پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت در استان البرز :

سامانه سماح مطمئن ترین مسیر برای دریافت ویزای اربعین است

سامانه سماح مطمئن ترین مسیر برای دریافت ویزای اربعین است

رئیس سازمان حج و زیارت در مراسم تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید حج و زیارت استان البرز نسبت به فعالیت سودجویان در سوء استفاده از احساسات مذهبی مردم و جعل روادید اربعین هشدار داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس «سعید اوحدی» پیش از ظهر امروز(شنبه) ، در مراسم تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید حج و زیارت استان البرز که با حضور مسئولین این استان ، مسئول نماینده بعثه مقام رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کارگزاران زیارتی استان البرز در محل اداره حج و زیارت البرز که همزمان با سالروز شهادت شهید فهمیده برگزار شد، گفت: زمان به سرعت در حال عبور است و بر اساس احادیث هر لحظه ای که از عمر ما می گذرد به لحظه حساب نزدیکتر می شویم و گاهی ما انسان ها از قبول این واقعیت دوری می کنیم .

رئیس سازمان حج در سخنانش به دیدار مسئولان حج با رهبر معظم انقلاب بعد از حج سال گذشته اشاره کرد و گفت: بعد از فاجعه منا خدمت معظم له رسیدیم، ایشان در این دیدار به واقعه عاشورا و حضور حضرت زینب(س) بر پیکرهای بی سر امام حسین (ع) و یارانشان اشاره داشتند که حضرت زینب(س) بعد از مشاهده این صحنه فرمودند "ما رایت الا جمیلا" و این در حالی بود که ما مصائب فاجعه غمبار منا و حادثه مسجد الحرام را پشت سر گذاشته بودیم و 477 شهید مظلوم  هموطن خود را  از دست داده بودیم.

مهندس اوحدی در سخنانش با اشاره به کلام نورانی پیامبر اسلام(ص) که فرمودند خدایا توفیق به ما بده تا پدیده های خلقت را جوهر و کنهش را درک کنیم ، ادامه داد:  شاید رهبری با این مثال می خواستند از این ظاهر غمبار فاجعه منا ما را به باطن زیبای آن رهنمون فرمایند و ما طی این مدت در دیدار با خانواده های معظم شهدای مظلوم منا و شنیدن سجایای اخلاقی شهدا به این باطن زیبا پی برده ایم.

رئیس سازمان حج و زیارت در سخنانش به عظمت جایگاه خدمت به زائران خانه خدا و اعتاب مقدسه اشاره کرد و گفت: در دیداری که چند ماه گذشته با یکی از مراجع عظام تقلید داشتم ایشان به بنده امر فرمودند در دیدار با خادمان زوار این حدیث قدسی که می فرماید  "هرکسی که امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کند همانند کسی است که خداوند را در عرش زیارت کرده باشد" را ذکر کنم و شما عزیزان به چنین افرادی خدمت می کنید.

رئیس سازمان حج با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص سفر اربعین بیان کرد: ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور تا کنون 18 جلسه تشکیل داده که این ستاد شامل 13 کمیته است و سازمان حج و زیارت مسئولیت کمیته اعزام را بر عهده دارد.

وی در تشریح فعالیت کمیته اعزام اربعین گفت: برای پذیرش زائران اربعین سامانه سماح ایجاد شده که این سامانه مطوئن ترین مسیر ثبت نام برای اخذ ویزای زائران اربعین است و در واقع رابط سازمان حج و زیارت با بیش از 2200 دفتر خدمات زیارتی در سراسر کشور برای انجام فرآیند مقدمات صدور ویزای زائران است.

رئیس سازمان حج نسبت به سوء استفاده اخیر سودجویان از احساسات پاک مشتاقان زیارتی اشاره کرد که در زمینه جعل ویزای اربعین اقدام کرده اند و گفت: خوشبختانه دستگاه های نظارتی و پلیس فتا در این حوزه وارد شده و با متخلفین برخورد قانونی شده و فعالان دو شبکه جعل ویزای اربعین دستگیر شده اند.

وی در سخنانش به پیروزهای ارتش و نیروهای مردمی و حشد الشعبی عراق در مقابله با گروه های تکفیری اشاره کرد و پیروزی نهایی ملت عراق را آرزو کرد.

مهندس اوحدی در این مراسم از زحمات سید مرتضی حسینی و فرشاد ایروانی مدیران اسبق و سابق حج و زیارت استان البرز تقدیر کرد همچنین برای عباس دمیرچی مدیر جدید حج و زیارت استان البرز آرزوی توفیق کرد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.