پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سفير ايران در عراق مطرح كرد؛

پيوند دو ملت ايران و عراق روز به روز محكم تر مي شود/ نماز نماد مراسم اربعين

پيوند دو ملت ايران و عراق روز به روز محكم تر مي شود/ نماز نماد مراسم اربعين

دانايي فر با اشاره به فرا رسيدن ايام اربعين بر همكاري هرچه بيشتر دو ملت ايران و عراق در راستاي ايجاد پيوند عميق اجتماعي با تكيه بر ريشه هاي اعتقادي و ديني تأكيد كرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلی، حسن دانايي فر سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق در نهمين جلسه ستاد اربعين كه پنجشنبه (13 آبان) در كربلا برگزار شد با اشاره به فرا رسيدن ايام اربعين حسيني خواستار تلاش بي وقفه براي خدمت رساني به زائران شد.


وي با اشاره به همكاري عشاير و نيروهاي بسيج مردمي عراق (حشدالشعبي) در برپايي هرچه باشكوه تر راهپيمايي عظيم اربعين، گفت: نيروهاي حشدالشعبي از مرز شلمچه، چزابه و مهران تا سامرا، كاظمين، كربلا، ديوانيه، حله و ... براي خدمت رساني به زائران اباعبدالله اعلام آمادگي كرده اند كه در نوع خود يك حماسه است.

رييس ستاد اربعين در عراق با بيان اينكه سال گذشته با كمك حشدالشعبي تعداد 70 هزار نفر از زائران در خانه مردم عراق اسكان يافتند، بر همكاري هرچه بيشتر در راستاي ايجاد پيوند عميق اجتماعي كه بين دو ملت ايران و عراق براساس ريشه اعتقادي و ديني وجود دارد و توسعه آن تأكيد كرد.

وي تصريح كرد: امروز به بركت انقلاب، امام راحل و خون شهدا توانسته ايم بين دو ملت ايران و عراق پيوند برقرار كنيم و البته اين پيوند روز به روز قوي تر مي شود و اين افتخار بزرگي است كه يك ايراني عكس شهيد عراقي را در مسير پياده روي اربعين حسيني نصب مي كند.

دانايي فر با بيان اينكه امسال نماد و علامت مراسم اربعين نماز و اهتمام به فلسطين و وحدت شيعه و سني است، اظهار داشت: امسال بيشترين اعزام روحاني را به اربعين داريم به طوري كه 1200 روحاني براي امر تبليغ به عتبات عاليات اعزام مي شوند.

وي با اشاره به تدارك 4 هزار نفر روحاني و غير روحاني براي انجام كار فرهنگي در ايام اربعين از سوي دفتر حضرت آيت سيستاني، خاطرنشان كرد: بيش از 18 ميليون نفر در اربعين دريك محدوده دور هم جمع مي شوند و اين رويداد در هيچ كجاي دنيا سابقه ندارد كه بايد از اين فرصت استفاده كنيم.

سفير جمهوري اسلامي ايران افزود: اينكه از كشورهاي مختلف در طول مسير پياده روي اربعين و نيز با حضور در كربلاي معلا دور هم جمع شوند، آزادانه با يكديگر حرف بزنند و اين ارتباط تبديل به پيوند شود كار كوچكي نيست و تمام اين حركتها براي نهادينه كردن يك فكر است.

وي در ادامه اهميت بيش از پيش كار فرهنگي را يادآور شد و با بيان اينكه فعاليتهاي فرهنگي بازتاب ايجابي در كشور ايران دارد، ابراز كرد: مردم محتاج غذا و اسكان نيستند بلكه انسانهاي متواضع و بزرگواري هستند كه بايد براي ارائه خدمات مختلف به ويژه خدمات فرهنگي به آنان خالصانه تلاش كنيم.

بخش ديگري از سخنان رييس ستاد اربعين در عراق به مقايسه آماري تعداد زائران ايراني اربعين از سالهاي 89 تا 94 اختصاص داشت كه وي با اشاره به روند صعودي تعداد زائران طي اين سالها، گفت: سال گذشته حدود دو ميليون زائر عازم كربلا شدند و امسال هم تعداد زائران ايراني حداقل دو و نيم ميليون نفر خواهد بود.

دانايي فر با بيان اينكه در ايام اربعين بيش از هزار موضوع كار فرهنگي وجود دارد كه لازم است خادمان زائران در اين راستا از هيچ تلاشي فروگذار نكنند، بر ضرورت انجام كار فرهنگي تأكيد كرد و افزود: تمام فعاليت هايي كه انجام مي شود براي فرهنگ سازي و تعميق باورها است.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.