پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

شمار ثبت نام کنندگان سماح از مرز یک میلیون نفر گذشت

شمار ثبت نام کنندگان سماح از مرز یک میلیون نفر گذشت

رئیس سازمان حج و زیارت در هفتمین جلسه کمیته اعزام ستاد اربعین از ثبت نام بیش از یک میلیون نفر از مشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ در آستانه آغاز همایش حماسی پیاده روی اربعین حسینی(ع) هفتمین جلسه کمیته اعزام اربعین صبح امروز-دوشنبه 17 آبان ماه- با حضور رئیس سازمان حج و زیارت و مسئولان وزارت کشور، وزارت امور خارجه، صدا و سیما، ناجا، هلال احمر، سازمان راهداری ، شهرداری تهران و .... در محل سازمان حج و زیارت برگزار گردید.

بر اساس این گزارش مهندس سعید اوحدی در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از هموطنانمان در حادثه تروریستی سامرا و آرزوی بهبودی برای مجروحان این حادثه، این اقدام تروریستی را نتیجه خشم و انتقام گیری گروه های تکفیری در پی شکست در موصل و تلاشی نافرجام  برای تحت شعاع قراردادن حماسه پیاده روی میلیونی زائران اربعین توصیف کرد.

وی در این جلسه که در آستانه آغاز عزیمت زائران اربعین به کربلای معلی برگزار شد، به ثبت نام بیش از یک میلیون نفر ازمشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح اشاره کرد و گفت: حدود 850 هزار نفر از ثبت نام کنندگان مراحل ثبت نام خود را نهایی کرده و مدارک خود را به دفاتر خدمات زیارتی تحویل داده اند و از بقیه متقاضیان نیز خواهشمندیم در اسرع وقت نسبت به تحویل مدارک خود اقدام نموده تا ویزای آنان  بموقع صادر شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان این مطلب که با توجه به اطلاعاتی که از زائران در سامانه سماح وجود  دارد، تعداد زائران اعزامی از هر استان و ورود زائران به مرزها و زمان ورود زائران به مرز برای ما مشخص است، بیان کرد: برای برنامه ریزی های بهتر از کسانی که خارج از سماح ویزای اربعین دریافت کرده اند، می خواهیم اطلاعات خود را در سماح وارد کنند.

مهندس اوحدی به برنامه ریزی برای اعزام کاروانی زائران اربعین به نقاط مرزی اشاره کرد و توضیح داد: در این خصوص جلساتی با حضور سازمان بسیج و سازمان راهداری برگزار شده تا از ظرفیت های راهیان نور و مجموعه جوان سیر ایثار برای عزیمت زائران به مرزها استفاده شود و در این خصوص کمیته ای تحت عنوان برنامه ریزی اعزام کاروانی زائران اربعین در استان ها تشکیل شده و همچنین  پیامکی به سرگروه های سماح با موضوع تمایل به اعزام کاروانی تا نقطه صفر مرزی ارسال شده است .

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه این جلسه به مزایای سامانه سماح از جمله دریافت الکترونیکی وجوه و دریافت ریالی هزینه های ارزی و مدیریت اطلاعات و ارائه به دستگاه های ذیربط اشاره داشت و امکان مدیریت گمشدگان و اشیاء گمشده را از دیگر امکانات سامانه سماح برشمرد.

رئیس کمیته اعزام ستاد اربعین در ادامه به تصمیم این کمیته مبنی بر تسهیل ثبت نام زائران اربعین اشاره داشت و گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین و بمنظور تسریع در فرآیند صدور ویزا تسهیلاتی فراهم شده تا مشتاقان زیارت اربعین با مراجعه به 2300 دفتر زیارتی در سراسر کشور مراحل ثبت نام و تحویل مدارک خود را بصورت یکجا انجام دهند.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه سخنانش اربعین را تجلی گاه عظمت و قدرت نظام توصیف کرد و گفت: حضور زائران اربعین در عراق علاوه بر برکات معنوی آن موجب دلگرمی مردم مظلوم عراق که درگیر مقابله با گروه های تکفیری و افراطی هستند، خواهد شد.

مهندس اوحدی در این جلسه که با حضور مسئولین صدا و سیما و کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش های رسانه ملی در خصوص آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به زائران اربعین گفت: زحمات صادقانه و خالصانه ای توسط خادمان زائران اربعین صورت می گیرد تا در حد توان خدمات مقبولی به زائران ارائه گردد که باید در این خصوص به مردم اطلاع رسانی های لازم صورت گیرد و در کنار آن سختی های سفر اربعین نیز لازم است برای زائران تشریح شود.

رئیس سازمان حج و زیارت راه اندازی رادیو اربعین در دو سال اخیر را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: این رادیو به رسانه ای که همه مشتاقان زیارت اربعین مخاطب آن هستند، تبدیل شده است.

در ادامه این جلسه حمیدرضا گودرزی سخنگوی ستاد مرکزی اربعین از تلاش های خالصانه همه کمیته های ستاد اربعین تقدیر کرد و گفت: همه مجموعه ها تلاش می کنند تا سفر زائران اربعین تسهیل شود و در اینخصوص اقدامات ارزنده ای در دستگاه های کشور صورت گرفته است.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.