پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت:

بهره‌مندي از فرصت پياده‌روي اربعين براي تقويت وحدت جهان اسلام

بهره‌مندي از فرصت پياده‌روي اربعين براي تقويت وحدت جهان اسلام

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت گفت: بايد از فرصت حب اهل‌بيت (ع) به بهترين شكل استفاده كرده و زمينه تقويت هرچه بيشتر وحدت بين مسلمانان را فراهم كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج،حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي‌عسكرظهرجمعه درهمايش اربعين حسيني كه درقم برگزار شد با اشاره به حضورميليوني زائران درپياده‌روي اربعين اظهاركرد: دراين مراسم كه علاوه برشيعيان، اهل‌سنت از داخل و خارج از عراق، مسيحيان و همچنين پيرواني از ديگر اديان حضور دارند ضروري است كه به مباني نهضت حسيني توجه لازم را داشته باشيم.


نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت با تصريح براينكه همه زائران حسيني بايد آداب سفرمعنوي اربعين حسيني را رعايت كنند، گفت: اين كنگره نمايش اقتدار اسلام است ودرآن بايد از بيان شعارهاي انحرافي ، كه اشتباهي بزرگ است جلوگيري كنيم و اين تجمع عظيم را بعنوان فرصتي براي استكبار ستيزي و تقويت ارزشهاي اخلاقي قدر بدانيم.

وي در ادامه با اشاره به اينكه بايد در پياده روي اربعين حسيني تقويت بنيه هاي ايماني و ارزش‌هاي اخلاقي مورد توجه قرار گيرد، خاطرنشان كرد: بايد فرصت حضور افراد مختلف از كشورهاي اروپايي و ديگر نقاط جهان در راهپيمايي اربعين حسيني را غنيمت شمرده و بهره‌برداري مطلوب داشته باشيم.

وي در ادامه با اشاره به اينكه بسياري ازمردم كشورهاي مختلف دنيا محب اهل‌بيت(ع) هستند، خاطرنشان كرد: بايد از فرصت حب اهل‌بيت(ع) به بهترين شكل استفاده و زمينه تقويت هرچه بيشتر وحدت بين مسلمانان را فراهم كرد.

وي با هشدار نسبت به توطئه تفرقه افكني درجهان اسلام از سوي آنچه كه شيعه انگليسي ناميده مي شود، تاكيد كرد: صدمه زدن به اتحاد مسلمانان خواست دشمنان است و اين توطئه بويژه در حركت عظيم و باشكوه اربعين حسني نبايد اجازه بروزيابد.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت خطاب به دشمنان اتحاد مسلمين گفت: با اربعين بازي نكنيد.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي‌عسكر با تاكيد بر اينكه همانگونه كه رهبر معظم انقلاب اسلامي گفته اند مراسم اربعين مردمي است، تمهيدات انديشيده شده براي ارائه خدمات مطلوب به زائران را يادآور شد.

نماينده ولي فقيه درامورحج و زيارت با تاكيد براينكه كنترل رواديد و عبور زائران از مرز زمان زيادي نيازدارد، افزود: ثبت‌نام الكترونيكي زائران زمينه‌ساز تسهيل درعبورازمرز است.

برپايه اين گزارش مديركل حج و زيارت استان قم نيز در اين همايش با بيان برخي الزامات سفر پياده روي اربعين از زائران قم خواست مطابق تاريخ تعيين شده در سامانه سماح به مرز مهران مراجعه كنند تا تردد آنها با سهولت بيشتري انجام شود.

آقاي رضايي تاكيد كرد: مردم حد الامكان به صورت گروهي به اين سفر بروند و هرگونه رفتار مشكوك را به ماموران امنيتي گزارش كنند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.