پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سرپرست سازمان حج و زیارت در جمع خبرنگاران:

بعد از تامین انتظارات‌ توسط عربستان، درباره حج تصمیم‌ می‌گیریم/ تصمیم گیری در خصوص اعزام زائران به سوریه به شرط ارائه پیوست امنیتی

بعد از تامین انتظارات‌ توسط عربستان، درباره حج تصمیم‌ می‌گیریم/ تصمیم گیری در خصوص اعزام زائران به سوریه به شرط ارائه پیوست امنیتی

سرپرست سازمان حج و زیارت در خصوص آخرین وضعیت حج و عمره گفت: انتظارات‌مان را سال گذشته بیان کردیم و الان نیز همان انتظارات را از عربستان داریم و طبیعتا در صورت تامین انتظارات‌مان از سوی عربستان، ما هم تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، حمید محمدی در حاشیه مراسم معارفه‌ خود به عنوان سرپرست سازمان حج و زیارت در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت حج و عمره گفت: انتظارات مان را سال گذشته بیان کردیم و الان نیز همان انتظارات یعنی تضمین امنیت زائران، تفاوت قائل نشدن بین زائران ایرانی و سایر کشورها، تسهیل امکانات و ... را از عربستان داریم و طبیعتا در صورت تامین انتظارات مان از سوی عربستان، ما هم تصمیم گیری های لازم را انجام خواهیم داد.

وی درباره پیگیری حقوق شهدای فاجعه منا تصریح کرد:با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، مراکز مرتبط با این موضوع مسؤول پیگیری این حقوق شده‌اند و وزارت خارجه در عرصه بین الملل مسئول پیگیری امور است.

محمدی در خصوص سیاست کاهش هزینه سفر عتبات، گفت: تلاش مان این است که بتوانیم هزینه های این سفر را کاهش دهیم، البته نباید فراموش کنیم که برخی مسائل مانند محدودیت تعداد هتل ها، هزینه ارزی و نرخ ویزا در این زمینه تاثیرگذار است.

سرپرست سازمان حج و زیارت بیان داشت: مسئله لغو روادید میان ایران و عراق در حوزه اختیارات وزارت خارجه است و ما نیز از سیاست های این وزارتخانه تبعیت می کنیم.

وی درباره اعزام زائر به سوریه گفت: در طول 2 سال گذشته رفت‌وآمدهایی بین ایران و سوریه صورت گرفت که انتظار ما برای بازگشایی این مسیر، ارائه پیوست امنیتی از سوی دولت سوریه بود. با توجه به تحولات این کشور و آزادسازی حلب، اگر مراجع ایرانی در این‌باره تصمیم بگیرند به شرط ارائه پیوست امنیتی دولت سوریه آمادگی برای اعزام وجود دارد که قطعا در مرحله نخست این سفرها هوایی خواهد بود.

محمدی با بیان اینکه علاقه‌مندی برای حضور در عتبات بسیار زیاد است، اظهار داشت: متاسفانه گاهی افراد خارج از مبادی قانونی به عراق می روند و طبیعتا این کار برای به دست اوردن سود بیشتر توسط افراد است و بعضا در حق زائران اجحاف می‌شود و ناهنجاری‌های که این میان پیش می‌آید سبب وهن مردم شده است.

سرپرست سازمان حج با بیان اینکه از سیاست های این سازمان توسعه زیرساخت در عتبات عالیات است، تصریح کرد: در 3 سال گذشته پروژه‌هایی در مرز و عتبات عالیات اجرا شده بود که برخی از آن‌ها به بهره‌برداری رسید. قرار است این ظرفیت و توسعه منطبق با نیاز زائران افزایش یابد. استانداردسازی مسکن در عتبات عالیات و ارتقا سطح کیفی هتل‌ها که در حال حاضر بسیار پایین است، نیز در دستور کار قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: سیاست کلان ادامه همان مسیر برای ارائه خدمات بهتر به زائران عتبات عالیات و افزایش ظرفیت اعزام و امکانات در عراق است. 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.