پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: نظام و انقلاب اسلامی با الگو از مکتب حسینی راه خود را ادامه می دهد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: نظام و انقلاب اسلامی با الگو از مکتب حسینی راه خود را ادامه می دهد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: امروز اگر دشمنان با هجمه و توطئه و نفوذهای بسیار خود توان غلبه بر نظام اسلامی را ندارند، به دلیل الگوگیری انقلاب از مکتب حسینی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، سه شنبه شب در جمع مردم مرکز استان خراسان شمالی در مسجد امام رضا (ع) بجنورد، با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین، به تشریح وقایع تاریخی حرکت کاروان کربلا پرداخت و اظهار کرد: امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) با سخنرانی های خود در شهر کوفه قدرت کاروان کربلا را به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه این دو بزرگوار با اقتدار صحبت کردند، از دشمن نهراسیدند و با قدرت هر چه تمام تر حرف حق خود را زده و دشمن را خسته کردند، افزود: سفیران کربلا در اوضاع خاص دربار یزید و یزیدیان با اقتدار صحبت کرده و رسماً اعلام کردند که ما پیروز میدان هستیم و شما صبر کنید ببینید نام چه کسی می ماند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با بیان اینکه امروز می بینیم که نام و مکتب امام حسین (ع) زنده است، تصریح کرد: انقلاب و نظام اسلامی ما بخشی از مکتب حسینی است که احیا شد و توانست قدرت های شیطانی دنیا را به ذلت بکشاند.

وی با اشاره به خطبه امام سجاد (ع) در مسجد شام، افزود: امام زین العابدین (ع) در این خطبه تأکید کرد که شهادت در راه خدا عادت اهل بیت پیامبر بوده و خداوند به اهل بیت (ع) علم و دانش، قدرت صبر، بزرگواری، بخشندگی، شجاعت و محبت در قلوب مؤمنان را داده است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر اضافه کرد: سخنان امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) حرکت بنی امیه برای نابودی اسلام را خنثی کرد؛ به گونه ای که تمام برنامه ها و قول و قرارهای اموی به هم ریخت و یزید و یزیدیان هرکدام دیگری را مقصر واقعه عاشورا عنوان می کردند.

به گفته وی 35 سال امامت امام سجاد (ع)، ادعیه صحیفه سجادیه، تربیت نیروهای لایق و افشاگری های این امام همام سبب شد نهضت کربلا جاودانه بماند و یزید و یزیدیان از بین بروند.

حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به اینکه مکتب و نهضت کربلا برای همیشه تاریخ زنده و باقی است، افزود: انقلاب اسلامی ایران از مصادیق بارز تداوم نهضت کربلا است؛ زیرا قبل از انقلاب رضاخان و محمدرضا شاه پهلوی با دین و عزاداری مقابله و جشن های دو هزار و 500 ساله برگزار می کردند و به حساب خود ایران را سکولار کرده بودند اما امام خمینی (ره) با همراهی مردم انقلاب اسلامی را رقم زد.

وی ادامه داد: اکنون 37 سال از عمر انقلاب و نظام اسلامی گذشته و کسانی که می خواستند دین را در این کشور از بین ببرند امروز شاهد این هستند که شعاع نورانی دین از کشور ما به کشورهای دیگر رفته و افکار را روشن می کند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر خاطرنشان کرد: دشمنان از طریق جنگ، فعالیت های روانی و تحریم اقتصادی می خواستند ما را ذلیل کنند اما خودشان روزبه روز ذلیل تر شدند؛ به گونه ای که امروز آمریکا در موضوعات مختلف ازجمله بحران سوریه به درماندگی افتاده و هر روز التماس می کند که در سوریه با همکاری ایران آتش بس شود تا آنها بتوانند مزدوران خود را نجات دهند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برای سفری 2 روزه، روز سه شنبه وارد بجنورد مرکز خراسان شمالی شد. 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.