پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ثبت‌نام 18 هزار زائر آذربایجان شرقی برای زیارت اربعین/ صدور ویزای بیش از 9 هزار نفر

ثبت‌نام 18 هزار زائر آذربایجان شرقی برای زیارت اربعین/ صدور ویزای بیش از 9 هزار نفر
امیر روحی‌ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: تا به امروز 18 هزار نفر از استان آذربایجان شرقی ثبت‌نام کرده اند که برای 9 هزار و 31 نفر از دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی ویزا دریافت صادر شده است.

امیر روحی‌ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: تا به امروز 18 هزار نفر از استان آذربایجان شرقی ثبت‌نام کرده اند که برای 9 هزار و 31 نفر از دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی ویزا صادر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کنسولگری عراق در تبریز زودتر از سال گذشته مستقر گشته است از این روند اخذ ویزا نیز سریع‌تر از سال گذشته بوده و در مدت 72 ساعت تهیه می‌شود.

مدیر حج و زیارت استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ویزای اربعین 20 روزه است، گفت: بر اساس سخت‌گیری و نظارت‌های هرچه بیشتر، امسال هیچ فردی بدون ویزا نمی‌تواند وارد کشور عراق شود.

وی به اخذ ویزای انفرادی اشاره کرد و افزود: اگر فردی تمایل ندارد به صورت گروهی باشد و همراه با گروه وارد و خارج نشود می‌تواند با درخواست کپی رنگی مانیفست ممهور به مهر کنسولگری از دفتر زیارتی، نسبت به تردد جداگانه اعضای گروه به مرزها اقدام نمایند.

روحی‌ملکی اختصاص مرز شلمچه برای اتباع خارجی را یادآور شد و افزود: همچنین مرز مهران بر اساس ابلاغیه کشور به ریاست استاندار آذربایجان شرقی به استان واگذار شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال حداقل 30 هزار زائر استان در روز اربعین شرکت کنند.

وی به پایان ثبت نام تا روز 24 آبان ماه اشاره کرد و ادامه داد: تمام ثبت‌نام‌ها تا روز 24 آبان بوده و بعد از آن برای هیچ کس ویزایی صادر نمی‌شود و همچنین تمام زائران امسال بیمه خواهند شد و 11 چادر خدمت‌رسانی برای زائران زا نظر درمانی در مسیر نجف به کربلا برپا خواهند بود.

مدیر حج زیارت استان خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با کمیته سازمان‌دهی و اعزام به محلی مشخص در ترمینال یا سایر مکان‌ها برای اعزام انجام شود و نرخی را تصویب کنیم تا هیچ سوءاستفاده و مشکلی برای زوار انجام نگیرد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.