پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس پلیس فتای استان البرز :

کلاهبرداری های اینترنتی به بهانه ثبت نام اربعین + جزییات

کلاهبرداری های اینترنتی به بهانه ثبت نام اربعین + جزییات
رئیس پلیس فتا استان البرز با اشاره به برخی کلاهبرداری های اینترنتی به بهانه ثبت نام اربعین از طریق سایت های جعلی گفت: هموطنان حتما ازطریق سامانه ثبت نام زیارت اربعین(سماح ) ثبت نام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ «محمد اقبالی» با اعلام این خبر گفت: فعالیت سایت های جعلی و تقلبی یکی از مهمترین شگرد های مجرمانه ای است که در ایام مناسبتی صورت می گیرد و عدم آگاهی تعداد زیادی ازکاربران، هویت پنهان افراد و نامحدود بودن مرز جغرافیایی، فرصت های جدیدی را برای مجرمان فراهم کرده است.

وی افزود: با نزدیک شدن به ایام اربعین سید وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ، خیل عظیمی ازمردم خدا دوست تصمیم به زیارت مرقد آن امام بزرگوار دارند که براساس تجربه سال های گذشته برخی ازسایت های غیررسمی وغیرمجاز با اهداف مجرمانه یا کلاهبرداری جهت ثبت نام اربعین ایجاد می شود که شهروندان فقط باید از طریق سامانه ثبت نام "سماح" و پس از آن از طریق دفاتر مجاز سازمان حج و زیارت اقدام کنند.

این مقام انتظامی گفت: زائران هنگام پرداخت هزینه به صورت اینترنتی، نکات ایمنی را رعایت و حتی الامکان از مکان های مورد اعتماد برای ثبت نام و پرداخت های اینترنتی استفاده کنند.

سرهنگ اقبالی افزود: مجرمان با طراحی سایت های شبیه سایت های اصلی که درگاه های بانکی جعلی نیز دارد اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد کرده و برای اخذ اطلاعات حساب شهروندان مثل رمز عبور و اطلاعات بانکی، کاربران را به صفحات جعلی موسوم به فیشینگ می کشانند .

وی گفت : شهروندان باید مراقب باشند تا در دام سایت های جعلی که فقط برای سرقت اطلاعات بانکی افراد راه اندازی شده اند نیفتند. 

وی با تاکید برهوشیار بودن مردم درخصوص آگهی ها و پیامک هایی که به نظر جذاب و خارج از قوانین سازمان حج و زیارت است افزود: تمام سایت های مهم و حفاظت شده در صفحه های اینترنتی خود از پروتکل https استفاده می کنند.

سرهنگ اقبالی افزود: شهروندان از ارائه مدارک هویتی ازقبیل گذرنامه به افراد غیرمسئول خودداری کرده و اسکن مدارک خود را نیز در مکان های مجاز ثبت نام ارسال کنند.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.