پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تسليت و ابراز همدردي مراجع عظام تقليد در پي حادثه دلخراش پلاسكو

تسليت و ابراز همدردي مراجع عظام تقليد در پي حادثه دلخراش پلاسكو

مراجع عظام تقليد و علما با صدور پيام‌هايي، ضمن تسليت و ابراز همدردي با حادثه ديدگان و بازماندگان حادثه ساختمان پلاسكو، بر ضرورت جبران خسارات اين حادثه، فراهم كردن موجبات تسكين آلام حادثه ديدگان و لزوم چاره انديشي براي پيشگيري از وقوع چنين حوادثي تأكيد كردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت ، آيت‌الله مكارم شيرازي در آغاز درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، ابراز داشت: به همه عزيزاني كه در اين راه صدمه ديده‌اند، از جمله مجروحان و بازماندگان شهدا تسليت مي‌گوييم و دعا مي‌كنيم خداي متعال مشكلات اين عزيزان را حل كند.


وي خاطرنشان كرد: مسئولان علاوه بر اينكه ابراز همدردي مي‌كنند، بايد به فكر جبران خسارات حادثه ديدگان باشند. استاد درس خارج حوزه اتخاذ تدابيري مناسب از سوي مسئولان براي پيشگيري از وقوع حوادث احتمالي در ساختمان‌هاي مشابه را خواستار شد و گفت: بي‌احتياطي به هيچ وجه درست نيست. در اين حادثه شنيده شد كه كپسول‌هاي آتش نشاني مستقر در ساختمان خالي بوده است. اين مرجع تقليد بر لزوم اصلاح و بازسازي بافت‌هاي فرسوده تاكيد و تصريح كرد: بافت‌هاي فرسوده بايستي بازسازي و مكان‌هايي كه قابل استفاده نيست تخريب شود، اين حادثه در نوع خود كم سابقه و يا بي‌سابقه بود.

اجر شهيد؛ نصيب آتش‌نشانان
آيت‌الله نوري همداني نيز با صدور پيامي در پي حادثه دلخراش ساختمان پلاسكو خاطرنشان كرد: حادثه دردناك آتش سوزي يكي از ساختمان‌هاي تهران و جانباختن عده‌اي از هموطنان موجب تاسف عميق اينجانب گرديد، بي‌ترديد به پاس خدمات و زحمات و مجاهدت‌هاي اين عزيزان اجر شهيد نصيب شان خواهد شد. اين مرجع تقليد در بخش ديگري از پيام خود ابراز داشت: اينجانب ضمن تسليت و طلب صبر جميل براي خانواده داغدار درگذشتگان، آرزوي سلامتي و شفاي عاجل مصدومان اين حادثه را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

حادثه پلاسكو درس عبرتي براي مسئولان باشد
همچنين، آيت‌الله صافي گلپايگاني در پي وقوع اين حادثه دردناك با صدور پيامي تصريح كرد: حادثه ناگوار آتش‌سوزي ساختمان پلاسكو، و جان‌فِشاني تعدادي از آتش‌نشانان غيور و فداكار و از خودگذشته، اندوهي عميق و غمي بزرگ را بر ملّت ايران وارد نمود كه تحمّل آن براي همگان بخصوص بازماندگان داغدار، سخت و دشوار است. اين مرجع تقليد در بخش ديگري از پيام تسليت خود خاطرنشان كرد: باشد كه اين حوادث ناگوار درس عبرتي براي كساني كه مسئوليت سلامت و امنيت مردم شريف ايران را بر عهده دارند باشد تا از تكرار اين اتفاقات جلوگيري نموده، و به وظيفه شرعي و قانوني خود در همه جا عمل نمايند.

رشادت و دلاوري آتش نشانان در خاطر ملت ماندگار خواهد ماند

بر اساس اين گزارش، آيت‌الله علوي گرگاني نيز در پيامي ضمن تسليت اين حادثه به بازماندگان، خاطرنشان كرد: رشادت و دلاوري آتش نشاناني كه براي نجات جان هموطنان خود دل به آتش زده و در اين راه سختيها را تحمل كرده و برخي نيز در راه آن جان خود را از دست داده‌اند، در ذهن ملت ايران باقي خواهد ماند. در اين پيام همچنين آمده است: اميد است كه با فضل الهي و تلاش مسئولين محترم كشوري و همياري همه دست اندركاران شاهد اين حوادث ناگوار در آينده نباشيم. اين مرجع تقليد در بخش ديگري از پيام خود تصريح كرد: اينجانب با اميد به رحمت واسعه الهي ترديد ندارم كه جان باختگان اين حادثه غريق رحمت الهي هستند و به مادران و همسران بازمانده اين افراد تسليت گفته و صبر و اجر جزيل را براي آنان مسئلت مينمايم.

سرانجام غبطه‌انگيز آتش نشانان
آيت الله شبيري زنجاني نيز با صدور پيامي ضمن ابراز همدردي با حادثه ديدگان پلاسكو، خاطرنشان كرد: حادثه دلخراش ساختمان پلاسكو كه در آن گروهي از بهترين فرزندان اين مرز و بوم جان خويش را از دست دادند بر قلب همگان سنگيني مي‌كند. اين مرجع تقليد تصريح كرد: مرگ مسيري است كه هيچ كس را از پيمودن آن گريزي نيست و خوشا به آنان كه با چنين رشادت و شجاعتي اين مسير را پيمودند و چنين سرانجام غبطه انگيزي را براي خود رقم زدند.

موجبات تسكين و كاهش آلام حادثه ديدگان فراهم شود
بر پايه اين گزارش، همچنين، جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پي وقوع حادثه دردناك ساختمان پلاسكو، با صدور پيامي خاطرنشان كرد: جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضمن عرض تسليت شهادت جان‌باختگان و طلب عافيت براي مصدومان اين حادثه دلخراش، با خانواده‌ها و بازماندگان اين حادثه ابراز همدردي مي‌كند و از مسئولين امر مي‌خواهد تمام همت و تلاش خود را معطوف به نجات و امداد‌رساني به مفقودان و مجروحان نموده و با تفقد از كساني كه در اين حادثه متحمل خسارت و زيان شده‌اند موجبات تسكين و كاهش آلام آنها را فراهم كند. در اين پيام همچنين خاطرنشان شده است: بي‌شك تلاش براي پيشگيري از وقوع چنين حوادث دردناكي مستلزم برنامه‌ريزي دقيق و مديريت صحيح مي‌باشد تا راه تكرار بر اين وقايع دردناك و خطرناك بسته شود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.