پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت: افتتاح هتل کربلا نماد همبستگی ملت عراق و ایران است

رئیس سازمان حج و زیارت: افتتاح هتل کربلا نماد همبستگی ملت عراق و ایران است

هتل بزرگ کربلا الدولی روز گذشته با حضور آیت‌الله حسینی، نماینده مقام معظم رهبری در عراق، سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت و جمعی از مسؤولان ایرانی و عراقی افتتاح شد.

به گزارشپایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، در مراسم افتتاحیه هتل بزرگ کربلا الدولی در عصر روز یکشنبه (۱۶ آبان) علاوه‌بر آیت الله حسینی و مهندس اوحدی، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، میرمسعود حسینیان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا، مدیرعامل شرکت شمسا و جمعی از مسؤولان ایرانی و عراقی حضور داشتند.

براساس این گزارش، هتل "کربلا الدولی" که با مشارکت شرکتی عراقی در مساحتی به متراژ ۱۱ هزار متر مربع زیربنا، ۱۴۴ اتاق با ۳۶۵ تخت احداث شده است، ظرفیت اسکان ۵۰ هزار زائر را در طول سال دارد. این هتل که عملیات ساخت آن از تیرماه ۹۴ آغاز شد، در شهر مقدس کربلا، شارع میثم تمار مقابل شفاعه الحسین واقع شده است.

مهندس سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت، افتتاح این هتل در ابتدای ماه صفر را به سبب پذیرایی و خدمات رسانی مناسب به زائران اباعبدالله الحسین (ع) عنوان کرد و با طرح این سؤال که مراسم افتتاحیه هتل‌ها در یک مناسبت با نشاط انجام می‌شود، اما چرا افتتاح هتل کربلا الدولی در شروع ماه صفر انجام می‌گیرد، گفت: این هتل قرار است پذیرای زائران امام حسین (ع) و شهدای کربلا باشد و این زائران هستند که به آن اصالت، هویت، عزت و شرف می‌دهند.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر رفع نیازهای ضروری و متنوع زائران عتبات عالیات و تلاش هرچه بیشتر در راستای خدمت رسانی متنوع‌تر و گسترده‌تر تأکید کرده‌اند، افتتاح این هتل بزرگ را در راستای لبیک به فرمایشات معظمُ‌له ارزیابی کرد.

وی با اشاره به حدیث قدسی که می‌فرماید «کسی که قبر امام حسین را در کربلا زیارت کند مثل این است که خود خدا را در عرش زیارت کرده است»، اظهار داشت: در دیداری که یک ماه پیش با حضرت آیت‌الله وحید خراسانی داشتم، ایشان تأکید کردند که هر زمان در جلسه‌ای حضور یافتی که در آن جلسه محبان امام حسین (ع) و خدمت‌گزاران بودند، این حدیث را بخوانید.

وی تصریح کرد: قطعا کسی که به زائر امام حسین (ع) در کربلا خدمت کند، مشابه کسی است که به خود خداوند در عرش خدمت کرده است و تمام هدف ما از اینکه هتل کربلا الدولی را در ابتدای ماه صفر افتتاح کردیم، خدمت‌رسانی مناسب به زائران اربعین بود که زائران به این محل اقامتی عزت و شرف می‌بخشند.

اوحدی افتتاح هتل کربلا الدولی را نماد همبستگی ملت عراق و جمهوری اسلامی ایران دانست و ابراز امیدواری کرد که این امر سبب برداشتن گام‌های بلند و تعمیق روابط این دو کشور برادر شود.

رییس سازمان حج و زیارت در ابتدای سخنان خود با اشاره به حوادث تروریستی سامرا که منجر به شهادت جمعی از زائران ایرانی و عراقی و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ نفر شد، به ارواح پاک شهیدان درود فرستاد و این اقدام تروریستی را انتقام گروه های تکفیری برای شکست در موصل توصیف کرد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.