پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سنندج - بر پایی موکب استان کردستان در کربلای معلی تحت عنوان فدائیان ولایت .

سنندج - بر پایی موکب استان کردستان در کربلای معلی تحت عنوان فدائیان ولایت .

این روز ها بسیاری از عاشقان اهل بیت به ‌ویژه شیفتگان و دوستداران سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) یا راهی کربلا شده‌اند و یا اینکه در تکاپو برای آغاز سفر خود هستند.

مردم ولایت مدار و خون گرم استان کردستان نیز همپای سایر هموطنان عزیزمان از شهر های مختلف استان از جمله سنندج ، قروه ، سریش آباد ، دهگلان ، بیجار ، کامیاران ، دلبران و... که همواره عشق و ارادت والایی به حضرت امام حسین(ع) داشته و همه ساله اقدامات و فعالیت های شایانی در راستای بر پایی مراسم عزاداری و خدمات رسانی به زائرین عزیز مراسم معنوی پیاده روی اربعین حسینی (ع)  دارند ،  امسال نیز برای اولین بار در حرکتی ستودنی اقدام به برپایی موکب در کربلای معلی تحت عنوان موکب فدائیان ولایت نموده اند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت حج و زیارت استان کردستان از کربلای معلی،  این موکب با همت و تلاش شبانه روزی ستاد بازسازی عتبات عالیات ، مدیریت حج و زیارت استان ، تعدادی از کارگزاران زیارتی ،  مردم و مسئولین استان کردستان در زمینی به مساحت تقریبی 5 هزار  متر مربع واقع در کربلای معلی باب السدره خیابان شیخ احمد وائلی جنب هتل هدی الوالی ( تقریبا 500 متری حرم ) دایر و همه روزه پذیرای هزاران نفر از مشتاق و علاقه مندان  امام حسین (ع) می باشد . از خدمات قابل توجه این  موکب می توان به 1- اسکان تعداد 4 هزار نفر بصورت شبانه روزی در موکب و چادر های گروهی 2- پذیرائی از تعداد نزدیک به 20 هزار نفر در سه وعده  غذایی صبحانه ، نهار ، شام  با غذای گرم 3- فعالیت های فرهنگی نظیر برگزاری نماز جماعت ، چاپ کتاب و نشریه ، مداحی و عزاداری و سینه زنی در نوبت های مختلف و ... 4- راه اندازی نانوایی سیار با پخت روزانه 5 هزار قرص نان و توزیع بین زائرین و ...  اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سادات معاون امور مذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان و مسئول ستاد باز سازی عتبات عالیات و مسئول کمیته جذب ، اسکان و تغذیه ستاد هماهنگی اربعین حسینی (ع)  استان کردستان اعلام کرد:  این موکب با همت و تلاش دسته جمعی مردم و مسئولین محترم استان کردستان جهت ارایه خدمات به زائرین پیاده روی اربعین حسینی (ع) راه اندازی شده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات کردستان خاطر نشان کرد :  از اقلام جمع آوری شده برای این موکب می توان به   (9 تن مرغ) ( 2 تن گوشت قرمز) ( 8 تن آرد) (2 تن نبات ، قند و شکر) ( 200 کیلو گرم چای ) ( 10تن سیب زمینی) (3 تن بلغور گندم برای تهیه حلیم ) (1 تن شلغم) ( 1 تن شیره انگور) ( یک تن انواع حبوبات) ( یک تن روغن نباتی) (5 هزار عدد سس یک نفره ) ( چندین تن برنج )  و ...  اشاره کرد.

وی افزود : اقلام مورد اشاره از ایران به کربلای معلی انتقال و با تلاش و کوشش شبانه روزی مجموعه عوامل موکب بصورت غذای گرم تهیه و در وعده های مختلف (صبحانه نهار و شام)  پذیرای زائرین اباعبدالله الحسین (ع) می باشد.

معاون امور مذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد : برپایی موکب در کشور عراق اولین تجربه استان کردستان است که به عنوان نشان ارادت مردم کردستان به ساحت پاک اهل بیت پیامبر اعظم (ص) بویژه حضرت سیدالشهداء (ع) و با محور وحدت مردم کردستان اعم از شیعه و سنی بوده و حضور برادران اهل سنت در موکب و فعالیت در جمع خدام زوار حسینی بازتاب خبری و رسانه ای فراوانی به همراه داشته و خبرگزاری ها و شبکه های مختلف داخلی و خارجی برنامه های موکب را پوشش داده اند که جا دارد از زحمات و حمایت های مادی و معنوی همه مسئولین امر علی الخصوص نماینده معزز ولی فقیه در استان کردستان ، استاندار محترم  کردستان ، مدیریت حج و زیارت ، نیروی انتظامی ، ستاد هماهنگی اربعین حسینی (ع) استان  و سایر ادارات و نهاد های دولتی و تشکل های مردمی و بویژه اهالی حسینی ، خونگرم  و  ولایت مدار سریش آباد که ما را در برپایی این موکب یاری نموده اند تقدیر و تشکر نمایم.

  حجت اسلام سادات ابراز امیدواری کرد این حرکت عظیم مردمی در سالهای آینده نیز با فعالیت های مضاعف تداوم یابد.

گفتنی است دبیر خانه ستاد اربعین حسینی ( ع ) استان کردستان مستقر در حج و زیارت با شماره تلفن های 9- 33224285 و ستاد باز سازی عتبات عالیات بعنوان کمیته جمع آوری کمک های مردمی مستقر در دفتر نماینده محترم ولی فقیه با شماره تلفن های 3-33153201 آماده جمع آوری و ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی مردمی برای مراسم معنوی و عظیم پیاده روی اربعین حسینی (ع) می باشد.

موکب فدائیان ولایت استان کردستان از بیستم آبان ماه 1395 فعالیت خود را آغاز و تا پایان مراسم اربعین حسینی (ع) در کربلای معلی برپا و خدمات لازم را به زائرین عزیز ارایه خواهد کرد.

                        روابط عمومی مدیریت حج و زیارت استان کردستان 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.