پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حضور معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان حج و زیارت در راهپیمایی اربعین

حضور معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان حج و زیارت در راهپیمایی اربعین

معاون اول رييس جمهور ، رئیس سازمان حج و زیارت و تنی چند از مسئولان کشور صبح امروز به خيل عظيم دوستداران سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) پيوسته و در راهپيمايي بزرگ اربعين حسيني(ع) شركت كردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ دكتر اسحاق جهانگيري و مهندس سعید اوحدی  پيش از ظهر امروز(يكشنبه) پس از ورود به فرودگاه نجف اشرف مورد استقبال استاندار نجف قرار گرفت.

معاون اول رييس جمهور همچنين در ديدار با استاندار نجف ضمن قدرداني از ميزباني گرم و مناسب از زائران امام حسين (ع) گفت: توانمندي دولت عراق در ميزباني و پذيرايي مناسب از زائران و هدايت همزمان نبرد بزرگ موصل نشانه اقتدار خوب اين كشور است.

دكتر جهانگيري با تاكيد بر پشتيباني و حمايت همه جانبه جمهوري اسلامي ايران از دولت و ملت عراق در نبرد با تروريسم گفت: ايران آمادگي دارد كمك هاي لازم را به دولت عراق در برگزاري هرچه باشكوه تر مراسم اربعين حسيني انجام دهد.

استاندار نجف هم در اين ديدار گزارشي از آخرين وضعيت نبرد موصل و نيز برنامه ريزي هاي صورت گرفته براي برگزاري مراسم اربعين ارائه و از حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران قدرداني كرد.

معاون اول رئیس جمهوری و هیئت همراه  پس از این دیدار  در مسير حركت زائران كربلا حضور يافته و در بخشي از مسير نجف به سمت كربلا، با عاشقان سيدالشهدا همراه شدند.

معاون اول رييس جمهور و رئیس سازمان حج و زیارت همچنين از برخي موكب‌هاي مستقر در مسير نجف- كربلا بازديد كرده و در جريان نحوه خدمت رساني  به زائران بارگاه مقدس امام حسين (ع) قرار گرفتند.

دكتر جهانگيري و همراهان در جريان اين راهپيمايي، با برخي زائران و دوستداران اهل بيت(ع) در فضايي صميمانه به گفت و گو پرداخت و از ميزان رضايتمندي آنها از نحوه خدمات دهي در پايانه هاي مرزي كشور و تامين امكانات مورد نياز زائران مطلع شد.

معاون اول رييس جمهور و هیئت همراه قرار است پس از راهپيمايي در بخشي از مسير نجف به كربلا و بازديد از برخي موكب ها، مرقد نوراني و مطهر امام اول شيعيان حضرت اميرالمونين علي (ع) را نيز زيارت كنند.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به سفر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور به عراق جهت حضور در راهپیمایی گفت:  دکتر جهانگیری امسال هم به‌مانند سال گذشته برای ادای نذر خود در راهپیمایی اربعین به همراه دیگر زائران ایرانی شرکت کرده است.

وی افزود: به همراه معاون اول رئیس‌جمهور عباس سلطانی‌فر و وزیر ورزش و جوانان در مسیر نجف به کربلا در حال بازدید از موکب‌های برپا شده در این مسیر هستیم و تازه از عمود ۷۰۰ عبور کرده ایم.

اوحدی ادامه داد: همراه معاون اول رئیس جمهور از بیمارستان صحرایی شهرداری تهران و موکبی که آنها اماده کرده بودند بازدید کردیم.

وی افزود: دکتر جهانگیری همچنین با حضور در موکب شهدای منا و دیگر موکب های طول مسیر از روند خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی مطلع شد و دستورات لازم را برای تسهیل در امر خروج زائران ایرانی از عراق به داخل کشور صادر کرد. 

وی تأکید کرد: امسال امکانات بسیار خوبی در موکب ها فراهم شده و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

اوحدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت پیاده روی اربعین گفت: امسال موج عجیبی از زائران را در عراق مشاهده کردیم.

رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد: این موج عجیب در راستای وحدت و یکپارچگی دو ملت ایران و عراق بوجود آمده تا این امر معنوی زنده نگه داشته شود.

وی همچنین در خصوص بازگشت زائران به ایران گفت: تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار زائر به وطن بازگشته اند و آمار سامانه سماح نشان می دهد که بیشترین بازگشت روزهای ۲ و ۵ آذر بوده است.

