" />

پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ثبت نام ۳۰ هزار و ۲۰۰ نفر از آذربایجان شرقی در سامانه سماح/ صدور ویزای بیش از 40 هزار نفر

ثبت نام ۳۰ هزار و ۲۰۰ نفر از آذربایجان شرقی در سامانه سماح/ صدور ویزای بیش از 40 هزار نفر


امیر روحی‌ ملکی در مصاحبه با نبریز من از ثبت نام ۳۰ هزار و ۲۰۰ نفر از مردم آذربایجان شرقی در سامانه سماح تا ظهر امروز یک شنبه خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال شاهد حضور ۴۰هزار نفری مردم استان در کربلا در ایام اربعین باشیم.

 مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی در گفتگو با تبریزمن اظهار داشت: تا ظهر امروز ۴۰ هزار و ۱۰۰ ویزای اربعین از دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به کنسولگری تحویل داده شده که تا این لحظه برای ۳۲۷۰۰ نفر ویزا صاد شده و مابقی نیز تا شامگاه یک شنبه صادر می شود.

وی سپس با بیان اینکه سال گذشته از آذربایجان شرقی ۳۴ هزار نفر در مراسم اربعین در کربلا شرکت کردند، ادامه داد: امسال پیش بینی می شود این آمار به بیش از ۳۵ هزار و ۴۰ هزار زائر برسد.

روحی ملکی با تاکید بر اینکه ورود به کشور عراق بدون ویزا و فقط با کارت ملی کذب محض است، ابراز داشت: زائران عزیز باید حتما گذرنامه و ویزا داشته باشند.

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی سپس با اشاره به اینکه فرصت ثبت نام در سامانه سماح تا آخر آبان ماه تمدید شده است، ابراز داشت: زائران اربعین برای ورود به کشور عراق باید حتما در سامانه سماح ثبت نام کنند. همچنین اگر فردی تمایل ندارد به صورت گروهی ویزا بگیرد و همراه با گروه وارد و خارج شود می ‌تواند با درخواست کپی رنگی مانیفست ممهور به مهر کنسولگری از دفتر زیارتی، نسبت به تردد جداگانه اعضای گروه به مرزها اقدام کند.

وی با بیان اینکه ویزای اربعین ۲۰ روزه است، گفت: تاریخ انقضای ویزا یک ماه است و کسانی که در این ایام ویزا دریافت می کنند می توانند تا ۳۰ آبان(۲۰ نوامبر) از مرز ایران خارج شده و وارد خاک عراق شوند. همچنین در کشور عراق نیز می توانند حداکثر ۲۰ روز اقامت کنند.

وی به ارائه خدمات اتوبوس رانی به زائران اربعین در استان نیز اشاره کرد و گفت: در ترمینال های استان اتوبوس ها و امکاناتی برای تردد مسافران به مرز مهران درنظر گرفته شده است و شرکت های مسافربری در این خصوص اطلاعات لازم را ارائه می کنند. همچنین قیمت ها نیز مصوب است و کسی نمی تواند تخلف کند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.