پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج در مراسم تکریم و معارفه مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه:

دنیا در تلاشی ناکام سعی می‌کند راهپیمایی "اربعین" را حرکت متعصبانه شیعی نشان دهد

دنیا در تلاشی ناکام سعی می‌کند راهپیمایی "اربعین" را حرکت متعصبانه شیعی نشان دهد

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: دنیا در تلاشی ناکام سعی می کند تا این حرکت و نهضت عظیم اربعین را یک حرکت متعصبانه شیعی جلوه دهد ولی حضور جریان ها ومذاهب مختلف و پیروان دیگر ادیان در این پیاده روی حماسی، این همایش را به یک جنبش عظیم آزادگی و آزادی خواهی مبدل کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ مهندس سعید اوحدی امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید حج و زیارت استان کرمانشاه که همزمان با هفته بسیج برگزار شد، ضمن گرامیداشت این ایام گفت: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در توصیف بسیج از بهترین و زیباترین تعابیر استفاده کرده اند. امام(ره) با آن مقام والای معنوی می فرماید که خدایا من را با بسیجیانم محشور گردان و بسیج در کلام رهبری با تکیه بر آیات قرآن به شجره طیبه تشبیه شده است درختی که با خون شهدا آبیاری شده است.

وی در سخنانش ضمن نکوداشت یاد شهدای مدافع حرم، با اشاره به اوضاع منطقه و پیروزی های دولت و نیروهای مردمی عراق و سوریه در مقابله با گروه های تکفیری و افراطی، این پیروزیها را در ادامه راه انقلاب اسلامی و ملهم از تفکر بسیجی دانست و بیان داشت: همین تفکر راهبرد و استراتژی پیروزی در عراق و سوریه شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت در سخنانش تفکر بسیجی در سایه تدابیر حکیمانه رهبری معظم انقلاب را عامل بسیاری از تحولات و نوآوری ها در کشور و پیشرفت های اساسی در دوران تحریم ها ارزیابی کرد.

مهندس اوحدی در این مراسم که همزمان با ایام اربعین شهادت سید و سالار شهیدان برگزار گردید، اظهار داشت: دنیا در تلاشی ناکام سعی می کند تا این حرکت و نهضت عظیم اربعین را یک حرکت متعصبانه شیعی جلوه دهد ولی حضور جریان ها ومذاهب مختلف و پیروان دیگر ادیان در این پیاده روی حماسی، این همایش را به یک جنبش عظیم آزادگی و آزادی خواهی مبدل کرده است.

رئیس سازمان حج  و زیارت در این مراسم از تلاش های رضا نجفیان مدیر پیشین حج و زیارت استان کرمانشاه از طول دوران مسئولیتش تقدیر کرد و برای حامد دارابی مدیر جدید حج و زیارت این استان در خدمتگزاری به زائران آرزوی توفیق کرد.

مهندس اوحدی با اشاره به کلام نورانی مولای متقیان بیان کرد: انسان باید همیشه توفیق خدمت را از خداوند درخواست کند و بازنشستگی در عمل معنایی ندارد و تجربیات پیشکسوتان همیشه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه سخنانش یکی از شاخص های ارزیابی مکاتب فکری و ایدئولوژیکی جهان را نوع نگاه آنها به انسان برشمرد و گفت: در برخی از مکاتب ارزش انسان به میزان وابستگی اش به ماشین آلات است و برخی به همه انسان ها به دید یک انسان مطلق نگاه می کنند و برخی مکاتب توحیدی نیز انسان را به میزان رهبانیت ارزیابی می کنند اما یکی از ویژگی های برجسته دین اسلام نگاه متفاوت به انسان است.

وی در این خصوص ادامه داد: اسلام به عنوان یک مکتب توحیدی انسان را با تقوا مورد ارزیابی قرار می دهد و با توجه به کلام نورانی پیامبر اسلام(ص) این تقوا همراه با تلاش و نه رهبانیت و گوشه نشینی همراه است.

مهندس اوحدی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) در معرفی بهترین مردم نزد خداوند، توضیح داد: پیامبر(ص) در جمع اصحاب خود بهترین مردم را انفع الناس للناس و کسی که بیشترین خدمت را به بندگان خداوند می کند، معرفی فرمودند.

وی در سخنانش با اشاره به توصیه هایی از مرحوم ابوترابی سید آزادگان، سرمگوی عالم خلقت را در نگاه همه عرفا و بزرگان خدمت به خلق عنوان کرد و گفت: ایشان در توصیه به آزادگان می فرمودند تا جایی خدمت کنید که از این خدمت خاک شوید و مردم برای رسیدن حاجات مشروعه خودشان بر آن خاک پای بگذارند.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان با اشاره به مراسم پیاده روی اربعین و ازدحام در مرزهای کشور، بازگشایی حداقل دو مرز دیگر از جمله بازگشایی مرز خسروی بدنبال خارج کردن گروه های تکفیری از موصل را یکی از راهکارها برای چاره اندیشی ازدحام جمعیت برای ایام اربعین برشمرد. 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.