پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در ديدار مسئولان نظام، سفيران وميهمانان كنفرانس وحدت اسلامي؛

همه فرَق اسلامي پيامبر(ص)، قرآن مجيد و كعبه شريف را محور وحدت قرار دهند

همه فرَق اسلامي پيامبر(ص)، قرآن مجيد و كعبه شريف را محور وحدت قرار دهند
حضرت آيت الله خامنه اي، سياستها و اقدامات انگليسي‌ها در دو قرن اخير را به عنوان منبع شر و نكبت براي ملتهاي منطقه مورد اشاره قرار دادند و يادآوري كردند: در روزهاي اخير انگليسي‌ها در نهايت بي‌شرمي، ايران مظلوم و عزيز را تهديد منطقه ناميده اند اما همه مي دانند كه برخلاف اين اتهامات، اين انگليسي‌ها هستند كه هميشه منشأ و منبع تهديد و فساد و خطر و نكبت بوده‌اند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت  از پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح شنبه  در ديدار مسئولان نظام، ميهمانان سي‌امين كنفرانس وحدت اسلامي، سفراي كشورهاي اسلامي و قشرهاي مختلف مردم تأكيد كردند: امروز دو اراده در منطقه در تعارض با يكديگر قرار گرفته است، «اراده وحدت» و «اراده تفرقه»، و در اين اوضاع حساس، «تكيه بر قرآن و تعاليم الهي پيامبر اعظم(ص)»، به‌عنوان داروي وحدت‌بخش، راه حل محنتهاي دنياي اسلام است.

رهبر انقلاب اسلامي با تبريك ميلاد مسعود حضرت ختمي مرتبت محمد بن عبدالله(ص) و ولادت با سعادت امام جعفر صادق(ع) افزودند: اهميت وجود مقدس پيامبر اسلام به حدي است كه پروردگار كريم در قرآن مجيد به خاطر دادن اين نعمت بي بديل، بر بشريت منت مي‌گذارد.

حضرت آيت الله خامنه اي با استناد به تعبير قرآني «رحمةً ‌للعالمين»، تعاليم پيامبر اعظم را راهي براي نجات همه بشريت خواندند و افزودند: دشمنان بشريت و صاحبان زر و زور با اين تعاليم سعادت‌بخش مخالفند و به همين علت خداوند به پيامبر(ص) دستور مي دهد ضمن خودداري از پيروي و سازش با كفار و منافقين، با آنان جهاد كن و بر آنان سخت بگير.

ايشان افزودند: جهاد با دشمنان اسلام و بشريت البته به تناسب شرايط مختلف گاه نظامي، گاه سياسي، و در شرايطي فرهنگي يا حتي علمي است و ملتهاي مسلمان به‌خصوص مبلغان ديني و جوانان بايد با مطالعه و شناخت تعاليم الهي به پيامبر خاتم(ص)، اين مجموعه حيات‌بخش را مورد استفاده قرار دهند.

رهبر انقلاب با يادآوري تلاش روزافزون استكبار و استعمار براي تفرقه و تضعيف مسلمانان افزودند: دنياي اسلام امروز دچار گرفتاري‌ها و رنج هاي فراواني است كه «اتحاد، هم افزايي، تعاون و عبور از اختلافات مذهبي و فكري در زير سايه مشتركات فراوان اسلامي»، راه حل اين مشكلات و مصائب است.

حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: در صورت وحدت ملتها و دولتهاي اسلامي، امريكايي‌ها و صهيونيستها، توان تحميل خواسته هاي خود بر مسلمانان را از دست مي دهند و توطئه به فراموشي سپرده شدن فلسطين ناكام خواهد ماند.

ايشان، حمله و كشتار مسلمانان از ميانمار در شرق آسيا تا نيجريه در غرب افريقا و رويارويي مسلمانان در منطقه بسيار مهم غرب آسيا را از نتايج توطئه‌هاي تفرقه انگيز مستكبران خواندند و افزودند: در اين اوضاع و احوال، شيعه انگليسي و سنّي امريكايي مثل دو لبه يك قيچي به آتش افروزي و اختلاف افكني مشغولند.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به رويارويي اراده شيطاني تفرقه با اراده عزت‌بخش وحدت گفتند: سياست قديمي انگليسي ها مبني بر تفرقه بينداز و آقايي كن، در دستور كار جدي دشمنان اسلام قرار دارد.

