پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:

مهم ترين مسئله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ايجاد ثبات و آرامش است

مهم ترين مسئله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ايجاد ثبات و آرامش است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در كربلاي معلا در حاشيه ديدار با حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نماينده بعثه مقام معظم رهبري درعراق تصريح كرد: اولويت هاي 20 گانه كاري خود را به مجلس و ملت اعلام كرده ام اما مهم ترين مسئله وزارت ارشاد در يك فضاي كلي ايجاد ثبات و آرامش است.

سيد رضا صالحي اميري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كه به عراق سفر كرده است در گفت وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج دركربلاي معلی، با تاكيد براينكه توسعه فرهنگي در بستر مناقشه شكل نخواهد گرفت، افزود: همگان بايد بپذيرند محيط فرهنگي بايد محيطي آرام و با ثبات باشد.


وي خاطر نشان كرد: نكته دوم و با اهميت اينست كه بايد بدانيم روح حاكم بر فرهنگ ايراني، فرهنگ ديني است و تقويت فرهنگ ديني و قرآني و رفع دغدغه هاي مقام معظم رهبري و مراجع عظام جزاولويت هاي ما است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه سفر وي غير رسمي و دو روزه به كربلا و نجف خواهد بود، اظهار داشت: براي پابوسي آستان مقدس حضرت اباعبدالحسين (ع) به كربلا آمده ام تا يكبار ديگر تجديد عهد و پيمان داشته باشيم با سرور و سالار شهيدان كه ادامه دهنده راه همه انبياء و اولياء اهل بيت (ع) است.

وي با بيان اينكه با معاون وزير فرهنگ عراق در بغداد مذاكرات دو جانبه ي خوبي برگزارشد، اظهار داشت: دراين سفر همزمان ديدارهايي با نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق و نيزبا مسئولان ستادهای حج و زيارت در كربلا، كاظمين و نجف انجام گرفت.

دکتر صالحي اميري خاطر نشان كرد: در ديدارهاي انجام گرفته مسايل و مشكلات زائران و كاروان هاي ايراني اعزامي به عتبات و عاليات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزير ارشاد در ادامه سخنان خود در خصوص آيين اربعين حسيني گفت: اربعين بزرگترين شور و شعور مسلمانان و شيعيان در جهان است و به عنوان بزرگترين راهپيمايي صلح و معنويت در دنيا لقب گرفته است.

به گفته وي، اربعين آنچنان عزمت دارد كه يكبار ديگر توجه جهانيان را به خودش جلب كرده است اما با اين حال بايد مشكلاتي را كه به صورت محدود داشته ايم براي سال هاي بعد رفع كنيم .

دکتر صالحي اميري تاكيد كرد: دولت در خصوص مديريت اربعين جلسات خاصي را برگزار كرده و مقرر شده است سال آينده به برنامه هاي اين آيين با هماهنگي وزارتخانه هاي ارشاد، كشور و امور خارجه نگاه جدي تري شود زيرا براين باوريم كه سال بعد اربعيني بسيار با شكوه تر و كم مشكل تر خواهيم داشت.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.