پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

زائران با ويزاي اربعين به كشور عراق سفر نكنند

زائران با ويزاي اربعين به كشور عراق سفر نكنند

 مدير دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در كشور عراق با اشاره به پايان ايام اربعين حسيني (ع) از زائراني كه موفق نشدند در اين ايام به زيارت اعتاب مقدسه مشرف شوند خواست كه ديگر با ويزاي اربعين به كشور عراق سفر نكنند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، محمدجواد دانشيار مدير دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در كشور عراق در جلسه بررسي و ارزيابي فعاليت هاي انجام شده در ايام اربعين حسيني (ع) كه در دفتر بعثه مقام معظم رهبري در شهر مقدس كربلا برگزار شد با اشاره به پايان ايام اربعين نسبت به ورود زائران با ويزاي اربعين هشدار داد.


وي با بيان اينكه مهلت قانوني استفاده از ويزاي اربعين به پايان رسيده است و كشور عراق ديگر زائري را با اين نوع ويزا نمي پذيرد، از زائراني كه موفق نشدند در ايام اربعين حسيني به زيارت اعتاب مقدسه مشرف شوند خواست كه ديگر با ويزاي اربعين به عراق سفر نكنند.

مدير دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق همچنين با تاكيد براينكه فرصت استفاده از ويزاي اربعين مپايان يافته است از زائران ايراني خواست تا قبل از پايان مهلت بيست روزه از زمان ورود به عراق به كشور باز گردند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود فعاليت هاي سازمان حج و زيارت در ايام اربعين را تشريح كرد و رسيدگي به وضعيت حادثه ديدگان، هماهنگي شركت هاي امنيتي، تردد به مرزها براي برقراري امنيت، امور بانكي، بيمه، هماهنگي با مسؤولان مربوط در نجف، كاظمين و سامرا، فعال نگه داشتن آشپزخانه و رستوران سيد محمد و طبخ غذا براي زائران، هماهنگي براي استفاده از زمين ها و تحويل آن به صورت رايگان به ستاد بازسازي عتبات عاليات براي احداث موكب را بخش ديگري از فعاليت هاي دفتر نمايندگي اين سازمان در ايام اربعين برشمرد.

بگفته وي راه اندازي مجموعه لواء الخدمت الحسين ، استفاده از امكانات سازمان حج و زيارت اعم پتو و چادر به اضافه 3 هزار كاور مخصوص براي اين مجموعه در كنار به كارگيري 50 عرب زبان مترجم ، توزيع به موقع امكانات براي موكب ها ، بازديد از موكب هاي بزرگ با هدف افزايش ظرفيت اسكان زائران و فراهم كردن دسترسي 42 كاربر راهمناي زائر به اطلاعات سماح بخش ديگري از فعاليت هاي حج و زيارت در ايام اربعين بود.

دانشيار با اشاره به ورود زود هنگام زائران، گفت: مواكبي كه به صورت مردمي اداره و راه اندازي شدند، موفق تر، هماهنگ تر و با امكانات مناسب تر به زائران حسيني خدمات ارائه كردند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.