پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اولين گروه زائران پياده اربعين وارد كربلا شدند + تصاوير

اولين گروه زائران پياده اربعين وارد كربلا شدند + تصاوير

پياده روي بزرگ اربعين يك ركورد شناخته مي‌شود، ركوردي كه در مدت ۱۰ روز حدود ۲۰ ميليون نفر با پاي پياده در كربلا حضور يافته و هروله كنان خود را به حرم امام حسين (ع) و حضرت عباس (ع) مي‌رسانند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، در آستانه فرا رسيدن اربعين حضرت اباعبدالله الحسين (ع) اولين گروه زائراني كه مسير نجف – حيدريه – كربلا را براي پياده روي انتخاب كرده اند، پس از طي 80 كيلومتر مسافت در مدت 3 روز و 2 شب، امشب (شنبه) وارد شهر مقدس كربلا شدند.


پياده روي اربعين را بايد بزرگ‌ترين اجتماع مذهبي و مسالمت آميز جهان ناميد چراكه در آن صحنه هايي را مي‌بينيد كه هيچ كجاي دنيا نخواهيد ديد؛ اين راهپيمايي بزرگ يك ركورد شناخته مي‌شود، ركوردي كه در مدت ۱۰ روز حدود ۲۰ ميليون نفر با پاي پياده در كربلا حضور يافته و بارگاه مطهر امام حسين (ع) و حضرت عباس (ع) را زيارت مي كنند.

عزادارن حسيني هروله كنان خود را به حرم امام حسين (ع) و حرم حضرت ابوالفضل (ع) مي‌رسانند و پس از زيارت از در ديگر خارج مي‌شوند و جالب آن است كه توقفي در حرم ندارند ، به عشق سيدالشهدا (ع) چند روز پياده مي‌آيند برخي ۳ روز و حتي برخي يك ماه پياده مي‌آيند و با عرض سلامي از حضرتش وداع مي‌كنند.

در پياده روي اربعين با صحنه هايي مواجه مي‌شويم كه هيچ كجاي دنيا چنين صحنه هايي را نمي‌بينيم؛ مادراني كه فرزندان خود را در جعبه پلاستيكي مي‌گذارند و با يك طناب آن را مي‌كشند و در سرما و گرما حدقل ۸۰ كيلومتر – مسير نجف تا كربلا – را براي زيارت حضرت سيدالشهدا (ع) پياده طي مي‌كنند.

اينجا همه مسلمانان و حتي غيرمسلمانان رابطه قلبي و عاطفي با امام حسين (ع) دارند و بسياري از آنها خودشان را در ايام اربعين براي زيارت امام حسين (ع) به كربلا مي‌رسانند و بعضي‌ها موكب هايي را براي توزيع نذري و پذيرايي از زائران برپا مي‌كنند و يا در موكب‌هاي ديگر مشغول كمك رساني مي‌شوند.

براساس اين گزارش، فاصله مسير حله به كربلا 40 كيلومتر، مسير كاظمين به كربلا 115 كيلومتر، مسير بغداد به كربلا 90 كيلومتر، مسير بصره به كربلا 520 كيلومتر، مسير ديوانيه به كربلا 197 كيلومتر و مسير نعمانيه به كربلا 156 كيلومتر است و زائران علاوه بر مسير نجف به كربلا، از اين مسيرها براي حركت و پياده روي به سمت كربلا استفاده مي كنند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.