پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همايش مسئولان دفاتر نمايندگي بعثه در مناطق و استان هاي كشور

همايش مسئولان دفاتر نمايندگي بعثه در مناطق و استان هاي كشور

در همايش مسئولان دفاتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در مناطق واستان ها كه با حضور حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر در تهران برگزارشد برلزوم شناسايي نقاط قوت و ضعف مراسم اربعين امسال براي برنامه ريزي در سال هاي آينده تاكيد گرديد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سومين همايش مشترك معاونين و مديران ستادي بعثه مقام معظم رهبري و مسئولان دفاتر نمايندگي بعثه در مناطق و استان ها درسال 95 امروز با حضورحجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت در تهران برگزار شد.


نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت در اين همايش همكاري و تلاش دفاتر نمايندگي بعثه درمناطق و استان ها با كميته آموزشي و فرهنگي اربعين را عامل موفقيت بعثه در انجام شايسته امور محوله در مراسم معنوي اربعين دانست و با اشاره به اينكه با همكاري ديگر نهادها و دستگاهها و كمك هاي مالي ، مادي و فرهنگي افراد خيرمراسم اربعين امسال به خوبي برگزارشد، تصريح كرد: از هم اكنون بايد با شناسايي نقاط قوت و ضعف براي سال هاي آينده برنامه ريزي كرد.

وي با اشاره به اينكه شور و اشتياق مردم براي حضور در پياده روي اربعين حسيني هر سال بيشتر مي شود بر لزوم توجه به افزايش مرزهاي خروجي و فراهم كردن امكانات و زير ساخت هاي لازم درشهرها و نقاط مرزي تاكيد كرد.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر از مسئولان دفاتر نمايندگي بعثه در مناطق و استان ها خواست كه با ديگر دست اندركاران برگزاري مراسم اربعين در حوزه مسئوليت خود مشورت و به آسيب شناسي اين مراسم بپردازند تا در برنامه ريزي براي سال هاي آينده مورد توجه قرار گيرد.

وي برخي آسيب ها و نقاط ضعف و قوت مراسم اربعين سال 95 را برشمرد و به حاضران تاكيد كرد كه درحوزه اربعين سالانه فكر و برنامه ريزي كنند و امور مربوط به اين حوزه را به صورت جدي دنبال نمايند.

نماينده ولي فقيه همچنين از زحمات و تلاش هاي حجت الاسلام والمسلمين دكتر حميد احمدي مسئول كميته آموزشي و فرهنگي ستاد مركزي اربعين ومسئولان دفاتر نمايندگي بعثه در مناطق و استان ها در برگزاري باشكوه اين همايش عظيم تقديركرد و گفت: به تعبير سردار حسين ذوالفقاري رئيس ستاد مركزي اربعين، كميته فرهنگي و آموزشي بهترين كميته اين ستاد بود و بيشترين خدمات را انجام داد.

در ادامه اين جلسه نماينده ولي فقيه با تشريح مهمترين تحولات منطقه به پيروزهاي بدست آمده در مبارزه نيروهاي سوري و عراقي با تروريست هاي تكفيري اشاره كرد و افزود: تكميل شدن حلقه محاصره تروريست ها و آزاد سازي كامل حلب و موصل در آينده، پيروزي هاي مهمي است كه در تحولات منطقه هم تاثيرخواهد گذاشت.

وي همچنين به تاثيرات روي كارآمدن ترامپ در آمريكا ، ركود اقتصادي در اروپا و موضع روسيه و چين در قبال رويدادهاي مهم منطقه اشاره و تصريح كرد: مقام معظم رهبري ، روساي قواي سه گانه و مسئولان نظام در مورد چگونگي مقابله با نقض برجام وحدت نظر و يك راي دارند و آمريكا برگ برنده اي دردست ندارد و اروپايي ها هم تمايل ندارند كه شرايط از اين بدتر و وخيم تر شود.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر موفقيت ايران در اوپك را يادآور شد و ابراز اميدواري كرد كه با توكل به خدا و درايت و هوشمندي مقام معظم رهبري جمهوري اسلامي ايران تحولات آينده را با سربلندي پشت سر بگذارد.

نماينده ولي فقيه در پايان سخنان خود طرح گزينش مداحان و انتخاب روحانيون براي عتبات عاليات را موفق توصيف كرد و توجه هرچه بيشتربه حوزه پژوهش و توسعه آن را ضروري خواند وبرلزوم استفاده از نيروهاي توانا دراستان ها براي انجام كارهاي قوي و جدي در اين حوزه تاكيد كرد.

وي اهتمام جدي مسئولان دفاتر نمايندگي بعثه درمناطق و استان ها را نسبت به جمع آوري اسناد و مدارك مربوط به حج خونين سال 66 خواستار شد و گفت: اطلاعات خوبي در حال جمع آوري است و تدوين آن انجام خواهد شد تا اسناد اين حادثه در تاريخ حفظ شود.

نماينده ولي فقيه همچنين خواستار ارتباط مستمر مسئولان دفاتر نمايندگي بعثه با خانواده شهداي منا و سركشي به آنان و در جريان قرارگرفتن از وضعيت زندگي آنان و مشكلاتشان شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، همايش يك روزه مسئولان دفاتر نمايندگي بعثه در مناطق و استان هاي كشور با هدف اطلاع رساني و هماهنگي هرچه بيشتر پيرامون برنامه هاي بودجه و برنامه ريزي، جذب ، امور عتبات عاليات و مسايل بين الملل برگزار شد.

پيش از سخنان نماينده ولي فقيه در امورحج و زيارت حجت الاسلام والمسلمين رجبعلي زماني مشاور امور استان ها و نمايندگي هاي بعثه مقام معظم رهبري در گزارشي، اهداف برگزاري اين همايش را بيان و تصريح كرد: در سخنراني ها و بحث هايي كه انجام شد نكات حائز اهميت و مفيدي مطرح گرديد و در هر بخش پيشنهاداتي ارائه شد كه دربرنامه ريزي هاي آينده موثر است.

حجت الاسلام والمسلمين زماني همچنين از مسئولان دفاترنمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در مناطق و استان ها خواست از راهكارها و طرح هاي جديد براي پيشبرد ماموريت هاي محوله بهره گيرند.

در اين همايش همچنين حجج الاسلام دكتر مظلومي و دكتر مرقاتي معاونت هاي فرهنگي و توسعه مديريت و منابع بعثه مقام معظم رهبري با بيان برنامه ها و طرح هاي آموزشي و فرهنگي، بودجه ومنابع مالي به سوالات حاضران پاسخ دادند و دكتر محمد رضا باقري معاون امور بين الملل بعثه مهمترين تحولات در منطقه خاورميانه را تشريح كرد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.