پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ثبت نام های سماح از مرز نیم میلیون نفر گذشت

ثبت نام های سماح از مرز نیم میلیون نفر گذشت

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه بیش از نیم میلیون نفر از مشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، نسبت به فعالیت مجموعه های سوجو با وعده صدور ویزای اربعین هشدار داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس «سعید اوحدی» در خصوص تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه سماح گفت: تا کنون بیش از 530 هزار نفر از مشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که این زائران باید در اسرع وقت مدارک خود را به دفاتر زیارتی که در سماح انتخاب کرده اند، تحویل دهند.

وی افزود:صدور ویزای زائران در سفارت و کنسولگری عراق در تهران، مشهد، کرمانشاه و اهواز و همچنین 12 دفتر موقت کنسولگری های عراق با سرعت خوبی در حال انجام است و امیدواریم روادید همه زائران اربعین در زمان مناسب صادر شود.

رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان به ادعای صدور روادید اربعین توسط برخی مجموعه های سودجو اشاره کرد و گفت:این مجموعه های از احساسات پاک مذهبی مردم سوء استفاده کرده و بعضا در ترمینال های مسافربری و حتی سوپرمارکت ها با تحت عناوینی از جمله  صدور روادید فوری اربعین تبلیغ می نمایند که مردم به اینگونه تبلیغات اعتماد نکنند.

مهندس اوحدی ادامه داد: همانگونه که از سوی پلیس فتا و مسئولان ستاد مرکزی اربعین نیزهمواره تأکید شده تنها مسیر مطمئن برای ثبت نام زائران اربعین سامانه سماح است.

وی بیان کرد:  کمیته اعزام اربعین  به مسئولیت سازمان حج و زیارت بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین کار کاروان بندی زائران با همکاری سپاه و راهیان نور شروع کرده است . بر اساس هماهنگی که با سازمان راهداری و حمل و نقل انجام شده با همکاری مجموعه جوان سیر ایثار و بسیج تلاش ما این است که در روزهای شلوغ کاری اعزام کاروانی زائران به نقاط صفر مرزی را در برنامه داشته باشیم که بزودی اطلاع رسانی اعزام کاروانی زائران اربعین به تلفن های همراه سرگروه های ثبت نامی در سماح انجام خواهد گرفت.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص فرآیند ثبت نام زائران در سامانه سماح توضیح داد: از مزایای سامانه سماح این است که زائران احتیاج به پرداخت وجه نقد ندارند و هزینه ها در این سامانه بصورت الکترونیکی از طریق درگاه های بانکی دریافت می شود و با هماهنگی صورت گرفته با بانک مرکزی زائران مبالغ را بصورت ریالی بر اساس نرخ تسعیر ارز پرداخت می کنند و نیازی به تهیه ارز ندارند.  زائران تنها برای ثبت نام لازم است به سامانه سماح مراجعه کنند و طی مراحل ثبت نام یکی از دفاتر زیارتی نزدیک محل سکونت خود را در سامانه انتخاب کرده و مدارک خود را برای صدور ویزای اربعین به آن دفتر تحویل دهند.

مهندس اوحدی در خصوص روند ثبت نام زائران در سماح گفت: طی روزهای گذشته شاهد افزایش استقبال زائران در سامانه سماح بوده ایم و روزانه 27 تا 30 هزار نفر در روز در این سامانه ثبت نام کرده اند با این وجود خوشبختانه مشکل پهنای باند در این سامانه وجود ندارد.

رئیس سازمان حج و زیارت به مشتاقان زیارت اربعین توصیه کرد تا این عزیزان ثبت نام های خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.