پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ایستگاه های پروازی 70 درصد رشد داشته است

ایستگاه های پروازی 70 درصد رشد داشته است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: از رشد 70 درصدی ایستگاه های پروازی ظرف یکسال اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، مهندس سعید اوحدی در جریان سفر به کرمانشاه در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: سال گذشته تعداد ایستگاه های پروازی به عراق 11 مورد بوده که امسال با افزایش تعداد ایستگاه ها به 18 مورد شاهد رشد 65 درصدی بوده ایم که البته با راه اندازی ایستگاه پروازی کرمانشاه-نجف این افزایش به 70 درصد ارتقا می یابد.

رئیس سازمان حج و زیارت رشد ایستگاه های پروازی را سبب سهولت در تردد زوار دانست و گفت: امسال 6 شرکت هواپیمایی به زوار ارائه خدمات کردند در حالی که تعداد این شرکتها در سال گذشته سه مورد بوده است.

اوحدی بیان کرد: همچنین 20 درصد هتلها که قادر به ارائه خدمات مطلوب به زوار نبودند از گردونه خارج شدند.

وی درباره اعزام به عتبات عالیات در ایام پایانی ماه صفر نیز افزود: از سوم آذر ماه اعزام هوایی در چهار استان تهران، خراسان رضوی، اصفهان و شیراز آغاز شده و اعزام های زمینی نیز از ششم آذر ماه انجام می شود که البته تراکم جمعیت در موج بازگشت زواردر روز پنجم آذر ماه نیز باید مد نظر قرار گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره چگونگی برگزاری پیاده روی اربعین نیز با اشاره به اعزام دو میلیون نفر در ایام اربعین گفت: به همت مردم و عشایر استان کرمانشاه و با تلاش نیروی انتظامی موکبهایی برای تردد زوار اربعین برپا شد.

اوحدی حضور 110 هزار نفر زائر خارجی در ایام اربعین را از زیبایی های این پیاده روی دانست و بیان کرد: با توجه به محدودیت مرزها و حجم زیاد زوار توازن برقرار نیست و نیازمند بازگشایی دو مرز برای تردد زوار هستیم که با آزادسازی موصل امیدواریم شاهد بازگشایی مرز خسروی باشیم.

وی افزود : این سازمان با رویکرد توسعه زیرساخت های خدماتی زائرین، هتل بزرگ کربلا را افتتاح کرد همچنین هتل بزرگ نجف نیز از پیشرفتی 70 درصدی برخوردار است البته آشپزخانه صنعتی نجف نیز از دیگر پروژه های در دست اجرا است.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره احقاق حق شهدای منا نیز با اشاره به ارائه خدماتی مطلوب از سوی بنیاد شهید گفت: پنج موکب در شلمچه، چزابه و مهران و شهرهای مقدس کربلا و نجف به نام این شهدا نامگذاری شد.

اوحدی بیان کرد: پیگیری حقوقی فاجعه منا برعهده وزارت امور خارجه است که در قوه قضاییه، کمیسیون امنیت ملی نیز جلسات متعددی برگزار شده است به گونه ای که همه ظرفیتهای عمومی بسیج شده تا حقی از خانواده شهدای منا تضییع نشود.

وی در این باره افزود: عربستان باید رفتار غلط خود را تغییر دهد چه اینکه در سال گذشته نیز شاهد کارشکنی های عربستان در موضوع حج با تحمیل قراردادهای تبعیض آمیز بودیم.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.