پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پيش‌بيني افزايش تعداد زائرين ايراني درمراسم اربعين

پيش‌بيني افزايش تعداد زائرين ايراني درمراسم اربعين

نماينده ولي فقيه درامورحج و زيارت با اشاره به افزايش 30 درصدي زائرين ايراني دركربلا درعاشوراي امسال، اظهار داشت: درمورد اربعين هم پيش‌بيني مي شود آمار سفر ايراني ها به عراق افزايش يابد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكردر حاشيه همايش ياوران رسانه‌اي اربعين در جمع خبرنگاران با اشاره به شكل گيري ستاد اربعين گفت: اين ستاد در وزارت كشور تشكيل شده است و ستاد اربعين از ماهها پيش برنامه‌ريزي براي برگزاري مراسم اربعين را آغاز كرده و با تقسيم كار در اين ستاد، حوزه فرهنگي به بعثه مقام معظم رهبري واگذار شده است.

وي ادامه داد: با همكاري نهاد‌ها و نيروهاي مردمي و استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در كشور كارهاي بزرگي در حوزه فرهنگي مراسم اربعين صورت گرفته است، از جمله اين كار‌ها تاليف كتاب، اعزام گسترده مبلغين به مراسم اربعين و هماهنگي با نهادهاي عراقي بوده است.

نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت افزود: نام نويسي و اخذ رواديد براي زائرين مراسم اربعين به سازمان حج و زيارت واگذار و سامانه سماح براي اين كار طراحي شد. در اين سامانه پيش بيني‌هاي خوبي صورت گرفته تا زائريني كه در سامانه سماح ثبت نام مي‌كنند، زمان رفتن و برگشتن و مرز ورودي و خروجي آن‌ها مشخص باشد، اما متاسفانه برخي به اين سامانه توجه نكردند و ويزاي آزاد دارند كه ممكن است مشكلاتي را به وجود بياورد.

حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به هدف اصلي ستاد اربعين اظهار كرد: اين ستاد با هماهنگي‌هاي انجام شده به دنبال كاستن ازحجم مشكلات است ومردم با مسؤولان درخصوص زيارت اربعين همكاري كنند، به عنوان مثال اگر حجم زيادي از مردم به دنبال عبور از مرز مهران باشند، در خدمات رساني به زائرين در اين مرز مشكل به وجود خواهد آمد.

وي ادامه داد: براي خروج اتباع خارجي براي زيارت اربعين مرز چزابه مشخص شده است، افتخار ما اين است كه مردم كامل مسائل را درك مي‌كنند و با مسؤولان همكاري دارند. با همكاري مردم و با توجه به آسيب شناسي‌هاي صورت گرفته انتظارمان اين است كه در مسئله زيارت اربعين با مشكلات كمتري مواجه شويم.

نماينده ولي فقيه درامورحج و زيارت افزود: درعاشوراي امسال شاهد افزايش 30 درصدي زائرين ايراني در كربلا بوديم، در مورد اربعين هم پيش بيني مي شود آمار سفر مردم ايران به عراق افزايش يابد،
چون كساني كه پيش از اين به مراسم اربعين رفتند، براي رفتن دوباره عاشق‌تر شدند، كساني هم كه توفيق زيارت اربعين را نداشتند، با شنيدن تعاريف مردم، مشتاق سفر به كربلا در ايام اربعين هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر خاطرنشان كرد: بايد سفر زائرين ايراني به عراق در اربعين مديريت شود، عراق درحال جنگ با داعش است و اميدوارم با تدابيري مسئله افزايش سفر زائرين ايراني به عراق در اربعين هم مديريت شود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.