پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نهم دي ماه نقطه عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي است

نهم دي ماه نقطه عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي است

نماينده ولي فقيه درامورحج وزيارت با تاكيد براينكه با حضور گسترده مردم درنهم دي توطئه عليه نظام اسلامي خنثي شد، تصريح كرد: دشمن با استفاده ازجهل برخي و مزدوري برخي ديگر وارد صحنه شد تا انقلاب را از درون شكست دهد.

به گزارش خبرنگارپايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكردرجلسه تواصي به حق درجمع كاركنان بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج زيارت از نهم دي ماه بعنوان نقطه عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي ياد و تصريح كرد: اگر در آن روز مردم به صحنه نمي آمدند دشمنان اسلام و انقلاب ضربه كاري خود را به نظام اسلامي وارد مي كردند.


نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت با اشاره به اينكه خود از نزديك شاهد بودم در دسته هايي كه در خيابان ها راه انداخته بودند چه شعار هايي مي دادند، افزود: از شعارها كاملا پيدا بود اين افراد از بيرون هدايت شده اند و مسئله داخلي نيست.

وي با اشاره به اينكه اگراقشاري از مردم خواسته هاي قانوني داشته باشند مي توانند از طرق قانوني مطرح و پيگيري كنند و به حق شان برسند، اضافه كرد: درنظام اسلامي بايد اينگونه باشد كه مردم براحتي بتوانند به حق شان برسند.

نماينده ولي فقيه بابيان اينكه آيات قرآن كريم و روايات مويد اين مطلب است به آيه "لا يحب اللّه الجهر بالسوء من القول الا من ظلم "( كسي كه مورد ستم قرار مي گيرد حق دارد فرياد بكشد و دادخواهي كند و حق خود را بگيرد) اشاره كرد و گفت: كساني كه به مردم ظلم وستم مي كنند حتي اگر ظلم به صورت ظاهر كوچك باشد دربرابر آن بايد واكنش نشان داد تا ظلم هاي بزرگتراتفاق نيافتد.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربا اشاره به شهادت رساندن حسان بن حسان بكري فرمانده لايق اميرالمومنين حضرت علي (ع) و شماري از سربازانش در شهر انبار و غارت شهر توسط معاويه اظهار داشت: وقتي خبر به حضرت علي رسيد فرمود: اگر مسلماني از غصه اينكه ازپاي يك زن معاهده خلخال بيرون آوردند، بميرد من اميرالمومنين اورا ملامت نمي كنم بلكه شايسته تقدير مي دانم.

نماينده ولي فقيه امر به معروف و نهي از منكر را براي زنده بودن جامعه و واكنش نشان دادن در برابر منكرات دانست و با اشاره به اينكه دشمن با استفاده ازجهل برخي مردم و مزدوري برخي ديگر وارد صحنه شد تا انقلاب را از درون شكست دهد، اظهار داشت: ملت ما در كودتاي 28 مرداد تجربه كردند و ديدند دشمني را كه از كشور بيرون كرده بودند دوباره از پنجره بازگشت و سالهاي متمادي استبداد را بركشور حاكم كرد.

وي اتفاقات اوكراين با دخالت آمريكا و ديگرقدرتهاي سلطه گر بين المللي ، كشته شدن مردم ، خرابي ها وايجاد دو گانگي در اين كشور را يادآور شد و با اشاره به اينكه كساني كه درجريان نهم دي ماه دخيل بودند خيلي سريع مزدوري خود را آشكار كردند، افزود: اين افراد در روز عاشورا كه براي مردم مقدس است به كارهاي زشت مانند آتش زدن بانك ها و مغازه هاي مردم دست زدند و زنان با حجاب و بسيجي ها را كتك زدند ومدتي بعد سازمان هاي جاسوسي و قدرتهاي سلطه گراعتراف كردند ما پشت صحنه بوديم و مي خواستيم انقلاب اسلامي را به شكست بكشانيم.

نماينده ولي فقيه برخي جنايت هايي را كه عليه مردم دراين روز صورت گرفت برشمرد وبا اشاره به شعارهاي انحرافي كه دراين جريان سرداده شد، گفت: ما بخاطر انگيزه هايي كه دين درما بوجود آورده است در سوريه ، عراق ، لبنان و... وارد شديم تا ازحق ، فضيلت و مسلمانان دفاع كنيم و براي مان مرزبندي مطرح نيست.

