پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

صدور ویزای اربعین در کمتر از 24ساعت

صدور ویزای اربعین در کمتر از 24ساعت

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: با هماهنگی انجام شده ، صدور ویزا برای زائران اربعین حسینی در کمتراز 24ساعت امکان پذیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ مهندس سعید اوحدی دیشب در بازدید از روند تردد زائران اربعین حسینی در گذرگاه مرزی چذابه با تاکید بر تهیه ویزا از سوی زائران اربعین حسینی، افزود: 16نمایندگی و کنسولگری عراق در ایران ویزای زائران را کمتر از 24ساعت صادر می کنند.

وی 27آبان را آخرین فرصت برای صدور زائران اربعین حسینی اعلام کرد و گفت: بعداز این تاریخ ویزا برای سفرهای زیارتی غیراربعین صادر می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر لزوم توجه زائران  به هشدارهای این سازمان و ستاد اربعین مبنی بر اخذ ویزا عنوا کرد: با توجه به تسهیلات فراهم شده زائران حتما با گذرنامه و ویزا به پایانه های مرزی مراجعه کنند.

اوحدی ادامه داد: مسئولان مرزبانی عراق از ورود زائران بدون ویزا جلوگیری می کند واجازه نمی دهند زائری بدون ویزا وارد این کشور که حالت امنیتی دارد شود.

وی ظرفیت صدور ویزا  در شبانه روز را 80هزار مورد عنوان کرد و افزود: با تلاش همه دستگاههای اجرایی تا پایان وقت روز یکشنبه بیش از یک میلیون و 400هزار زائر اربعین حسینی راهی عتبات عالیات شدند و پیش بینی می شود شمار زائران که در کنگره عظیم اربعین حضور پیدا خواهند کرد به 2 میلیون نفر برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در حاشیه بازدید از مرز چذابه در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، اربعین حسینی را نمایش اتحاد و اقتدار شیعیان جهان دانست و افزود: دشمنان اسلام خود را به بی خبری زده اند و این واقعه بزرگ و جهانی را کمتر به تصویر می کشند.

دکتر سید رضا صالحی امیری امکانات و خدمات ارائه شده در مرز چذابه و شلمچه را مناسب ارزیابی کرد و گفت: خدمات مسئولان به زائران اربعین حسینی در این دو پایانه مرزی ستودنی است.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.