پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

هشدار صريح سركنسول ايران در كربلا؛

زائران غير قانوني وارد عراق نشوند/ ضرورت ثبت مهر ورود در گذرنامه

زائران غير قانوني وارد عراق نشوند/ ضرورت ثبت مهر ورود در گذرنامه

سركنسول ايران در كربلا نسبت به ورود غيرقانوني زائران به كشور عراق هشدار داد و گفت: زائراني كه ويزا ندارند و يا مهر ورود در گذرنامه آنان ثبت نشده است، براي بازگشت به كشور دچار مشكل مي شوند.

ميرمسعود حسينيان در گفتگو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا با بيان اينكه براساس آخرين گزارش ها تاكنون بيش از 250 هزار نفر از زائران ايراني براي زيارت اربعيني حضرت سيدالشهدا (ع) وارد كربلا شده اند، گفت: بخشي از اين تعداد، زائران حج و زيارت هستند كه حداكثر تا دوشنبه آينده به كشور باز مي گردند.


سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا با اشاره به اينكه برخي از زائران حج و زيارت تصميم دارند تا اربعين در كربلا بمانند، اظهار داشت: با توجه به اينكه هنوز موكب هاي ايران در كربلا آمادگي پذيرش از زائران را ندارند، مشكلاتي براي زائران عزيز ايجاد شده است كه در حال رفع اين مشكلات هستيم.

وي مسأله اسكان را مهم ترين مشكل زائران عنوان كرد و گفت: با موكب هاي عراقي هماهنگي هاي لازم انجام شده است و زائران به طور موقت در اين موكب ها تا روز شنبه كه موكب هاي ايران آماده پذيرش كاروانها مي شوند، مستقر خواهند شد.

حسينيان افزود: امسال بر خلاف سال گذشته زائران چند روز زودتر عازم كربلا شدند و اين امر سبب شد در اسكان آنان با مشكل مواجه شويم چراكه موكب ها براساس ترتيب جمعيتي يك هفته قبل از اربعين آماده پذيرش مي شوند، حال اينكه برخي زائران بدون طي كردن مسيرها مستقيم به كربلا آمده اند.

وي اظهار داشت: ويزاي اربعين بيست روزه است بنابراين زائران از فرصت استفاده كرده اند و زودتر از سال گذشته راهي كربلا شده اند و برخي هم تصميم دارند تا پايان مهلت رواديد در كربلا بمانند.

سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا تصريح كرد: هماهنگي براي خدمت به زائران در موكب ها هفت روز قبل از اربعين تا سه روز بعد از اربعين است و طبيعتا كسي بخواهد زودتر وارد كربلا شود، امكان ارائه خدمات بسيار محدود است و اگر هم خدماتي ارائه شود، سه يا چهار روز بيشتر ارائه نخواهد شد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود از زائران خواست كه بدون داشتن ويزا وارد عراق نشوند و با هشدار نسبت به ورود غيرقانوني به اين كشور گفت: زائراني كه غيرقانوني وارد كشور عراق شوند دستگير شده و با برخورد شديد نيروهاي امنيتي و پليس در اين زمينه روبه رو خواهند شد.

حسينيان توصيه كرد: زائران در هنگام ورود به كشور عراق حتما دقت كنند مهر ورود بر روي گذرنامه آنان ثبت شود.

وي افزود: زائران عزيز وقتي وارد كشور عراق مي شوند شايد به سبب شلوغي مرزها، دو تا پنج ساعت هم معطل شوند، اما بهتر از اين است كه بدون ثبت مهر ورود وارد شوند كه در اين صورت براي اجازه خروج آنها، مشكلات اداري بسياري فراهم مي شود كه حداقل يك هفته زمان مي برد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.