پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

درخواست مدیر حج و زیارت استان قزوین از دستگاه قضا: با دفاتر غیرمجاز زیارتی برخورد جدی صورت بگیرد

درخواست مدیر حج و زیارت استان قزوین از دستگاه قضا: با دفاتر غیرمجاز زیارتی برخورد جدی صورت بگیرد

با توجه به تبعات بسیاری که اعزام زائر به عتبات عالیات در قالب گروههای آزادبر دارد، محاکم قضائی لازم است جدی تر، با این گروهها برخورد کنند.

علیرضا کلانتری مدیر حج و زیارت استان قزوین اظهار کرد: متاسفانه امروز برخی از افراد با سوء استفاده از احساسات مردمی، اقدام به اعزام افراد علاقه مند بدون داشتن مجوزهای لازم به عتبات عالیات می کنند.

وی با بیان اینکه اقدام اینگونه افراد غیرقانونی است، از پیگردهای قانونی گفته و افزود، بر اساس پیگیریهای صورت گرفته تاکنون در محاکم قضائی استان چندین پرونده برای اینگونه افراد تشکیل شده است.

مدیر حج و زیارت استان قزوین یادآور شد تاکنون اتفاقات تلخی که برای زائران ایرانی در عتبات عالیات افتاده مربوط به گروهای آزادبر بوده است و با توجه به تمهیداتی که برای زائران ایرانی در سفر به عتبات عالیات در قالب گروههای مجاز اندیشیده می شود خوشبختانه هیچ مشکل خاصی اتفاق نیافتاده است.

کلانتری از مردم خواست تا در صورت علاقه مندی برای سفر به عتبات عالیات حتما از طریق دفاتر زیارتی مجاز اقدام کنند.

به گفته وی برخی از افرادی که با نام هیات مذهبی نیز اقدام به اعزام زائر می کنند در صورت نداشتن مجوزهای لازم از صلاحیت لازم برای اعزام زائران برخوردار نیستند.

مدیر حج و زیارت استان قزوین بر ضرورت برخورد جدی محاکم قضایی استان با اینگونه افراد تاکید کرده و افزود: با توجه به تبعات بسیاری که ممکن است اعزامهای غیرقانونی داشته باشد از مسئولان استانی و قضایی درخواست می شود به صورت جدی با این افراد برخورد کنند.

 

                                                                                                                                                                            

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.