پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

وزیر ارشاد در بازدید از مرز چزابه:

رسانه های خارجی چشم خود را بر اربعین بسته اند

رسانه های خارجی چشم خود را بر اربعین بسته اند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه های خارجی چشم خود را بر روی حماسه عظیم اربعین حسینی که شیعیان خالق آن هستند، بسته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، سید رضا صالحی امیری شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران در مرز چذابه اظهار کرد: امروز و امشب حماسه بزرگی در این منطقه بسیار مهم یعنی چذابه شکل گرفته و خداوند را شاکریم که این ملت یک بار دیگر حماسه تاریخی خود که شور حسینی هست را به نمایش گذاشته است.

وی ابراز تأسف کرد: متأسفانه رسانه ها و خبرگزاری های بیگانه در این موقع چشم های خود را به روی حقیقت ها بسته اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امروز روزی است که همه دنیا باید یک بار دیگر این ملت، سرزمین و جغرافیا را بشناسد. این منطقه متعلق به ائمه، اسلام بوده و خوزستان مهد تشیع است.

صالحی امیری بیان کرد: این حرکت بزرگی که ملت در حرکت به سمت اباعبداله الحسین (ع) شروع کرده، سرمایه بزرگی برای تداوم حیات فرهنگی جامعه ایران است.

وی عنوان کرد: امروز همه اصحاب فرهنگ در سراسر ایران باید این صحنه های پرشور را یک بار دیگر دیده، نوشته، فیلمبرداری کرده و آن را در عرصه هنری بازنمایی کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: تاریخ این سرزمین این چنین همایش، نمایش و شوری را کمتر دیده و به دیگران نشان داده است.

صالحی امیری یادآور شد: این حرکت عظیم میلیونی یک پیام مهم به سراسر دنیا دارد که اسلام و ایران مرکز تشیع و اسلام رحمانی است. این سرزمین متعلق به اهل بیت هست و امام حسین در قلب و جان ملت نفوذ دارد

وی ادامه داد: استاندار خوزستان و سایر مسئولان اجرایی این استان تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا بیش از ۵۰ درصد از ظرفیت اعزام را از از دو معبر شلمچه و چذابه خوزستان انجام دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اعزام بیش از ۵۰۰ هزار نفر از شلمچه و بیش از ۳۰۰ هزار نفر از چذابه برای شرکت در مراسم اربعین حسینی کار بسیار بزرگ و مهمی است. حرکت میلیونی زائران بی نظیر و بسیار با اهمیت است که خوشبختانه استاندار و مدیران اجرایی خوزستان موفق به خدمت رسانی خوبی شدند.

صالحی امیری تقدیر کرد: باید قدردان مردم باشیم چون ما به کمک آنها آمده ایم. موکب هایی که راه اندازی شده و همه آن چیزی که اینجا است از پذیرایی گرفته تا خدمات، مرهون تلاش خود مردم است.

وی در پایان گفت: حج و زیارت، بهداشت و درمان، راه و ترابری، پلیس، استانداری، مدیریت اجرایی، شهرداری ها و همه مدیران فقط یک رسالت دارند و آن اینکه هیچ شأنی برای خود جز خدمت به زائران حسینی قائل نیستیم.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.