پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماينده ولي فقيه درامور حج وزيارت تاكيد كرد:

اقدام اساسي براي بهبود وضعيت حج بايد انجام شود

اقدام اساسي براي بهبود وضعيت حج بايد انجام شود

مراسم توديع و تكريم رئيس سابق و معارفه سرپرست جديد سازمان حج و زيارت با حضور حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكرنماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت و دكترصالحي اميري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار‌شد.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، دراين مراسم كه دكتر سيد رضا صالحي اميري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، حجت الاسلام والمسلين سيد محمد حسن ابوترابي فرد نايب رئيس پيشين مجلس شوراي اسلامي ، سردارسرتيپ پاسدارعلي فضلي جانشين سازمان بسيج مستضعفين، جمعي ازمسئولان كشور، مديران سازمان حج وزيارت و بعثه مقام معظم رهبري ، كارگزاران زيارتي و شركت هاي تابعه حضور داشتند نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت خواستار اقدام اساسي و جدي براي بهبود وضعيت حوزه حج و زيارت در كشورشد.

حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكربا اشاره به اينكه فراهم كردن مقدمات حج تمتع و عمره دنبال مي شود، اظهار داشت: درتلاشيم مقدمات حج و عمره را آماده كرده ودر صورت پذيرفتن شرايط ما از طرف كشورميزبان همچون گذشته بعنوان كشوري كه زيباترين وموفق ترين حج را انجام مي داد، فعاليت مجدد خود را آغازكنيم.

وي با اشاره به اينكه درهيئت دولت و ديگر نهادهاي مسئول بايد گام هاي جدي و اساسي براي بهبود وضعيت زيارت دركشورانجام شود، اظهار داشت: دست اندركاران دفاتر خدمات زيارتي اغلب مظلوم واقع شده اند وما اميدواريم شوراي عالي حج تشكيل جلسه دهد و اين مسئله حل شود.

نماينده ولي فقيه درامورحج وزيارت گفت: با شناختي كه از آقاي دكترصالحي اميري و ايشان از سازمان حج و زيارت دارند، اميدوار هستيم بتوانيم گام هاي جدي تري براي بهبود سفرهاي زيارتي برداريم.

وي افزود: فعاليت كاروان هاي آزادبر براي مردم مشكلاتي بوجود آورده است، برخي از آنها مردم را به عتبات برده، برخي به تعهداتشان عمل نمي كنند و در قبال حوادث نيز پاسخگو نيستند و رها مي كنند، با توجه به اينكه يك سازمان قوي و مجموعه اي ارزشمند و نيروهاي تربيت شده درامر زيارت وجود دارد بايد اجازه داده شود سازمان حج و زيارت اين موضوع را مديريت كند.

حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكردرادامه به همراهي و سابقه آشنايي با مهندس سعيد اوحدي اشاره كرد و ضمن تقديراز تلاش هاي وي در زمان تصدي گري در سازمان حج و زيارت گفت: اين مسئوليت‌ها امانتي الهي بوده و هر كدام از ما كه بتوانيم به خوبي از انجام وظايف برآييم محبت در دل‌ها و رضايت الهي را به دست خواهيم آورد.

وي افزود: كاركردن در حج و زيارت يك كار دلي و ارزشي است و قريب به اتفاق كساني كه در اين حوزه مشغول خدمت هستند انسان‌هايي پاك و خالص اند وبنده بارها از نزديك شاهد تلاش‌هاي خالصانه آنها بوده‌ام.

نماينده ولي فقيه با اشاره به اينكه بعد ازانقلاب افراد زيادي عهده‌دارمسئوليت در سازمان حج و زيارت و همچنين نمايندگي ولي فقيه بوده‌اند كه ازهمه آنها تشكر كرده و قدردان زحمات آنها هستم،اظهار داشت: من آقاي اوحدي را از زماني كه دراموربين‌الملل بعثه مقام معظم رهبري فعاليت داشتند، مي‌شناسم و ازآن زمان تاكنون ازنزديك شاهد فعاليت‌هاي خالصانه‌اي كه در دوران مديريت‌هاي مختلف انجام داده است، بوده ام.

وي اضافه كرد: مهندس اوحدي از همان ابتدا خالصانه همكاري خوبي با بعثه داشتند و با ايجاد اين ارتباط نزديك، بحمدا...كارها و برنامه ها سريع پيگيري وبه نتيجه رسيد و هم‌اكنون انسجام خوبي بين سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري به وجود آمده است.

حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكرادامه داد: حوادث فرودگاه جده و مسجد الحرام و واقعه تلخ منا از حوادث بسيار مهم درتاريخ حج بود كه دراين حوادث آقاي اوحدي با تمام وجود به ميدان آمد و در شرايط سخت زحمات زيادي را متحمل شد و از آن لحظه تا امروز در اتاق ايشان و ما هميشه به روي خانواده هاي شهداي منا و مسجدالحرام باز بوده است.

وي با اشاره به اينكه مهندس اوحدي توانست با اطلاع‌رساني به موقع اين حوادث را مديريت كند، افزود: ايشان به تك تك استان ها رفت و با حضور در منازل خانواده شهداي منا از آنها دلجويي كرد.

نماينده ولي فقيه با بيان اينكه حكم صادره از سوي آقاي مهندس جهانگيري مشكل دو شغله بودن را براي آقاي اوحدي ايجاد كرد كه ناچار شدند يكي را بپذيرند و البته پذيرش اين موضوع هم نشانه قانون‌مدار بودن ايشان است، اضافه كرد: من راضي نبودم ايشان از سازمان حج برود و از اين جهت متاثرم كه يك همراه خوب را دراين سازمان از دست داديم و ان‌شاء الله در سنگر جديد بتوانند گام‌هاي جدي تري بردارند.

حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكرهمچنين با اشاره به اينكه سرپرست جديد سازمان حج و زيارت هم از دوستان قديمي است و او را خوب مي شناسد، ابراز اميدواري كرد كه آقاي حميد محمدي در اين سمت موفق باشد.

وي گفت: آقاي محمدي هم ويژگي‌هاي مهندس اوحدي را دارد، ايشان هم آزاده است وخدمات زيادي انجام داده و سال‌ها نيزدر سازمان حج و زيارت خدمت كرده است و اميدواريم همكاري صميمانه‌اي داشته باشيم.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.