پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ثبت نام یک میلیون و 200 هزار نفر از زائران اربعین در سامانه سماح / زائران اربعین بدون ویزا به مرزها عزیمت نکنند

ثبت نام یک میلیون و 200 هزار نفر از زائران اربعین در سامانه سماح / زائران اربعین بدون ویزا به مرزها عزیمت نکنند

رئیس سازمان حج و زیارت از صدور بیش از یک میلیون و 500 هزار ویزا برای زائران اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ مهندس سعید اوحدی در خصوص آخرین آمار ثبت نام های سماح گفت: نزدیک به یک میلیون و 200 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که این آمار افزایش 40 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

وی افزود: با توجه به ازدحام جمعیتی که این روزها در مرز مهران شاهد بودیم درخواست ستاد اربعین این است که زائران برای عزیمت به عراق به مرزهایی که در سماح در تاریخ معین مشخص کرده اند، مراجعه نمایند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان این مطلب که بر اساس آمار ثبت نام های سماح پیش بینی شده بود که روزگذشته تا یکشنبه هفته آینده روزهای پرازدحامی را در مرزهای کشور داشته باشیم، توضیح داد: با توجه به زحمات ناجا در این ایام و تمهیدات کنترلی که این عزیزان اندیشیده اند، از زائران اربعین می خواهیم که نهایت همکاری را با این خادمان خودو عزیزان سپاه و بسیج در مرزها  داشته باشند.

مهندس اوحدی به زائران اربعین اکیدا توصیه کرد: بدون گدرنامه معتبر و ویزا به مرزهای کشور عزیمت نکنند بدلیل اینکه دفاتر کنسولگری در استان های مرزی تنها برای زائران همان استان ویزا صادر می کنند و این رو این زائران برای عزیمت با مشکل مواجه خواهند شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در سامانه سماح و امکان ثبت نام در 2300 دفتر زیارتی برای زائران اربعین گفت: زائران عزیز اربعین در شهرهای محل اقامت ویزای خود را دریافت نمایند و سپس راهی مرزها شوند.

مهندس اوحدی توضیح داد: روند صدور ویزا سرعت مناسبی دارد و تاکنون بیش از یک میلیون و 500 هزار ویزا برای زائران اربعین در 16 کنسولگری عراق صادر شده است که بیش از یک میلیون فقره ویزای صادر شده مربوط به زائران ثبت نامی در سماح است.

رئیس کمیته اعزام اربعین به زائران اربعین توصیه اکید کرد: ثبت نام و تحویل مدارک خود را به روزهای آخر موکول نکنند تا با مشکل مواجه نشوند.

مهندس اوحدی همچنین توصیه کرد که زائران اربعین به اطلاع رسانی های رادیو اربعین، پیامک های سامانه سماح و توصیه های ناجا در مرزها توجه ویژه داشته باشند.

 

 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.