وي دفاع ازبوسني و فلسطين را بخاطر مباني ديني دانست و افزود: شعارها و رفتارهاي روزنهم دي و كساني كه ازآنها حمايت كردند همه نشان داد كه اين يك توطئه استعماري است و بايد توجه داشت قدرت هاي شيطاني و استعمارگر وقتي كه مي خواهند كاري را انجام دهند با چهره اي فريبكارانه وارد مي شوند و ماهيت خود را افشا نمي كنند.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربا اشاره به اينكه كلمه استعمار منفور است درحالي كه معناي آن طلب عمران و آبادي است، اضافه كرد: قدرت هاي سلطه گر از اين كلمه استفاده كردند و به بهانه عمران، آباداني و رشد و شكوفايي اقتصادي ملت ها وارد مي شوند و وقتي در جامعه نفوذ و آن را تسخيركردند ضربه نهايي خود را وارد مي كنند و اقتصاد و استقلال سياسي جامعه را از بين مي برند و تاريخ موارد بسيار زيادي را براي ما گزارش كرده است.

نماينده ولي فقيه با تاكيد براينكه حضور مردم موجب خنثي شدن توطئه دشمن شد، اظهار داشت: بنده هر دو صحنه را به چشم ديدم، همان روز از خيابان آزادي عبور مي كردم و ديدم افرادي شعارسرداده و حركت هاي زشت و ناپسندي را انجام مي دهند و بعد هم آن جمعيت عظيم مردم در صحنه حضور را ديدم كه اين توطئه را خنثي كرد.

وي پيروزي انقلاب واداره جنگ و عبور از ديگر مراحل دشوار انقلاب را مرهون اين مردم فداكار و شريف دانست و گفت: اين مردم هر جا كه احساس خطر كردند، حضور يافتند و توطئه هاي دشمن را خنثي كردند وحضور مردم بسيار ارزشمند است.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكرافزود: زن ، مرد، پير و جوان، همه اقشار درحجم بسيار گسترده در صحنه حضور يافتند و دشمن دريافت كساني كه با آنها همراهي مي كردند يك جمعيت قليل و اقليت بسيار ناچيز هستند اما با اين اكثريت مردم چه مي تواند بكند، هوشياري ، بيداري و رشد فكري مردم سبب شد تا توطئه دشمن شكست بخورد.
وي با اشاره به اينكه درايت ومديريت مقام معظم رهبري را بعد از رحلت امام (ره) همه به شكل ملموس تاكنون ديده اند ، افزود: رهبر معظم انقلاب در حوادثي كه براي كشور رخ مي دهد به صورت زيبا امور را مديريت و به موقع اقدام مي كنند.

نماينده ولي فقيه به موضع بسيار حكيمانه مقام معظم رهبري قبل ازبرگزاري انتخابات آمريكا اشاره كرد وگفت: حتي وقتي ترامپ هم به رياست جمهوري آمريكا انتخاب شد ايشان فرمودند ما نه مانند عده اي عزا مي گيريم و نه خوشحال مي شويم. آمريكا، آمريكا است. منتظر مي مانيم تا ببينيم چگونه عمل مي كنند و متناسب با آن عمل خواهيم كرد كه اين يك موضع بسيار حكيمانه و سياستمدارانه است.

وي افزود: در قضاياي نهم دي نيز رهبري نشان دادند با كساني كه حاضرند به خاطر منافع زودگذر خود، مملكتي را به اجانب بفروشند قاطع برخورد مي كنند زيرا اين مسئوليت را مردم به رهبري داده اند و به عنوان رهبر جامعه وظيفه دارند با كساني كه مي خواهند به انقلاب لطمه بزنند مقابله كنند.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربا اشاره به اينكه در اين گونه حوادث نيز افراد چند دسته اند، اظهار داشت: عده اي ممكن است جاهل باشند وانسان جاهل وقتي متوجه شد اشتباه كرده بايد عذرخواهي كند و ازملت بخواهد او را ببخشند و با افراد مغرض نيز طبق قانون برخورد شود، البته برخي نيز مزدوراجانب هستند.