اوحدی یادآور شد: زائران تا امروز اجازه ورود به خاک عراق را داشتند و ویزای آنهایی که وارد شده اند، از لحظه ورود ۲۰ روز اعتبار دارد.

وی در پایان از زائران درخواست کرد تا بازگشت خود را مدیریت کرده تا در مرز ها شاهد ازدحام جمعیت نباشیم.

وزير ورزش و جوانان و  معاون عربي و آفريقايي وزارت امور خارجه و دبير هيات دولت نیز در اين سفر همراه معاون اول رييس جمهور هستند.

معاون اول رئیس جمهور، وزیر ورزش و جوانان، رئیس سازمان حج و زیارت و معاون وزیر خارجه در ادامه سفر خود مسیر عمود 500 تا 770 نجف تا کربلا را همراه با جمعیت دلسوختگان و زائران اباعبدالله (ع) پیاده روی کرده و از برخی موکب ها بازدید کردند.

معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان حج و دیگر مسئولان  در عمود 770 از موکب امام رضا(ع) و سالن بهداری آن موکب بازدید بعمل آوردند و طی سخنانی در خصوص مراسم اربعین توصیه هایی را نیز به زائران ارائه کردند.

دکتر جهانگیری  در جمع نمازگزاران موکب حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مسیر نجف به کربلا، با قدردانی از دولت عراق افزود: دولت عراق درگیر نبرد با داعش در موصل است ، بنابراین مدیریت چنین مراسمی بسیار سخت است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دولت عراق در موصل در حال نبرد است تا آخرین پایگاه داعش و تکفیری ها را از بین ببرد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تماس تلفنی خود با نخست وزیر عراق تصریح کرد: یک و نیم میلیون نفر ساکن موصل هستند که در یک سنگر تلاش می کنند تروریست ها را خارج کنند.

دکتر جهانگیری ادامه داد: دولت عراق همزمان با این نبرد بزرگ، پذیرای میلیون ها زائر حسینی است، تامین امنیت این مراسم کار بزرگی است.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که در کنار دولت و ملت عراق است.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت اربعین حسینی گفت: خون سالار شهیدان از صدر اسلام تا امروز می جوشد و راه رستگاری پیش پای همگان می گذارد.

دکتر جهانگیری افزود: چه صدر اسلام که نیاز به یک حرکت برای احیای اسلام بود و چه امروز که 14 قرن گذشته است، راه رستگاری پیش پای جهانیان قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: اربعین تبدیل به یک پدیده استثنایی شده است که میلیون ها انسان عاشق با شعار عدالتخواهی و صلح طلبی مسیر بارگاه امام حسین (ع) را طی می کنند.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: این موضوع در دنیای فعلی تبدیل به یک اتفاق استثنایی شده است که میلیون ها انسان با فرهنگ های مختلف را در یک مسیر قرار می دهد.

 

مسئولین ایرانی پس از این بازدیدها راهی نجف اشرف شدند تا به زیارت بارگاه ملکوتی مولای متقیان حضرت علی(ع) رفته و از آنجا رهسپار ایران اسلامی شوند. 

دکتر اسحاق جهانگیری و هیئت همراه عصر امروز(یکشنبه) در جریان سفر یک روزه به نجف اشرف، پس از شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، به زیارت حرم مطهر نخستین امام شیعیان حضرت علی بن ابیطالب (ع) رفته و در آنجا به دعا و راز و نیاز پرداختند.


معاون اول رییس جمهور و همراهان همچنین از طرح توسعه حرم بازدید کرده و از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی صحن و شبستان حضرت زهرا(س) مطلع شدند.

طرح توسعه حرم حضرت علی(ع) به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات در دست اجرا است و با تکمیل این پروژه، اندازه صحن حرم به دو برابر میزان فعلی خواهد رسید.

معاون اول رئیس جمهوری کشورمان را در سفر به عراق هیأتی متشکل از مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، محسن حاجی میرزایی دبیر هیأت دولت و کاظم پالیزدار دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی همراهی می کردند.

بر اساس آمار و اطلاعات موجود، سال گذشته حدود دو میلیون نفر از هموطنانمان برای حضور در آیین اربعین راهی عراق شدند که پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به بیش از دو میلیون نفر رسیده باشد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.