پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جلسه هم اندیشی کارگزاران زیارتی استان قزوین برگزار شد

جلسه هم اندیشی کارگزاران زیارتی استان قزوین برگزار شد

جلسه هم اندیشی کارگزاران زیارتی استان قزوین پیرامون عتبات عالیات در مورخ 95/10/28  از ساعت 10 الی 12 در دفتر مدیر حج  و زیارت استان قزوین برگزار شد.

در این جلسه کلانتری مدیر حج و زیارت استان ضمن تسلیت ارتحال آیت ا.. هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری و قرائت فاتحه ای برای ایشان، از عدم تکمیل اعزامها توسط دفاتر انتقاد نموده و گفت: با توجه به عدم استقبال دفاتر از اعزامهای هوایی این اعزامهای در این دوره تقلیل یافته است.

ایشان از پیگیری این مدیریت در محاکم قضایی برای افرادی که مبادرت به اعزام غیرمجاز عتبات می نمایند خبر داده و بیان داشتند این مدیریت با تمام قوا و با هماهنگیهای لازم با مقامات قضایی و استانی نسبت به پیگرد قانونی این افراد اقدام می نماید و لازم است دفاتر زیارتی نیز در این خصوص همکاری نموده و با معرفی این افراد همراه با مستندات لازم  این مدیریت را یاری رسانند.

وی در خصوص توجیه زائرین قبل از سفر افزود: با توجه به شناور بودن نرخ ارز و افزایش و یا کاهش قیمت اعزامها، مدیران دفاتر و راهنما نسبت به توجیه زائرین در این خصوص اقدام نمایند.

کلانتری همچنین نکاتی را نیز در خصوص ارزیابی مدیران راهنما در سامانه سامفا، معرفی افراد واجد شرایط جهت کلاسهای آموزشی مدیریت عتبات، عضویت تمامی کارگزاران در سامانه بسیج سازمان حج و زیارت، عفاف و حجاب کارکنان، تاکید بر مقوله امر به معروف و نهی از منکر و حضور فعال مدیران عامل در دفاتر زیارتی جهت ارائه خدمات مطلوب به زائرین، رعایت شئونات اسلامی توسط پرسنل دفاتر زیارتی، رعایت حقوق زائران و حقوق شهروندی نکاتی را بیان داشتند.

در پایان نیز مدیران دفاتر زیارتی نظرات، پیشنهادات و سوالات خود را مطرح نمودند.

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.