وي افزود: متاسفانه در چندروز گذشته همان گونه كه در خبرها آمده عده اي كه انسان شرمش مي آيد بگويد ايراني هستند براي ترامپ نامه نوشته اند كه تحريم ها عليه ايران را افزايش دهد، يك مشت افراد ناپاك و خبيث كه با اين گونه حركت ها نشان مي دهند چقدر خباثت و دشمني با اين كشور دارند، مانند منافقين كه حاضر شدند با اسرائيل، صدام ، رژيم هاي مرتجع و قدرت هاي شيطاني بسازند اما در مقابل اين ملت سرخم نكنند. اين افراد شيطان صفت كساني هستند كه اگر مردم در مقابل آنها نايستند حاضرند هر ضربه اي به اين ملت وارد كنند.

وي با اشاره به اينكه منافقان كه حدود 16-17 هزار شهيد را ترور كردند اكنون در دامن كشورهاي سلطه گر نشسته و زندگي مي كنند، اظهارداشت : از سخن امروز نتيجه مي گيريم كه دشمن هيچ گاه دشمني خود را آشكار نمي كند بلكه ابتدا با پوشش هاي خيرخواهانه خود را نشان مي دهد و بعد درموقع مناسب زهر خود را خواهد ريخت.

وي به استفاه از حربه حقوق بشر براي از بين بردن استقلال كشورها اشاره كرد وگفت: در قضاياي حلب و جرياناتي كه در سوريه رخ داد وقتي كه انسان ها را سر مي بريدند و آتش مي زدند و هنگامي كه خانه هاي مردم را مي سوزاندند يكي از اين كشورها و رسانه هاي بين المللي وابسته به استكباراعلام نكرد كه اين اقدامات مخالف حقوق بشر است، اما اكنون كه تروريست ها در دام افتاده و در حلب محاصره شده اند رسانه هاي غرب و منطقه به يك باره صدايشان درآمده كه حقوق بشر پايمال شد و جنايت جنگي اتفاق افتاد. در اين جا بايد به آنها گفت كه خود شما بوديد كه جنايت جنگي را راه انداختيد.

نماينده ولي فقيه با اشاره به اينكه كودكان بسياري در يمن با گرسنگي و مرگ دست و پنجه نرم مي كنند ولي هيچكدام ازمناديان باصطلاح حقوق بشر به فرياد اين كودكان گرسنه نرسيده اند، گفت: قدرت هاي استكباري با وجود ارتكاب اين همه جنايت هرگزاحساس شرمندگي نمي كنند ولي دردفاع از تروريست ها در سوريه بلوا راه انداختند كه سوريه مرتكب جنايت شده است .
وي با اشاره به اينكه مردم در دنيا نشان داده اند كه از وضعيت موجود خسته شده اند، افزود: انتخابات آمريكا نشان داد كه ديگر مردم فريب شعارهاي دروغين حقوق بشري غربي را نمي خورند و سعي مي كنند به گونه اي خود را نجات دهند.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربا تاكيد براينكه مردم بايد در آينده نيزهوشياري خود را حفظ كرده و مسئولان هم با تمام توان در خدمت مردم باشند ، حديثي از پيامبر اكرم (ص) بيان كرد و گفت: كساني كه در جامعه اسلامي مسئوليت دارند بايد به شكلي رفتار كنند كه محبوبيت عمومي كسب نمايند ومردم با جان و دل آنها را دوست بدارند چون پايه هاي حكومت بر همين دوست داشتن مردم استوار است.

وي افزود: درحديث ديگري از پيامبر نقل شده است كه "خيار ائمتكم الذين تحبونهم و يحبونكم" بهترين مديران و پيشوايان شما كساني هستند كه هم آنها شما را دوست دارند و هم شما آنها را دوست داريد " و تصلون عليهم و يصلون عليكم" هم آنها به مردم درود مي فرستند و هم مردم به آنها درود مي فرستند.

وي ادامه داد: درحديث ديگري آمده است: " إنّ أحبّ النّاس إلى اللَّه تعالى يوم القيامة و أدناهم منه مجلسا " امام عادل فرداي قيامت محبوب ترين مردم نزد خداوند و كسي كه به او نزديك تر است آن پيشواي عدالت گستري است كه در جامعه به عدالت رفتار مي كند و مردم با او نزديك هستند و انس دارند.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي افزود: اگر مسئوليتي را بعهده گرفتيم بايد به مردم خدمت كنيم و درخدمت مردم باشيم و تلاش كنيم گره اي از كار آنها بگشاييم و اگر كساني درجامعه خداي ناكرده به وظايف خود عمل نكنند، متوجه باشند كه فردا با خدا طرف هستند و دوزخ درانتظارآنها است.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.