پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد ؛

مهلت ویزای کشور عراق 20 روزه است/ ثبت نام 450 هزار زائر در سامانه سماح

مهلت ویزای کشور عراق 20 روزه است/ ثبت نام 450 هزار زائر در سامانه سماح

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: مهلت ویزای کشور عراق برای هر زائر ایرانی 20 روز در نظر گرفته شده اما این به آن معنا نیست که زائران باید این مدت را در کشور عراق سپری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ مهندس سعید اوحدی  گفت: بر اساس تفاهم صورت گرفته با کشور عراق مهلت ویزای زائران برای حضور در این کشور 20 روز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مهلت 20 روزه به این معنا نیست که هر زائر ایرانی باید 20 روز دراین کشور اقامت داشته باشد بلکه درخواست ما از زائران این است که پس از زیارت خاک کشور عراق را ترک کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به نظر مراجع تقلید در رابطه با زیارت زائران در ایام اربعین حسینی تصریح کرد: بر اساس تاکید مرجع تقلید هر یک از زائران باید پس از انجام مراحل زیارت خود از کشور عراق خارج شده تا شاهد تراکم جمعیت در این کشور نباشیم.

اوحدی سامانه سماح را امن ترین کانال اخذ ویزای کشور عراق دانست و اظهار کرد: زائران اربعین حسینی برای دریافت ویزا باید به سامانه سماح مراجعه کرده و این سامانه به صورت 24 ساعته به زائران خدمات ارائه می دهد.

وی ادامه داد: مهلت ویزای 20 روزه زائران اربعین حسینی از اول صفر آغاز شده و بر اساس پیش بینی های ما دراین مدت 2 میلیون زائر ایرانی جهت حضور در مراسم اربعین حسینی وارد کشور عراق خواهند شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به نحوه پرداخت هزینه 40 دلاری ویزای کشور عراق جهت اعزام زائران به این کشور اذعان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته زائران باید هزینه 40 دلاری ویزای اربعین حسینی را از طریق سامانه سماح به صورت اینترنتی و معادل ریالی  پرداخت کرده و این سامانه به صورت مستقیم به بانک مرکزی متصل بوده و این وجوه وارد حسابهای کشور عراق می شود.

اوحدی با ارائه آماری از آخرین وضعیت ثبت نام کنندگان در سامانه سماح جهت اعزام به کشور عراق بیان کرد: بر اساس آخرین آمار تاکنون 450هزار زائر ثبت نام خود در سامانه سماح را نهایی کرده که از این تعداد 30 درصد افراد را زنان و 70درصد دیگر را مردان تشکیل می دهند.

وی از تفاهم انجام شده با سپاه و همچنین کاروانهای راهیان نور جهت اعزام زائران به کشور عراق خبر داد و خاطر نشان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با کاروانهای راهیان نور جهت اعزام زائران به کشور عراق مقدمات کاروان بندی افراد انجام شده تا زائران بتوانند بدون مشکل از مرزهای کشور وارد خاک عراق شوند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.