پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

امروز در همایش یک روزه مدیران ستادی حج و زیارت با کارگزاران زیارتی اصفهان؛

سرپرست سازمان حج و زیارت بر لزوم توسعه زیرساخت های خدماتی زائران در عراق تأکید کرد

سرپرست سازمان حج و زیارت بر لزوم توسعه زیرساخت های خدماتی زائران در عراق تأکید کرد

سرپرست سازمان حج و زیارت با بیان اینکه محدودیت های زیرساختی مانعی برای ارائه خدمات بهینه به زائران عتبات عالیات است، گفت: در حال برنامه ریزی و تلاش برای توسعه زیرساختهای خدماتی زائران در عراق هستیم .

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از اصفهان، سرپرست سازمان حج و زیارت کشور در همایش یک روزه مدیران ستادی این سازمان با کارگزاران حج و زیارت استان اصفهان گفت : حماسه 9 دی اوج شکوه غیرت و شجاعت مردم ایران  و تاریخ ساز جنبش اقتدار ایران بوده است .  

وی با اشاره به اینکه امروز با توجه به توقف سفرهای حج  و عمره و تمایل بیشتر زائران برای سفر به عتبات، برنامه ریزی برای بهبود خدمات این سفرها بایستی بیشتر مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: در سازمان حج و زیارت بر  توسعه و ارتقای این سفرها متمرکز شده ایم  به طوری که از ابتدای سال 94 تاکنون سازمان حج و زیارت بررسی این موضوع را بصورت جدی تر در دستور کار خود قرار داده است .

آقای محمدی با اشاره به اینکه موضوع ارائه خدمات به زائران در  سفرهای عتبات و سفرهای حج و عمره با توجه به شرایط متفاوت دو کشور میزبان قابل قیاس نیست، عنوان کرد:  ما در حال حاضر در عراق با محدودیت های زیرساختی روبرو هستیم و علی رغم همه برنامه ریزی ها و تلاش ها هنوز هم دامنه این محدودیت ها ادامه دارد و نیاز است که با برنامه ریزی های اصولی در صدد رفع این محدودیت ها تلاش نماییم . 

وی کمبود هتل های مناسب و دانش هتلداری در کشور عراق را یکی از محدودیت های زیرساختی سفرهای عتبات عنوان کرد و افزود : درحال حاضر شرایط هتل ها در آن کشور در وضعیت مطلوبی نیست بطوری که در نجف اسکان زائران بسیار محدود و در کاظمین نیز با شرایط مطلوبی روبرو نیستیم از طرفی میزان تقاضای زائران برای اسکان در این شهرها زیاد است و در برنامه های سازمان حج و زیارت باید سیاستی تعریف شود که این شرایط نسبت به قبل بهبود یابد.

سرپرست سازمان حج و زیارت کشور به حماسه حضور میلیونی زائران در  مراسم پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت : امسال جمعیتی بالغ بر 2 میلیون و 300 هزار نفر در این حماسه بزرگ شرکت کرده اند که این وضعیت نشان از رشد چشمگیر  زائران اربعین در طول سال های آینده خواهد بود . 

وی با اشاره به اینکه اولین هتل بین المللی کربلا دو ماه قبل در آن شهر افتتاح و به زائران خدمات ارائه می دهد، گفت: امید است با توجه به اقدام برای توسعه زیرساختهای رفاهی و خدماتی در عراق،  شاهد رشد و توسعه همه جانبه خدمات به زائران باشیم.

وی تصریح کرد : در ساخت هتل ها به دلیل اینکه این هتل ها متعلق به جمهوری اسلامی است درصورتیکه از لحاظ اقتصادی در سال های بعد با مشکل روبرو شویم در شرایط فعلی می تواند عاملی برای سرمایه گذاری در آن کشور باشد . در بحث تغذیه نیز در سال های گذشته با مشکلاتی روبرو بوده ایم که ساخت آشپزخانه های مجهز ایرانی می تواند بر بالابردن کیفیت تولید غذا و افزایش سطح رضایت زائران مثمر ثمر باشد . 

آقای محمدی با اشاره به فعالیت مجموعه های غیر مجاز در زمنیه سفرهای عتبات اذعان داشت:  وقتی حضور زائران در عتبات ناهماهنگ باشد در وهله اول زائران و در ادامه کارگزاران و متولیان اعزام زائران با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

وی به موضوع خدمات حمل و نقل زائران عتبات و نیاز به بهبود کیفیت آن در کشور عراق نیز اشاره کرد و گفت : باید شرایط را برای زائران آسان تر کنیم تا بتوانند در بهترین شرایط در کشور عراق از سفر به عتبات بهره مند شوند که یکی از این اقدامات تلاش برای کاهش هزینه های سفر عتبات است.

وی ادامه داد: وجود نظم یکی از اصلی ترین نیازهای سفرهای زیارتی است و باید به دفاع از کسانی که به صورت اصولی اقدام به اعزام زائران عتبات می کنند پرداخت و  با افرادی که به صورت غیرقانونی در این زمینه فعالیت دارند برخورد قانونی صورت گیرد که در همین رابطه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز قاطعانه وارد میدان شده و موضوع به صورت جدی در حال پیگیری است .

آقای محمدی از طرح نوین عتبات سخن گفت و افزود : اگر در زمینه خدمات رسانی به زائران درست عمل کنیم و اشکالات زیرساختی را برطرف کنیم قطعا با افزایش کیفیت، با افزایش  رضایتمندی زائران روبرو خواهیم شد که لازمه این امر اطلاع رسانی شرایط به زائران توسط مدیران کاروان های اعزامی است که قطعا این مهم می تواند تاثیر زیادی در بالابردن سطح رضایت زائران به همراه داشته باشد 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.