پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فاز نخست زائرسرای طریق القدس در بستان

بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فاز نخست زائرسرای طریق القدس در بستان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در اولین سفر استانی اش در سفر به استان خوزستان ، از فاز نخست زائر سرای طریق القدس چذابه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، دکتر سید رضا صالحی امیری که بهمراه مهندس سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت روز گذشته به استان خوزستان سفر کرده بود، در اولین برنامه سفرش از زائرسرای طریق القدس در منطقه بستان بازدید بعمل آورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از این زائرسرا در گفتگو با خبرنگاران گفت: ساخت زائرسرای طریق القدس اقدام بسیار ارزشمندی برای همه کسانی که وارد این مسیر می شوند از جمله زائران امام حسین(ع) و گروه های اقتصادی خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد که با تأمین اعتبار کافی هرچه زودتر شاهد اتمام این پروژه و افتتاح آن باشیم.

مهندس اوحدی بهره برداری از فاز نخست زائرسرای طریق القدس در آستان اربعین حسینی(ع) و سالروز آزاد سازی سوسنگرد را اقدامی مثبت توصیف کرد و گفت: امیدواریم با تأمین اعتبار کافی با توجه به تأکید وزیر محترم ، هر چه زودتر شاهد اتمام این پروژه باشیم.

ناصر حویزاوی مدیر حج و زیارت نیز در این باره  گفت: طبق برنامه ، این زائرسرا که ظرفیت اسکان و پذیرایی سه هزار زائر را دارد تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. 

وی افزود: هم اکنون وضعیت این زائرسرا به گونه ای است که امکان اسکان موقت زائران اربعین حسینی وجود دارد. 

فاصله زائرسرای بستان تا پایانه مرزی چذابه 30کیلومتر است. 

شهر بستان در80کیلومتری شمال غرب اهواز در هشتم آذرماه 1360در جریان عملیات غرور آفرین طریق القدس از چنگ نظامیان بعثی عراق آزاد شد. 

 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.