پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نام نویسی بیش از 603 هزار زائر اربعین در سماح

نام نویسی بیش از  603 هزار زائر اربعین در سماح

معاون سازمان حج و زیارت: تا ساعت 10 صبح امروز 603 هزار ایرانی در سایت سماح نام نویسی کرده اند که هر لحظه به این آمار افزوده می‌شود.

حمید محمدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: اگر بخواهیم آمار ثبت نام ها در سامانه سماح را به صورت مقایسه ای بررسی کنیم از 10 روز گذشته تاکنون تصاعدی است به شکلی که شنبه هفته گذشته 21 هزار تن ثبت نام کرده اند اما شنبه این هفته با افزایش دو و نیم برابری با 53 هزار ثبت نام، بیشترین آمار را شاهد بودیم.

وی در خصوص میزان ثبت نام استان های مختلف کشور در سامانه سماح گفت: بیشترین این آمار با 83 هزار تن  مربوط به استان تهران است، خوزستان با 65 هزار تن در رده دوم قرار دارد و فارس با 63 هزار ثبت نام کننده در رتبه سوم است و در انتهای جدول رده بندی استان کردستان با هزار و 565 تن کمترین میزان ثبت نام را دارد.

معاون  سازمان حج و زیارت افزود: با تجربه‌ای که از سال‌های پیش داریم به جرأت می توان گفت هر چه به اربعین نزدیکتر می شویم، آمار ثبت نام به سرعت افزایش می یابد و به پیش بینی راهپیمایی دو میلیونی زائران ایرانی در اربعین، نزدیکتر می شویم.

محمدی گفت: طبق تأکیدات مکرر ستاد اربعین برای اینکه بتوانیم ساماندهی بهتری در مرزها انجام دهیم توصیه می شود همه متقاضیان سفر، با مراجعه به سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir  با پرداخت هزینه های روادید، بیمه و پزشکی، به آسانی ثبت نام کنند.

وی افزود: افراد باید بعد از تکمیل ثبت نام با انتخاب نزدیک ترین دفتر زیارتی از میان دو هزار و 300 دفتر تحت نظارت سازمان حج در سراسر کشور، گذرنامه، دو قطعه عکس و کد رهگیری که از سامانه سماح گرفته اند، ارائه کنند تا ثبت نام و درخواست روادید آن‌ها در قالب مانیفست به یکی از 16 نقطه صدور روادید فرستاده و روادید صادر شود.

وی درباره هزینه های سفر اربعین گفت: طبق اعلام سفارت عراق هزینه صدور روادید 40 دلار است که با هماهنگی هایی که بانک مرکزی انجام داده است متقاضیان نباید ریال را به ارز تبدیل کنند زیرا می توانند از طریق درگاه های بانک سپه، ملی و ملت روی سماح، معادل ریالی 40 دلار را پرداخت کنند.

معاون سازمان حج و زیارت با تأکید بر اینکه در هیچ مقطعی نیاز به پرداخت نقدی وجود ندارد، افزود: علاوه بر هزینه روادید؛ 6 هزار تومان بابت هزینه پزشکی، 18 هزار و 800 تومان بابت بیمه و 10 هزار تومان بابت همه خدمات دفاتر زیارتی پرداخت می کنند که کل هزینه های ثبت نام در سامانه سماح هم حدود 180 هزار تومان بیشتر نخواهد شد.

محمدی گفت: باتوجه به اینکه کمتر از 20 روز به اربعین مانده است به علاقه مندان توصیه می شود از فرصت باقیمانده برای ثبت نام استفاده کنند تا سریع تر روادیدشان صادر شود تا در تاریخ های اعلامی بتوانند به مرزهای تعیین شده اعزام شوند. 

وی افزود: تأکید بر ثبت نام هر چه زودتر به علت این است که به ساماندهی کلی در مرزها کمک می کند و هرچه تعداد افرادی که خارج از سامانه عازم مرزها می شوند بیشتر باشد به همین نسبت میزان مشکلات در مرزها شامل ازدحام، ترافیک و ناتوانی برای مدیریت و کنترل افزایش می یابد.

معاون  سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه زمان ثبت نام افراد از 10 دقیقه بیشتر نمی شود افزود: ثبت نام هم به صورت انفرادی و هم به صورت گروهی امکانپذیر است اما ترجیح و توصیه ما این است که به صورت گروهی ثبت نام شود تا کارشان ساده تر باشد.

محمدی گفت: سازمان حج و زیارت با هماهنگی کامل با کمیته حمل و نقل ستاد اربعین که به عهده سازمان راهداری و پایانه هاست، با همکاری گسترده  راهیان نور  و سازمان بسیج به تمام افراد ثبت نام کننده پیامک ارسال می کند تا زائران در صورت تمایل برای اعزام به عتبات عالیات کاروان بندی و از این طریق به مرزها اعزام شوند.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.