پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نگاهي به مهمترين اخبار تجمع ميليوني اربعين در هفته‌اي كه گذشت

نگاهي به مهمترين اخبار تجمع ميليوني اربعين در هفته‌اي كه گذشت

تشكر رهبر انقلاب از مردم عراق، رشد ۲۲ درصدي زائران ايراني اربعين، قدرداني رييس جمهور از دست اندركاران دخيل در برگزاري گسترده مراسم اربعين، شكسته شدن ركوردها در همايش بزرگ اربعين امسال، بازتاب تقدير ايران از ميهمان نوازي عراقي ها و رستاخيز اربعين از جمله تيترهاي هفته گذشته رسانه ها در رابطه با راهپيمايي اربعين است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، تيترهاي زير مهمترين اخبار و گزارش هاي راهپيمايي اربعين در هفته گذشته است كه رسانه هاي مختلف به آنها پرداخته اند.


رشد ۲۲ درصدي زائران ايراني اربعين
رئيس اداره گذرنامه و رواديد وزارت امور خارجه با بيان اينكه امسال در ايام اربعين بيش از دو ميليون رواديد براي زائران ايراني صادر شد، گفت: اين رقم نشاندهنده رشد ۲۲ درصدي تعداد زائران اربعين حسيني است.

نعمت راهپيمايي اربعين را بايد شكرگزاري كرد
رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در ديدار بسيجيان فرمودند: راهپيمايي عظيم و باشكوه اربعين حقيقتا يك پديده عظيم تاريخي و الهي است ونشاندهنده اين است كه اين راه، راه عشق همراه بصيرت است. بايد اين نعمت را شكرگزاري كرد و شكرش به اين است كه آن روحيات، برادري، مهرباني و آن توجه به ولايت كه در حال پياده روي داشتيد را حفظ كنيد.

بزرگ‌ترين جمع خواني قرآن كريم، درمسير پياده وري اربعين برگزارشد
زائران اربعين حسيني با مشاركت در طرح سراسري جمع خواني سوره مباركه فجر بزرگترين هم خواني قرآن را درمسيرهمايش عظيم اربعين شكل دادند.

كتاب «پاسخگويي به شبهات اربعين» در حال چاپ است
رئيس پژوهشكده حج و زيارت بر ضرورت مراقبت از نفوذ دشمنان به بحث اربعين تاكيد كرد و گفت: جريان اربعين نيازمند مطالعات عميق علمي است كه اگر از اين مسئله غفلت شود، در آينده ممكن است از سوي مخالفان، گرفتار انحراف و سوء برداشت شود.

قديمي‌ترين عكس‌ها از پياده‌روي تاريخي اربعين
اربعين در لغت به معناي چهلم و در اصطلاح به بيستم صفر ۶۱ هجري قمري، چهلمين روز شهادت امام حسين (ع) گفته مي‌شود. روزي كه سال‌هاست عشق به سومين امام شيعيان را در دل‌ها زنده نگه داشته و هر سال براي زيارت ميليون‌ها نفر را روانه كربلا مي‌كند.

بازديد وزيركشور از مرز مهران
وزير كشور: تاكنون بيش از 840 هزار نفر از مرزهاي سه گانه به كشور بازگشتند كه اين ميزان نسبت به سال قبل افزايش سه برابري داشته است.

اختتاميه همايش بين المللي و علمي تخصصي اربعين
اختتاميه همايش بين المللي و علمي تخصصي اربعين حسيني با حضور انديشمندان ايراني و عراقي در كربلاي معلا برگزار مي شود.

حضور معاون اول رئيس جمهور در پياده روي اربعين حسيني
معاون اول رييس جمهور ، رئيس سازمان حج و زيارت و تني چند از مسئولان كشور صبح امروز به خيل عظيم دوستداران سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) پيوسته و در پياده روي بزرگ اربعين حسيني(ع) شركت كردند.

خدمات بي منت مردم عراق به زائران حسيني الگو است
فاروق حسين با تبيين نظام آموزش خدمت براساس معنويت و با انگيزه هاي معنوي، خدمات بي منت مردم عراق به زائران حسيني را الگويي براي آموزش اخلاق به جهانيان دانست.

حال و هواي مشهدالرضا در اربعين شهادت سالار شهيدان
مشهدالرضا درشب و روز اربعين حسيني ماواي بسياري از دلدادگان خاندان اهل بيت عصمت و طهارت شد. عاشقاني كه دلهاشان را رهسپار كربلا كرده و خود براي عرض تسليت به ساحت ملكوتي امام هشتم عليه السّلام در اين حريم قدسي حضور يافتند. ايستگاههاي صلواتي در سراسر شهر و اطراف حرم با خدمات متنوع خود اعم از پذيرايي با نوشيدنيها و غذاي گرم و واكس صلواتي به زائران خدمت مي كردند.

بازگشت يك ميليون و 375 هزار زائر
سخنگوي ستاد مركزي اربعين از بازگشت يك ميليون 375 هزار زائر اربعين به كشور خبر داد و گفت: هموطناني كه رواديد اربعين دارند، تنها تا پايان امروز فرصت دارند تا از طريق مرزها به عراق سفر كنند.

