پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حضور چشمگير دانشگاهيان تهران در همايش قبل از سفر عتبات

حضور چشمگير دانشگاهيان تهران در همايش قبل از سفر عتبات

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت گفت: ما تلاش مي‌كنيم تا امكانات رفاهي را براي دانشگاهيان در عتبات عاليات افزايش دهيم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام و المسلمين سيدعلي قاضي عسكر درهمايش قبل از سفر عتبات عاليات ويژه دانشگاهيان كه امروز (شنبه) در تالار فردوسي دانشكده ادبيات دانشگاه تهران برگزار شد طي سخناني به آداب زيارت اشاره كرد و گفت: فلسفه زيارت، تحول قلبي است و در آداب زيارت آمده است كه افراد، جان خود را با توبه شستشو دهند.


وي افزود: زائر بايد صبور و بردبار باشد تا بتواند از اين ظرفيت عظيم استفاده كند. حسن خلق را تمرين كند، در زندگي جمعي و اجتماعي اهل ايثار و فداكاري باشد و كمك به همسفران را در طول سفر فراموش نكند.

نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت با ااشاره به هدف زيارت درعتبات عاليات اضافه كرد: هدف ما اين است دانشگاهيان كه در ابتداي راه و مسير زندگي قرار دارند با الگوهاي قرآني آشنا شوند و درس زندگي را بياموزند.

وي ادامه داد: وقتي زيارت مي رويد، غسل كنيد و با توبه جانتان را شستشو دهيد. خود را معطر كنيد آرام و با وقار در حالي كه چشم بر زمين دوخته و ذكر خدا بر لب داريد به زيارت برويد. در اطراف حرم توجه داشته باشيد جايي قدم مي گذاريد كه جاي پاي اميرالمومنين(ع) و اهل بيت (عليهم السلام) است.

سرپرست حجاج ايراني در خصوص زيارت با معرفت گفت:معرفت نسبت به امام پيدا كردن كار ساده اي نيست . شناخت پيامبر(ص)، فاطمه اطهر(س) و ائمه معصومين (عليهم السلام) زمان مي برد زيرا لطافت در فضايل اخلاقي آنها بسيار وجود دارد. بايد فضايل را بياموزيم و در زندگي خودمان پياده كنيم .

وي افزود: اسلام همه راه ها براي به كمال رسيدن انسان را در نظر گرفته است تا بتواند يك انسان كامل را تربيت كند.

حجت الاسلام و المسلمين سيدعلي قاضي عسكرگفت: مسائل اعتقادي، اخلاقي و رفتاري در يك مسير متعالي براي انسان ترسيم شد و نمونه كامل يك مسلمان كه در قرآن نيز به آن اشاره شده است پيامبر اكرم (ص) است.

وي افزود: آيت الله هاشمي رفسنجاني كه 82 سال از خداوند عمر گرفته بود در قبل از انقلاب شكنجه هاي سختي را كشيد و بعد از انقلاب نيز تلاش زيادي در راه اسلام انجام داد.

وي درادامه به تلاش سازمان حج و زيارت براي توسعه امكانات رفاهي در عتبات عاليات اشاره كرد و گفت: ما تلاش مي‌كنيم امكانات رفاهي را در عتبات عاليات توسعه دهيم تا دانشجويان دغدغه تغذيه و مسكن نداشته باشند، هر چند ما ارز دولتي نداريم اما يك سري امكانات براي دانشجويان در نظر گرفته ايم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج درادامه همايش قبل از سفر عتبات دانشگاهيان استان تهران كه با حضور چشمگيردانشگاهيان و مسئولين ستاد و مديران كاروان هاي دانشگاهي در تالار فردوسي دانشكده ادبيات دانشگاه تهران برگزار شدحجت الاسلام والمسلمين فقيهي رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان اظهار داشت: ۸۳ هزار نفر براي شانزدهمين دور سفر به عتبات ثبت نام كردند كه در نهايت تلاش توانستيم براي ۱۶ هزار نفر مقدمات سفر را مهيا كنيم.

وي قرائت زيارت جامعه كبيره را موجب شناخت بيشتر نسبت به ائمه(عليهم السلام) ذكر كرد وافزود: در اين زيارت بيش از ۴۰۰ صفت مشترك براي همه ائمه(ع) ذكر شده است.

رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان كشور با بيان اينكه امام حسين(ع) كسي است كه حضرت آدم(ع) براي ايشان گريست، افزود: خوردن ذره‌اي خاك غير از تربت امام حسين(ع) حرام است، ولي تربت امام حسين(ع) شفا بخش است و روايت است كه روي تربت امام حسين(ع) نبايد بدون وضو دست كشيد.

وي يكي از اماكن استجابت دعا را زير قبه امام حسين(ع) دانست و افزود: زيارت ابي عبدالله(ع) موجب طول عمر مي شود.سعي كنيد خواسته هاي دنيوي و اخروي تان و آنچه را به صلاح شماست از سيدالشهدا(ع) بخواهيد و براي ديگران هم دعا كنيد.

رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان كشور با اشاره به ضرورت شناخت و معرفت نسبت به امام حسين(ع) اظهار كرد: امام حسين(ع) هر چه داشت در راه خدا تقديم كرد و به اين سبب است كه زيارت امام حسين(ع) ثواب زيادي دارد.

وي با تاكيد بر اقامه نماز اول وقت، گفت: زائران از برنامه‌هاي نجف، كربلا و بسته‌هاي فرهنگي كه حاوي كتاب هاي سودمند است نهايت بهره را ببرند.

محمد زارع معاون اجرايي و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان هم دراين همايش گفت: براي قشر دانشگاهي طي تفاهم نامه با بانك ملت يك ميليون و ۵۰۰ هزار تومان براي زائران هوايي و يك ميليون تومان نيز براي زائران سفر از طريق زميني تسهيلات تعلق مي گيرد.

وي ادامه داد:هزينه سفر به عتبات عاليات بر اساس نرخ ارز، شناور محاسبه مي شود.

پخش كليپ عتبات دانشگاهيان و مداحي از برنامه هاي ديگر اين همايش بود كه فضاي معنوي خاصي به آن بخشيد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.