پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش متمرکز زائران عتبات عالیات استان تهران برگزار شد + عکس

همایش متمرکز زائران عتبات عالیات استان تهران برگزار شد + عکس

همایش متمرکز آموزشی توجیهی زائران عتبات عالیات استان تهران پیش از ظهر امروز (جمعه) در سازمان حج و زیارت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، همایش متمرکز زائران عتبات عالیات استان تهران پیش از ظهر امروز-جمعه 14 آبان ماه- با حضور جمعی از مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری و زائران عتبات عالیات استان تهران در سازمان حج و زیارت برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین صحبت الله رحمانی مدیر حج و زیارت استان تهران به برنامه ریزی ها و اقدامات سازمان حج و زیارت در زمینه خدمات دهی به زائران اربعین اشاره کرد و در خصوص عظمت زیارت امام حسین(ع) به زائران گفت: در حدیثی از امام صادق(ع) ایشان می فرمایند که زیارت امام حسین(ع) را رها نکنید که خداوند عمرت را طولانی و روزی ات را زیاد و زندگی ات را همراه با سعادت قرار خواهد داد و جز با سعادت از دنیا نخواهی رفت و نام تو در میان سعادتمندان ثبت خواهد شد.

وی با بیان اینکه حماسه عاشورا بعد از 1400 سال در عالم و در قلب ها زنده است، بیان کرد: خون شهدای کربلا درخت اسلام را آبیاری می کند و همانگونه که امام صادق(ع) فرمودند محبت امام حسین(ع) حرارت و گرمی در دلهای مومنین ایجاد می کند که هیچ چیز آنرا سرد نمی کند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلیمن بهاری توضیحاتی در خصوص احکارم زیارت ارائه کرد و گفت: حج از فروع دین است و تنها زیارتی است که در صورت حصول شرایط آن یکبار بر مسلمانان واجب می شود اما بقیه زیارات مستحب است که افضل آن زیارت ها ، زیارت قبر مطهر حضرت سید الشهدا(ع) است.

وی ادامه داد: در روایات آمده که مسافر کربلا، سه روز قبل از عزیمت به سفر روزه بگیرد و در روز چهارم عازم کربلا شود همچنین سفر خود را با دادن صدقه آغاز کند.

وی همچنین در سخنانش به آداب زیارت و احکام اماکن مقدس کربلا و نجف اشاره کرد.

در ادامه این همایش محمدرضا بیات معاون اداره کل حراست سازمان حج و زیارت توصیه های امنیتی سفر عتبات را به زائران گوشزد کرد و گفت: دشمن بیش از 300 سال است که برنامه ریزی می کند تا دین را از زندگی بشر حذف کند و برای رسیدن به این اهداف تلاش زیادی کرده که امروز شاهدیم در جهان جنگ بین شیعه و سنی راه انداخته و مسلمانان ناآگاه را با عنوان تکلیف شرعی در مقابل هم قرار داده است.

وی در سخنان با اشاره به حدیث امام صادق(ع) که فرمودند کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا، بیان کرد: درست است که ما سال 61 هجری در واقعه عاشورا حضور نداشته ایم اما هر روز ما می تواند عاشورا باشد و صحنه انتخاب بین حق و باطل.

آقای بیات در سخنانش با توجه به شرایط کشور عراق به زائران توصیه کرد: در صورت بروز حوادث تروریستی و انفجار در عراق، زائران اقدام به عکاسی و فیلمبرداری نکرده و هرچه سریعتر صحنه را ترک کنند، همچنین زائران از تحویل گرفتن ساک و چمدان افرادی از هر ملیتی که آنان را نمی شناسند، به شدت خودداری کنند.

معاون حراست سازمان حج به زائران عتبات توصیه کرد: در سفر  عتبات ، از تردد انفرادی به شهرهای مقدس عراق خودداری کرده و در تمام سفر با کاروان خود همراه باشند .

وی تأکید کرد: زائران از همراه بردن وسایل اضافه و جواهرآلات و همچنین مدارک شناسایی غیر ضروری و کارت های بانکی و ... خودداری کنند همچنین در هتل ها درخواست های خود را از مسئولین کاروان و یا مسئولان ایرانی هتل ها درخواست نمایند.

وی همچنین توصیه کرد: زائران برای تنظیم رمز اینترنت وای فای هتلها از سپردن تلفن همراه خود به دیگران خودداری نمایند.

وی در پایان گفت: زائران مشکلات و هرگونه مورد مشکوک در سفر را با دفاتر حراست سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری که تلفن های آن در هتلها نصب شده است، در میان بگذارند.

این مراسم با مدیحه سرایی اهل بیت(ع) توسط  آقای سادات رضوی ادامه یافت.

در انتهای این برنامه حجت الاسلام و المسلمین محمدی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران به سخنرانی پرداخت و زائران را به زیارت با شناخت کافی توصیه کرد و گفت: در این سفر چکیده سفر شما این باشد که به امام بگویید هرچه امام امر کرده را انجام می دهید و هر آنچه از آن نهی کرده را از انجام آن خودداری می کنید.

وی در سخنانش به زائران توصیه کرد: در بارگاه مطهر امام علی(ع) و امام حسین(ع) زیارت نامه های مأثوره را که زیارت ائمه(ع) برای امام علی(ع) و امام حسین(ع) را در حرم های آن امامان همام بخوانند.

وی در ادامه گفت: ما در زندگی امام حسین(ع) فقط خود را محدود به زمان وقوع واقعه عاشورا نکنیم و زندگی سراسر نور امام حسین(ع) که نکاتی از تحکیم خانواده، تربیت و ... در آن نهان است را نیز مورد توجه قرار دهیم.

 

 


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.