پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

به دام افتادن شیادان مجازی با چشم طمع به زائران اربعین

به دام افتادن شیادان مجازی با چشم طمع به زائران اربعین

رییس پلیس فتای تهران با تاکید بر اینکه  تنها سایت ثبت نام کننده در زمینه سفر اربعین سایت سماح است افزود: تبلیغاتی که در فضای مجازی مبنی برسفر سریع،  بدون ویزا و ارزان برای اربعین منتشر می شود، شیادی است و به منظور اخاذی از افراد انجام می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، محمد مهدی کاکوان  افزود: در یکی از موارد در سایت اعلام شده بود تنها با یکصد هزار تومان برای سفر اربعین با هواپیما ثبت نام کنید و سایت دیگر مبلغ سفر را 500 هزار تومن اعلام کرده بود.

وی گفت: فردی که هزینه سفر را یکصد هزار تومان در سایتش اعلام کرده بود با چهار شاکی و دیگری که هزینه را 500 هزار تومان اعلام کرده بود هشت شاکی داشت و این در حالی است که تعداد زیادی مراجعه کننده به این سایتها وجود داشت ولی آنها به این سایتها اعتماد نکردند و شکات تنها افرادی بودند که به این سایت ها اعتماد کردند.

کاکوان گفت:  در مناسبتهای مختلف افراد در فضای مجازی اقدام به شیادی و سایت یا وبلاگ ایجاد می کنند.

سرهنگ کاکوان تصریح کرد: انگیزه این افراد فقط اخاذی با سوءاستفاده از احساسات زائران  اربعین بوده است.

وی با تاکید بر اینکه  تنها سایت ثبت نام کننده در زمینه سفر اربعین سایت سماح است افزود: تبلیغاتی که در فضای مجازی مبنی برسفر سریع،  بدون ویزا و ارزان برای اربعین منتشر می شود، شیادی است و به منظور اخاذی از افراد انجام می شود.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ تاکید کرد: سایت هایی که در فضای مجازی برای سفر به عتبات تبلیغ می کنند، الزاما باید محیط فیزیکی مشخص داشته و دارای شخصیت حقوقی یا حقیقی باشند.

تا کنون بیش از 530 هزار تن از مشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir ثبت نام کرده و برای انجام مقدمات سفر خود و دریافت ویزای اربعین، اقدام کرده اند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.