پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همه دستگاه هاي استان خراسان آماده خدمت رساني به زائران پياده حضرت رضا(ع) هستند

همه دستگاه هاي استان خراسان آماده خدمت رساني به زائران پياده حضرت رضا(ع) هستند

استاندار خراسان رضوي با اعلام امادگي دستگاه هاي اجرايي استان براي خدمت رساني به زائران حضرت رضا (ع) بر توسعه و گسترش فرهنگ زيارت تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از مشهد مقدس، عليرضا رشيديان در جلسه ستاد زائران پياده در ساختمان شهداي دولت استانداري خراسان رضوي، با بيان اينكه وظيفه ما خدمت به مردم و زائران است، اظهار كرد: ظرفيت‌هاي ارتقاي فرهنگ زيارت را بايد به منظور افزايش بينش ديني مردم به‌كار ‌گيريم تا بتوانيم معرف خوبي براي اسلام عقلاني و رحماني باشيم.

وي افزود: در سال جاري نسبت به سال‌هاي گذشته براي رفع مشكلات موجود اقدامات مناسبي انجام شد و كمبودها را برطرف كرده‌ايم.

استاندار خراسان رضوي با اعلام اين كه پيش‌بيني مي‌شود تعداد زائران پياده به 300 هزار زائر افزايش خواهد يافت و ما در مجموع بيش از سه ميليون زائر خواهيم داشت، گفت: ايام شهادت امام رضا(ع) بعد از ايام تحويل سال، بزرگترين اجتماعي است كه زائران در مشهد حضور پيدا مي‌كنند و بايد تمام امكانات و خدمات لازم فراهم شود.

شيديان افزود: در بخش حمل و نقل ريلي 90 تا 100 رام قطار به سمت مشهد حركت مي‌كند و در بخش هوايي نيز افزايش تعداد پروازها را خواهيم داشت، همچنين مشاركت و هم‌افزايي استان‌ها براي خدمات به زائران افزايش پيدا كرده و به 6 استان رسيده است.

وي با اشاره به فراهم كردن اقلام غذايي مورد نياز زائران در دهه پاياني ماه صفر يادآور شد: توصيه مي‌كنيم مسافران از گوشت سفيد بيشتر از گوشت قرمز استفاده كنند.

وي با تقدير از اقدامات و كمك‌هاي آستان قدس رضوي افزود: همچنين صدا و سيماي خراسان رضوي برنامه‌اي را به نام راديو زائر راه‌اندازي كرده است تا زائران بتوانند از اين راديو بهره معنوي لازم را داشته باشند.

استاندار خراسان رضوي با اشاره به راهپيمايي اربعين، گفت: از تمامي دستگاه‌هايي كه در ايام حوزه اربعين كمك مي‌كنند اسلام عقلاني را معرفي كنند، در فضايي كه تلاش مي‌شود از اسلام چهره‌اي خشن به نمايش گذارند، تشكر مي‌كنيم. راهپيمايي اربعين نمايشي از قشري عقل‌گرا در كشورهاي اسلامي اعم از شيعه و سني است. دولت عراق نيز با وجود اينكه درگير جنگ بود اما تامين امنيت زائران را انجام داد.

در ادامه سيد حميد موسوي، مدير كل امور فرهنگي زيارت استانداري خراسان رضوي اظهار كرد: در حوزه فرهنگي براي دهه پاياني صفر دو موضوع را در نظر گرفتيم، برنامه اول معرفت‌افزايي زائران و ماندگاري آثار زيارت است، از جمله ديگر برنامه‌هاي ما اعزام روحاني، تشكيل قرارگاه فرهنگي با محوريت آستان قدس، تشكيل ستاد شهرستاني، الزامات فرهنگي، دستورالعمل حفاظتي، توصيه‌هاي بهداشتي و ترافيكي براي زائران پياده به فرمانداري‌ها و خود زائران پياده در نظر گرفته‌ايم .

وي افزود: همچنين كميته اطلاع‌رساني با محوريت صدا و سيماي خراسان رضوي تشكيل شده است. برگزاري چند برنامه شاخص در ايستگاه‌هاي محوري خدمات‌دهنده به زائران، حضور سخنرانان مطرح كشوري در اين ايستگاه‌ها، تهيه بسته‌ها و محصولات فرهنگي در رسانه ملي و استان از جمله برنامه‌هاي ما است.

مديركل امور فرهنگي زيارت استانداري خراسان رضوي با بيان اينكه در محور دوم در حوزه فرهنگي، كميته ارتقاي فرهنگ ميزباني تشكيل شده است، گفت: ترويج فرهنگ ميزباني در مدارس، اجراي طرح حركت نمادين 200 دانش‌آموز خادم به سمت حرم مطهر رضوي و ميزباني از زائران توسط آن‌ها، به‌كارگيري ظرفيت رسانه‌ها، پخت 110 ديگ غذا با مشاركت عمومي مردم مشهد در اين محور قرار گرفته است.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.