پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت در مراسم بزرگداشت هفته بسیج:

تحولات بزرگ کشور و منطقه به برکت تفکر بسیجی اتفاق افتاده است

تحولات بزرگ کشور و منطقه به برکت تفکر بسیجی اتفاق افتاده است

رئیس سازمان حج و زیارت در مراسم بزرگداشت هفته بسیج گفت: بسیج یک فرهنگ جامع چند بخشی است که در گفتمان انقلاب اسلامی جای خودش را به عنوان یک تفکر با ریشه اسلامی و توحیدی ثبت و مستحکم کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ مراسم بزرگداشت هفته بسیج بعد از ظهر امروز - سه شنبه دوم آذرماه – با حضور مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان سازمان حج و زیارت برگزار شد.

بر اساس این گزارش مهندس «سعید اوحدی» در این مراسم که مقارن با ایام اربعین شهادت سید و سالار شهیدان برگزار گردید، گفت: در تاریخ انقلاب ، بسیج یک جریان و ابزار نظامی نبود که تنها در یک مقطعی در سال های دفاع مقدس فعال باشد، بسیج یک فرهنگ جامع چند بخشی است که در گفتمان انقلاب اسلامی جای خودش را به عنوان یک تفکر با ریشه اسلامی و توحیدی ثبت و مستحکم کرده است.

وی با اشاره به اینکه رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری با زیباترین واژه ها و تعابیر بسیج را توصیف کرده اند، افزود: در کلام رهبری با تکیه بر آیات قرآن بسیج به شجره طیبه تشبیه شده ، درختی که به تعبیر قرآن ریشه آن در زمین و اصل آن ثابت است و شاخه های آن در آسمان است و برکات آن به همه جامعه تسری می یابد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره تاریخ انبیاء الهی بیان کرد: در عصر پیامبران همیشه دو جریان در مقابل و در کنار آن بزرگواران وجود داشت. یک جریان به دنبال حمایت و استمرار حرکت انبیاء خدا بود و جریان مقابل به حامیان پیامبران با نگاه تحقیر آمیز نگاه می کرد و آنها را افراد ناپخته و خام می دانست.

مهندس اوحدی در این خصوص ادامه داد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی نیز بعضا مشاهده می شد که برخی تفکرها می کوشید تا بسیج را نماد بی نظمی و ناپختگی تعریف کند ، این در حالی است که بسیج به عنوان الگوی نظم و تحول در همه عرصه های جامعه در جریان است و هرجا مشکلی و مسئله ای بوجود آمده، بسیج و تفکر بسیجی پیشقدم و داوطلبانه و با قدرت وارد میدان شده است.

رئیس سازمان حج زیارت اظهار داشت: در شرایط امروز کشور و منطقه هر جا تحولی بزرگ اتفاق افتاده، آن تحول به برکت تفکر بسیجی رخ داده است.

رئیس سازمان حج و زیارت در سخنانش ضمن نکوداشت شهدای مدافع حرم، به پیروزی های مردم و دولت های عراق و سوریه در مقابله با گروه های افراطی و تکفیری اشاره داشت و این پیروزی ها را الهام گرفته از تفکر بسیجی توصیف کرد.

مهندس اوحدی به سیاست اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، اشاره داشت و گفت: این سیاست نیز که بدنبال اصالت بخشی و ارزش گذاری به ظرفیت های درونی جامعه محقق می گردد ، با تفکر بسیجی و مدیریت جهادی به ثمر خواهد نشست.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در توصیف عظمت جایگاه بسیج گفت: امام راحل(ره) با آن جایگاه عظیم معنوی فرمودند که خدایا من را با بسیجیانم محشور گردان.

این مقام مسئول در سخنانش با تاکید بر اینکه بسیجیان باید قدر جایگاه والای خود را بدانند، توصیه کرد که فرهنگ بسیجی در سبک زندگی فردی و اجتماعی مردم گنجانده شود.

وی درسخنانش با بیان اینکه امروز درخت تنومند بسیج با خون های پاک شهدای مدافع حرم اهل بیت(ع) آبیاری می شود، خاطر نشان کرد: امروز شاهدیم که ارزش های انقلاب اسلامی به پشتوانه و برکت بسیج حفظ می گردد.

رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان با ذکر خاطره ای از نوجوان بسیجی 13 ساله ای در اردوگاه اسارت که از پزشکان صلیب سرخ می خواهد که هرگونه مداوایی را برایش انجام داده انجام داده ولی چشمان او را نگیرند تا بتواند در بازگشت به کشور امام(ره) را زیارت کند، گفت: در کدام مکتب نظامی در جهان داریم که یک نوجوان با آن سن کم، آنچنان با صلابت با اعتقادات خود بگونه ای استوار و با عظمت رفتار کند که پزشکان صلیب سرخ را با آن پیشینه و تجربیات کاری گوناگون متحیر کند.

مهندس اوحدی در پایان سخنانش به حماسه آفرینی عاشقان اهل بیت(ع) و حضور میلیونی در مراسم پیاده روی اربعین حسینی(ع) در کربلای معلی اشاره کرد و گفت: امسال جمعیتی بالغ بر دو میلیون زائر ایرانی در این مراسم حضور حماسی داشتند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.