پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

انتقال ۵۱ پیکر حادثه تروریستی حله به کشور/ تعیین هویت با آزمایش DNA

انتقال ۵۱ پیکر حادثه تروریستی حله به کشور/ تعیین هویت با آزمایش DNA

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به آمار نهایی شهدای ایرانی حادثه تروریستی حله عراق اظهار کرد: در مجموع ۵۱ پیکر جانباخته به ایران منتقل شده است و پزشکی قانونی در حال انجام آزمایش‌های مربوط به DNA مربوط به شناسایی این افراد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس سعید اوحدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هویت این ۵۱ پیکر به دلیل سوختگی قابل شناسایی نبود، هویت این افراد در پزشکی قانون  از طریق DNA در حال شناسایی است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر نمی‌دانیم چه تعداد از این ۵۱ نفر زائرین کشورمان هستند یا به کشورهای دیگر تعلق دارند.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین درباره آمار نهایی این حادثه تروریستی گفت: بر اساس آمارِ اعلامی، این حادثه حدود ۲۰ مجروح بر جای گذاشته که از این میان ۱۱ نفر افغانی‌الاصل مقیمِ ایران و سایرین نیز از کشور عراق هستند.

مهندس اوحدی تاکید کرد: پیکر تمام شهدا و مجروحین از طریق یک فروند هواپیما به کشور وارد شده‌اند.

رئیس سازمان حج در حاشیه بازدیدِ معاون اول رئیس جمهور از نمایشگاه دستاوردهای ۵ ساله سازمان بسیج با تاکید بر اینکه داعش پس از شکست‌های اخیر خود در جبهه حلب و موصل به دنبال انتقام‌گیری بود، خاطرنشان کرد: امسال بیش از دو میلیون نفر زائر ایرانی در کنار زائرین بیش از ۳۰ کشور دنیا جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی در عراق حضور داشتند و عظمت بزرگی حماسه اربعین را شکل دادند. دشمن و داعش نیز از آنجایی که می‌خواستند حقه و کینه خود را از این عظمت نشان دهند، در یک حرکت کور تعدادی از زائرین عزیز ایرانی، افغانی و عراقی را به شهادت رساندند.

وی در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد:‌ بی‌شک خون شهدای این حادثه باعث می‌شود رزمندگان جبهه نبرد موصل و حلب انتقام شدیدی از داعش گرفته و به‌زودی نیز ان‌شاءلله شاهد خبرهای خوبی از این جبهه خواهیم بود.

مهندس اوحدی درباره تمهیدات مورد نیاز برای سال‌های آتی خاطرنشان کرد: برای سال‌های بعد حتما باید هماهنگی کاملی در حوزه امنیت در کشور با عراق انجام شود. اگر چه عراق امسال نیز اقدامات خوبی در این حوزه انجام داد، اما عملیات تروریستی اخیر نشان داد باید خیلی هوشمندانه‌تر عمل کرد ؛چرا که دشمن نیز با حقه و کینه‌ای که دارد به دنبال آسیب زدن است.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.