پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دکترموسوی در همایش عمره گزاران تهران : لازمه بصیرت افزایی ،عبرت آموزی است

دکترموسوی در همایش عمره گزاران تهران : لازمه بصیرت افزایی ،عبرت آموزی است
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج نیوز ،همایش متمرکز آموزشی عمره گزاران استان تهران برگزار شد.دراین اجتماع هزاران نفری حجةالاسلام و المسلمین دکتر موسوی مشاور رییس جمهور و ریاست سازمان حج  و زیارت در سخنانی با اشاره به اهمیت ذکر و یاد خدا در زندگی انسان گفت:لازمه سفر معنوی حج آرامش ،سکینه و اطیمنان است ،پس هرچه  می توانیم روی این موضوع کار کنیم ،تا بتوانیم بدرستی از فضای حج و عمره برای رسیدن به ساحل آرامش بهره ببریم.
مشاور رییس جمهور در ادامه افزود:آنچه به انسان اطمینان و آرامش می دهد ،ذکر و یادخداوند متعال است ،این آیه قرآنی گواه و دلیل روشنی بر این مدعا ست که می فرماید : الا بذکر الله تطمئن القلوب .فقط یاد خداست که به دلها آرامش می بخشد.تا می توانید ،کارها را برای خدا و بیاد او انجام دهید و این کارها به موضوع خاصی محدود نیست ،بلکه شامل همه اعمال و رفتار های انسان می گردد. « بسم الله...» گفتن یعنی بیاد خدا بودن است.یقین بدانی ،هرکس بیاد خدا باشد خدا نیز با خواهد بود.

آقای دکتر موسوی با اشاره به حدیثی از مولای متقیان(ع) پیرامون مساله مهم عبرت آموزی گفت :حضرت علی (ع) می فرماید «.....اعتبر و ابتصر ..»عبرت بگیر و بصیرت پیدا کن.براساس مفاد این روایت ،نتیجه عبرت آموختن، بصیرت یافتن است لذا بصیرت از رهگذر عبرت آموزی حاصل می شود..کسی که از رخدادها و حوادث جهان و محیط پیرامون خود عبرت نیاموزد بی شک  دچارکوری فکری و گمراهی خواهد شد. هر فردی که در این دنیا نتواند حقایق را ببیند و کور باشد در آخرت نیز دچار کوری و در نتیجه عدم درک لذت های آن جهان ازلی خواهد شد من کان فی هذه اعمی فهو فی الاخرة اعمی و اضل سبیلا".

اندیشه تفکیری عصر کنونی ،ریشه در حکم و انحراف شریح قاضی دارد

گاهی عدم اجتناب از مکروهات انسان را به گناهان کبیره و سپس شرک سوق می دهد.الذین اساءوا السوء ان کذبوا بآیات الله .انحراف انسان ها از یک نقطه کوچک آغاز می شود.شریح قاضی که زمانی در سلک وارستگان و مجتهدان روزگارش بود ،در نتیجه عبرت نیاموختن و نداشتن بصیرت بدانجا رسید که حکم به قتل حضرت امام حسین (ع) داد .اندیشه تفکیری عصر کنونی  ریشه در حکم و انحراف شریح قاضی دارد.در تاریخ معاصر ما نیز استاد مرتضی مطهری بحکم همین کور دلان بی بصیرت به شهادت رسید.

اندیشه ورزی باعث تحول ،دگرگونی و در نتیجه سامان بخشی به زندگی انسان می گردد

این استاد دانشگاه در تبیین واژه عبرت اظهار داشت :عبرت بمعنای عبور از زشتی ها و گذرد از تاریکی گمراهی است.،پس باید از زشتی ها عبور کرد و گام در عرصه روشن بصیرت نهاد.از مقدمات عبرت آموزی ،تفکر و خردورزی است.به همین دلیل در احادیث داریم « تفکر ساعة خیر من عبادة الف سنة ..»یک ساعت اندیشیدن بهتر از هزار سال تهجد و عبادت است.چون اندیشه ورزی باعث تحول ،دگرگونی و در نتیجه سامان بخشی به زندگی انسان می گردد.

حجةالاسلام و المسلمین دکتر موسوی ،دنیاطلبی را از جمله عوامل بازدارنده انسان از یاد خدا دانست و گفت : دنیاطلبی و منفعت جویی یکی از عناصر بازدارنده انسان از ذکر و یاد خدا می باشد .حضرت مولا علی (ع)  در این خصوص به همگان سفارش می فرمایند : کونوا من ابناء الاخرة و لاتکونوا من ابناء الدنیا عنی تمامی رفتار و کارها برای خدا باشد .در هنگام انجام هرکاری باید بدانیم که آخرت ،مرگ و حساب و کتاب در فراروی ما قرار دارد .

حج و عمره بهترین فرصت برای توجه به یاد خدا و تفکر درنشانه های الهی است.

رییس سازمان حج و زیارت سفر معنوی حج و عمره را بهترین فرصت برای یاد خدا ،مناجات و خودسازی برشمرد و گفت : حج و عمره بهترین فرصت برای توجه به یاد خدا و تفکر در نشانه های الهی است.پس این فرصت را مغتنم بشمارید و از فضای معنوی حج و عمره استفاده کنید .

آقای دکتر موسوی سپس  به مقدمات حج تمتع 92 و همچنین امکانات فراهم شده برای رفاه عمره گزاران اشاره کرد و اظهار داشت:از بابت مسائل رفاهی اعم از تغذیه ،اسکان و حمل و نقل نگرانی و دغدغه نداشته باشید .همکاران ما با برنامه ریزی و تلاش های پیگیر توانسته اند محیطی آرام برای بهره جستن شما عزیزان از اماکن و محیط های مقدس مکه و مدینه فراهم سازند.
وی در راستای مقایسه قیمت حج سال گذشته و حج 92 ادامه داد : قیمت حج سال گذشته باتوجه به نرخ ارز مرجع  1260 تومانی ،معادل 5/4 الی 6 میلیون تومان بود ، بطور طبیعی هنگامی که نرخ ارز در سالجاری به 2650 ریال جهش پیدا می کند قیمت حج طی سال  92 نیز به 9 میلیون می رسد.لذا واقعیت اقتصادی حاکم بر کشور ناشی از نوسان و جهش قیمت ارز بوده است . در هر حال تحریم های ظالمانه بین المللی آثاری دارد که افزایش نرخ ارز تابعی از همین موضوع است.از همین جا اعلام می کنم بنده! از همه کسانی که می توانند در این راه  به ما کمک کنند و نرخ ارز را کاهش دهند استقبال می کنیم. اگر دوستان کمک کنند ما هر کجا که توانستیم هزینه ها را کاهش دهیم مابه التفاوت آن را در اسرع وقت تقدیم مردم خواهیم کرد.

در آغاز این همایش حجةالاسلام رحمانی مدیرکل حج و زیارت استان تهران در گزارش کوتاهی به بیان اقدامات انجام شده طی عملیات عمره سالجاری و همچنین برنامه های آموزشی ویژه عمره گزاران پرداخت و از طرح های ابتکاری ریاست سازمان و تحولات انجام شده در ساختار حج 92 تشکر کرد

 

روابط عمومی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.