حضرت آيت الله خامنه اي، سياستها و اقدامات انگليسي‌ها در دو قرن اخير را به عنوان منبع شر و نكبت براي ملتهاي منطقه مورد اشاره قرار دادند و يادآوري كردند: در روزهاي اخير انگليسي‌ها در نهايت بي‌شرمي، ايران مظلوم و عزيز را تهديد منطقه ناميده اند اما همه مي دانند كه برخلاف اين اتهامات، اين انگليسي‌ها هستند كه هميشه منشأ و منبع تهديد و فساد و خطر و نكبت بوده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامي، افزايش فعاليتهاي ضد اسلامي مستكبران بعد از پيروزي انقلاب اسلامي را نشانه ترس آنها از استقرار و استمرار يك نظام اسلامي قدرتمند، پيشرو و الگو دانستند و افزودند: دشمنان حتي اگر ادعاي نرمش، و ظاهري آراسته هم داشته باشند، در باطن به تمام معنا، وحشي و خشن هستند و ملتها بايد براي مواجهه با اين دشمنان بي اخلاق، بي دين و بي‌انصاف آماده باشند.

حضرت آيت الله خامنه اي، «اتحاد» را مهمترين آمادگي مورد نياز دنياي اسلام برشمردند و افزودند: همه فرَق اسلامي چه شيعه و چه سنّي، از ايجاد اختلاف حذر كنند و وجود نازنين پيامبر(ص)، قرآن مجيد و كعبه شريف را محور وحدت و همبستگي قرار دهند.

رهبر انقلاب اسلامي، هوشياري ملتها و دولتها در مقابل شيطنتهاي سلطه گران را خواستار شدند و افزودند: چرا كشورهايي با ظواهر اسلامي حرف دشمنان را درباره تهديدات و دشمني‌هاي دروني جهان اسلامي قبول و به صراحت از سياستهاي آنها تبعيت مي كنند؟

ايشان در پايان سخنانشان خطاب به ملت عزيز و امتحان‌داده ايران گفتند: «تداوم راه پرافتخار امام و انقلاب»، «ايستادگي در مقابل دشمنان» و «دفاع بدون ملاحظه از حق و حقيقت»، بي‌ترديد عزت و سعادت دنيا و آخرت را به ارمغان خواهد آورد.

پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، آقاي روحاني رئيس جمهور سالروز ولادت شريف و نوراني پيامبر اسلام(ص) را روز دعوت به حق و همه فضائل اخلاقي دانست و افزود: سيره پيامبر اكرم(ص)، وسط‌گزيني بين حق و باطل نبود، بلكه ايشان در عرصه حق، يعني بهترين مسير را انتخاب مي‌كرد و معناي اعتدال نيز همين است.

رئيس جمهور با تأكيد بر لزوم افزايش پيشرفت مادي و معنوي در كنار يكديگر گفت: امروز اقبال جوانان كشور به معنويت و حضور پرشور آنان در عرصه هاي معنوي بيش از گذشته شده و در عرصه پيشرفت مادي نيز براساس گزارش بانك مركزي، رشد اقتصادي كشور در شش ماهه اول سال به هفت مميز چهار دهم درصد رسيده است.

آقاي روحاني همچنين در خصوص اوضاع منطقه با اشاره به برخي گروهها و جريانها كه به‌نام پيامبر رحمت، چهره دين را به ترور و خشونت آلوده كرده‌اند، گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره در كنار ملتهاي مظلوم منطقه در مقابل تروريسم ايستاده و خواهد ايستاد.

رئيس‌جمهور با انتقاد از برخي دولتهاي اسلامي كه از موفقيتهاي مردم و ارتش در عراق و سوريه در مبارزه با تروريسم اظهار نگراني و ناراحتي مي‌كنند، افزود: متأسفانه برخي دولتهاي اسلامي به‌جاي آنكه نگران مردم مظلوم سوريه و زنان و كودكان و مجروحان و آوارگان در حلب باشند، نگران سرنوشت تروريستها و به‌دنبال سالم خارج‌شدن آنها از حلب هستند.

آقاي روحاني، سيره و راه پيغمبر اكرم(ص) را مبارزه با ظلم و تجاوز خواند و گفت: واگرايي كشورهاي اسلامي، آنها را از عظمت و پيشرفت باز مي‌دارد و تنها راه نجات دنياي اسلام، همگرايي و اتحاد است.

در پايان اين ديدار جمعي از ميهمانان كنفرانس وحدت اسلامي از نزديك با رهبر انقلاب اسلامي ديدار و گفت‌وگو كردند.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.