پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جزئیاتی از ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح

جزئیاتی از ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح

معاون  سازمان حج و زيارت گفت:  رواديد بیش از  100 هزار نفر از ثبا تام کنندگان در سماح صادر و صدور رواديد بقيه ثبت نام كنندگان به سرعت در دست انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ حميد محمدي  افزود: رواديد زماني صادر مي شود كه افراد با پرداخت هزينه رواديد، پزشكي و بيمه ثبت نامشان را تكميل كرده باشند.

وي افزود: پس از تكميل ثبت نام افراد به صورت گروهي، ثبت نام ها تبديل به مانيفست هاي2، 5 يا 20 نفره مي شود و به سفارت عراق در تهران و كنسولگري هاي  كرمانشاه، مشهد و اهواز و 12 دفتر كنسولي موقت ارائه مي شود و با فاصله کوتاه تبديل به رواديد مي شود و گذرنامه تحويل ثبت نام كنندگان خواهد شد.

معاون  سازمان حج و زيارت با بيان اينكه تا امروز براي بيش از100 هزار نفر، يعني حدود يك چهارم ثبت نام كنندگان رواديد صادر شده است گفت: ثبت نام خيلي زودتر از شروع صدور رواديد آغاز شده است بنابراين رواديد عده زيادي از ثبت نام كنندگان هنوز صادر نشده و با توجه به اينكه صدور رواديد سرعت گرفته است اين فاصله به سرعت كم مي شود.

محمدي با بيان اينكه رواديد براساس اولويت ها صادر مي شود گفت: ترتيب ثبت نام ها و همچنين تاريخي كه متقاضيان براي تشرف به عتبات درخواست مي كنند مورد توجه قرار مي گيرد و چون ظرفيت مرزها محدود است، افرادي كه زودتر ثبت نام كرده اند در اولويت اند و در صورتي كه مرز انتخابي متقاضيان جديد در آن روز خاص پر باشد بايد تاريخ ديگري را براي تشرف انتخاب كنند.

وي درباره هزينه ثبت نام در سامانه سماح براي پياده روي اربعين گفت: آنچه در سامانه سماح به صورت رسمي اخذ مي شود فقط هزينه رواديد، هزينه بيمه پزشكي و هزينه خدماتي دفاتر زيارتي است كه مجموعاً حدود 180 هزار تومان مي شود كه البته با توجه به نرخ شناور ارز ممكن است 2 يا 3 هزار تومان كمتر يا بيشتر شود.

محمدي با تأكيد بر ثبت نام متقاضيان در سامانه سماح به نشانيwww.samah.haj.ir گفت: ثبت نام كنندگان در اين سامانه در طول مسير پياده روي بزرگ اربعين از پوشش خدمات پزشكي هلال احمر و همچنين پوشش بيمه اي كامل بهره مند مي شوند در حالي كه به عزيمت هاي خارج از اين سامانه هيچ يك از حمايت ها ارائه نمي شود.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.