به زائران اربعین ۲۵ هزار تومان خواهد بود که تمامی ثبت نام کنندگان باید مراحل ثبت نام در سامانه سماح را کامل طی کنند.  درواقع هزینه صدور ویزا و بیمه زائران حدود یک میلیون و 790 هزار ریال می باشد که فقط از طریق کارت های بانکی عضو شتاب و درگاه های اینترنتی بانک های عامل توسط دفاتر و شرکت های زیارتی مجاز قابل پرداخت بوده و اکیدا توصیه می شود نسبت به پرداخت وجه نقد به افراد متفرقه جدا خودداری کنید .

به گفته زینلی ،اخذ ویزا و اعزام توسط افراد و گروه های غیر مجاز موجب به وجود آمدن مسائل و مشکلات خاصی در مرز ها می شود که ممکن است تبعات قانونی برای زائرین به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: تنها مسیر دریافت ویزای اربعین سامانه سماح است؛ اما متأسفانه عده ای با تشکیل مؤسسات موقت و غیرمجاز با هدف کسب منافع و سوء استفاده از احساسات پاک مذهبی مردم شریف سعی دارند با وعده ارائه ویزا و بیمه ارزان قیمت، در روند متمرکز و منظم ساماندهی زائران اخلال ایجاد نمایند؛ بنابراین، زائران اربعین فریب دسیسه دلال ها و شرکت های کلاهبردار مبنی بر دریافت روادید و بیمه با قیمت اندک را نخورند.

زینلی با تأکید بر اینکه مشتاقان زیارت اربعین ثبت نام در سماح را به روزهای پایانی موکول نکنند، عنوان کرد: متقاضیان از مراجعه مستقیم به سفارت و کنسولگری های کشور عراق خودداری نمایند و صرفاً از طریق دفاتر مجاز زیارتی که لیست آن در سامانه سماح و سایت سازمان حج و زیارت اعلام شده، اقدام نمایند. وی اظهار داشت: مدیر حج و زیارت فارس خاطر نشان کرد:  کسانی که در سامانه سماح ثبت نام نکرده اند، نمی توانند از خدمات پزشکی مسیر راهپیمایی و خدمات درمانی بیمارستان های عراق بهره بگیرند؛ بنابراین این متقاضیان قبل از عزیمت، مراحل نام نویسی را تکمیل کنند. براین اساس ویزا، خدمات پزشکی و بیمه زائران از جمله اولویت های در نظر گرفته شده برای متقاضیان سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین است و خواهشمندیم علاقه‌مندان ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند

 مدیر حج و زیارت فارس گفت : پیگیری مسائل امنیتی و حوادث در این سفرها فقط در مورد زائرینی که از طریق سازمان حج و زیارت و دفاتر و شرکت های مجاز زیارتی اقدام به اخذ ویزا کرده باشند قابل انجام است.

وی افزود: در صورت بروز هر گونه بیماری و نیاز به مراقبت درمانی در کشور عراق ،سازمان حج و زیارت و گروه پزشکی مستقر در کشور عراق خدمات رایگان خود را به زائرین اعزامی توسط سازمان حج و زیارت ارایه می کند و دیگر زائرین مجبور به پرداخت هزینه های درمان در کشور عراق می باشند.

زینلی گفت: ثبت شماره تلفن زائر در سامانه سماح مربوط به سازمان حج و زیارت موجب اطلاع رسانی لحظه به لحظه به زائرین می شود که این امر در مورد ویزا های آزاد و افراد غیر مجاز که نسبت به اخذ ویزا اقدام می کنند نمی باشد.

وی از زائرینی که اقدام به ثبت نام در سامانه سماح و دفاتر و شرکت های مجاز سازمان حج و زیارت کرده اند خواست ، هر چه سریع تر نسبت به تکمیل پرونده و واریز وجه اقدام کنند و از موکول کردن آن به روز های آخر که موجب ازدحام و سرگردانی زائرین می شود جدا خودداری کنند.

زینلی در پایان تاکید کرد : از مردم شریف و فهیم استان تقاضا می گردد هرگونه تخلف و یا اقدام غیر معمول توسط افراد غیرمجاز را سریعا با شماره تلفنهای (4 _32295902 ) سازمان حج و زیارت استان فارس اعلام کنند.

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.