1000مجوز پرواز ويژه ايام اربعين به مقصد عراق
معاون هوانوردي و امور بين الملل سازمان هواپيمايي كشوري از صدور بيش از يك هزار مجوز پرواز ويژه ايام اربعين حسيني به مقصد عراق خبر داد.

روايت تصويري زيارت امام حسين(ع) در روز اربعين
هرگز نمي‌توان زيارت اربعين و شوق وصف ناپذير زائران حسيني را كه كيلومترها با پاي پياده خود را به كربلاي معلا رسانده اند تا شب و روز اربعين را درك كنند در قالب الفاظ و يا حتي از دريچه لنز دوربين عكاسي به تصوير كشيد.

از روايتگران حماسه عاشورا تجليل شد
طي مراسمي با حضور مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق از 160 روايتگر حماسه عاشورا دركربلاي معلا تجليل به عمل آمد.

بيش ازيك ميليون زائر در ۱۲ روز ويزيت شدند
معاون عتبات عاليات مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال‌احمر، از ارائه خدمات درماني به يك ميليون و ۲۸ هزار زائر اربعين در ۱۲ روزخبر داد.

قدرداني رييس جمهور از دست اندركاران دخيل در برگزاري گسترده مراسم اربعين
رييس جمهوري با اشاره به برگزاري گسترده مراسم راهپيمايي اربعين و حضور بي نظير و ميليوني عاشقان امام حسين(ع)، آن را يك رويداد بسيار مهم دانسته و از همه دست اندركاران دخيل در برگزاري اين مراسم تقدير و تشكر كرد.

تداوم خدمات كنسولي به زائران اربعين تا 23 صفر
حسينيان با بيان اينكه رسيدگي به امور مفقودين، گمشدگان و فوت شدگان در دستور كار كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در كربلا قرار دارد از تداوم خدمات كنسولي به زائران اربعين تا 23 صفر خبر داد.

350 هزار زيارت اربعين به نيابت از160هزار شهيدانجام شد
مسؤول كارگروه شاهد كميته فرهنگي و آموزشي ستاد اربعين با بيان اينكه در طرح نايب الشهيد، 350 هزار زيارت اربعين به نيابت از شهداي ايران، حشدالشعبي و مدافعين حرم انجام شد، از استقبال زائران حسيني از اين طرح خبر داد.

تشكيل دبيرخانه دائمي بين الملي همكارهاي علمي و سياستگذاري اربعين
درهمايش بين المللي علمي تخصصي اربعين در كربلا حسيني تصريح شد كه پياده روي اربعين حسيني ظرفيتي بي نظيربراي ايجاد وحدت و شناساندن اسلام ناب است.

1600 مبلغ براي پوشش تبليغي حماسه اربعين به عراق اعزام شدند
حجت الاسلام شرفخاني با بيان اين كه همه مسيرهاي پياده روي اربعين در داخل كشور و عراق بويژه شهرهاي زائرپذير در ايام اربعين تحت پوشش مبلغان اربعين قرار داشت، از اعزام 1600 مبلغ براي پوشش تبليغي اين حماسه عظيم به عتبات عاليات خبر داد.

اربعين تبلور شيدايي حقيقت در مفهوم حضور
رسانه هاي مختلف جهان و خبرنگاراني كه از مراسم پرشور اربعين امام حسين (ع) گزارش تهيه كردند و در وصف آن قلم زدند، هرگز نظيري را براي آن نديده و چنين شكوهي را تاكنون به ثبت نرسانده بودند.

200 محفل قرآني در مسير مراسم اربعين برگزار شد
مدير اجرايي كاروان قرآني نور جمهوري اسلامي ايران از برگزاري 200 محفل قرآني در مسير پياده روي اربعين از نجف تا كربلا خبر داد.

بازگشت زائران اربعين از كربلا/تصاوير
زائرين حسيني پس از زيارت كربلا و برگزاري مراسم عزاداري در روز اربعين به تدريج در حال بازگشت به كشور هستند.

شكسته شدن ركوردها در همايش بزرگ اربعين امسال
زيارت امام حسين عليه السلام در اربعين سال جاري همانند سال هاي گذشته با مشاركت ميليوني شيعيان داخل و خارج عراق در فضايي مملو از روحيه گذشت، بخشش ، بزرگواري ،جوانمردي و ايثار برگزار شد .

بازتاب تقدير ايران از ميهمان نوازي عراقي ها
رسانه هاي عراق از اقدام سازمان تبليغات اسلامي كشورمان در ايجاد يك بنر بزرگ در جوار مرزهاي ايران با عراق كه در آن از ميهمان نوازي سخاوتمندانه عراقي ها در ايام اربعين حسيني، تقدير شده است، استقبال گسترده كردند.

صدور 1400 برگه عبور براي زائران اربعين و فوت 20 زائر در كربلا
حسينيان از صدور 1400 برگه عبور براي زائران اربعين خبر داد و گفت: زائراني كه گذرنامه خود را گم كرده بودند يا رواديد آنها مهر ورود به كشور عراق نداشت به كنسولگري مراجعه كرده و برگه عبور دريافت كردند.

رستاخيز اربعين/تيتر روزنامه هاي امروز ايران
صفحه اول روزنامه هاي شنبه 29 آبان

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.