پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

براي تقويت جنبه بين المللي آيين پياده روي اربعين تلاش كنيم

براي تقويت جنبه بين المللي آيين پياده روي اربعين تلاش كنيم

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت، پياده روي عظيم اربعين را تجلي همبستگي بين المللي در مقابله با جريان استكباري توصيف كرد.

حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر ، امروز طي سخناني در همايش ياوران رسانه اي اربعين حسيني كه در مجتمع ياوران مهدي (عج)جمكران برگزار شد، اظهار داشت: بايد براي تقويت جنبه بين المللي و فرامذهبي آيين پياده روي اربعين تلاش كنيم تا سال به سال شاهد حضور بيشتر مردم از كشورهاي مختلف در اين آيين باشيم.

وي با اشاره به نقش مهم رسانه ها و خبرنگاران در انعكاس خبري حماسه بزرگ اربعين و لزوم اهتمام ويژه رسانه اي به پوشش ابعاد مختلف اين رويداد بزرگ مذهبي افزود: ما بايد بتوانيم در درجه اول مردم را با هدف اصلي اربعين كه شناخت دقيق هدف و آرمان مقدس سيدالشهدا(ع) است به خوبي آشنا كنيم.

نماينده ولي فقيه درامور حج وزيارت اضافه كرد: در سال هاي اخير يك حركت عظيم و برجسته در سطح بين المللي را شاهد هستيم كه حتي دشمن را حساس كرده و براي آن برنامه ريزي مي كند تا به زعم و خيال باطل خود از عظمت آن بكاهد.

سرپرست حجاج ايراني با تاكيد بر اين كه بايد متناسب با اهداف اربعين برنامه ريزي مطلوبي داشته باشيم، گفت: ما اگر مي خواهيم با جهل و گمراهي و ظلم و ستم مبارزه كنيم بايد توجه داشته باشيم كه زنده نگاه داشتن اربعين حركت در اين مسير است واين مهم در واقع نه فقط بيعت با اباعبدالله الحسين(ع) بلكه بيعت با همه ائمه است و اين كه ما در مسير سيدالشهدا(ع) هستيم و از اين راه برنمي گرديم.

وي با اشاره به لزوم پررنگ كردن جريان مقابله با ظلم و نفاق و زور و تزويرافزود: ما بايد در برابر مستكبران جبهه گيري و موضع گيري داشته باشيم و اين درسي است كه از سيدالشهدا(ع) فرا گرفته ايم و اين مساله بايد به طور خاص در اربعين نمود و تجلي داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر همچنين با بيان اين كه اربعين بايد تجلي هر چه بهتر همبستگي بين المللي مسلمانان و حتي غير مسلمانان در مقابله با ظلم و جريان استكباري باشد، گفت: بايد كاري كنيم كه سال به سال اين حركت عظيم به يك برنامه ضد استكباري فراگير در عالم و در عين حال به نقطه وحدت ميان شيعه و سني تبديل شود.

وي قضيه وهابيت را كاملاً متفاوت از اهل سنت توصيف كرد و با اشاره به اينكه رمز پيوند شيعه وسني همانا محبت به اهل بيت(ع) است ، گفت: اگر اين را دنبال كنيم اربعين مي تواند به وحدت بين مسلمين و مستضعفان جهان تبديل شود.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت همچنين از اصحاب رسانه خواست كه با حداكثر توان خود بُعد بين المللي و استكبارستيزي اربعين را برجسته كنند.

وي افزود: همه با شعار استكبار ستيزي و روحيه اخوت ، ايثار و برادري كه در اين مراسم معنوي وجود دارد بايد كاركنيم و مراقب باشيم كه دشمن از برخي حواشي به نفع خود و جريان باطل سوء استفاده نكند.

وي اضافه كرد: از سوي ديگر مي بايست زندگي جمعي و ايثار و فداكاري در اين مانور بزرگ را نشان دهيم و اين را به عنوان يك الگو به جامعه معرفي كنيم، چرا كه اگر اهداف و جلوه هاي اربعين را برجسته كنيم بي شك مي توانيم به مقابله با آفت ها و آسيب هاي فرهنگي و اجتماعي نيز بپردازيم.

حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر در خاتمه گفت: نكته حايز اهميت ديگر پرهيز جدي از خرافه گرايي و بدعت هايي است كه متاسفانه گاه عده اي آن را ترويج مي دهند و اين با شان و جايگاه شيعه و محبان اهل بيت(ع) مناسب نيست.

گفتني است نخستين همايش ملي ياوران رسانه اي اربعين به همت كميته فرهنگي و آموزشي ستاد اربعين با هدف شناسايي و تشكيل شبكه ارتباطي ميان فعاليت هاي رسانه اي درعرصه هاي گوناگون اطلاع رساني شامل خبرنگاري، مستند سازي، عكاسي و شبكه هاي اجتماعي، هم چنين ايجاد همگرايي، هماهنگي و ابلاغ سياست‌هاي فرهنگي و رسانه‌اي اين ستاد برگزار شد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.