پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نهاونديان: راهپيمايي اربعين بزرگترين راهپيمايي حق طلبانه و صلح آميز است

نهاونديان: راهپيمايي اربعين بزرگترين راهپيمايي حق طلبانه و صلح آميز است

رييس دفتر رييس جمهور راهپيمايي زائران اربعين حسيني را بزرگترين راهپيمايي حق‌طلبانه و صلح آميز در جامعه امروز جهاني خواند.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت ، متن كامل يادداشت محمد نهاونديان بدين شرح است:

راهپيمائي زائران اربعين حسيني ، بي گمان بزرگترين راه پيمائي حق طلبانه و صلح آميز در جامعه امروز جهاني است.


ميليون‌ها زن و مرد از كشورهاي گوناگون، با گام‌هاي صبور و استوار خود مي آيند تا دلبنديشان به يك عشق و حماسه بزرگ الهي و پايبنديشان به يك مكتب انساني را امضاء كنند. مي آيند تا بگويند قيام حسين بن علي (ع) در مبارزه با سوء استفاده از دين براي تثبيت حكومت ظلم و فساد هنوز زنده است و روش روشنگر و مردم گراي او هنوز دل‌ها را تسخير مي كند و شيوه حركت او كه تا دشمن دست به سلاح تجاوز و كشتار نبرده است، راه مسالمت مي پويد ، هنوز بهترين گواه حقّانيّت و مظلوميّت است.

احياي گسترده و مردمي اين سنّت ديرپاي پياده روي فروتنانه زيارت، براي نشان دادن اسلام حلم و بردباري و دعوت، در تمايز و تباين درخشاني است با توطئه سياه كساني كه در اين سال‌ها، قساوت و سربريدن و انفجار را براي تبليغ و تحكيم فرقه اسلام نماي خود برگزيدند.

به راستي چه رمزي است در اين بانگ خوش آهنگ " يا حسين " ، كه اين همه لبّيك عشق و ارادت مي يابد و صدها زبان را هماهنگ مي كند.


و چه مي شد اگر اين همه سرمايه پويائي و اشتياق ، در يك هم افزائي هوشمند، الگوئي مي ساخت براي زيستني در صلح و عدالت؛ كه همه جهانيان را به گلدسته هاي توحيد فرا بخواند.
در پايان روز و پايان راه هم، اين پرچم سپيد و گلگون حسيني است كه بر پرچم سياه سياهدلان تكفيري و زرسالاران آلوده نفتي پيروز خواهد شد و نهضت دعوت و نصيحت حسيني را به سرانجام بيداري و دادگستري خواهد رساند. همو كه در زيارت اربعينش در بازگوئي هدفش مي خوانيم : " جان خود را بخشيد تا مردمان را از ناداني و سرگشتگي گمراهي برهاند ." (ليستنقذ عبادك من الجهالة و حيرة الضلالة )

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.