پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

شهداي آتش‌نشان در كنار شهداي منا به خاك سپرده مي‌شوند

شهداي آتش‌نشان در كنار شهداي منا به خاك سپرده مي‌شوند

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در محل آواربرداري ساختمان پلاسكو، اعلام كرد: پيشنهاد كرده‌ايم كه شهداي آتش‌نشان در كنار شهداي منا به خاك سپرده شوند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت ، سيد محمد علي شهيدي، رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران صبح امروز يك‌شنبه سوم بهمن ماه با حضور در محل حادثه پلاسكو ضمن بازديد از محل و صحبت با آتش‌نشانان و مسئولان حاضر در محل آواربرداري پلاسكو، اعلام كرد: پيشنهاد كرده‌ايم كه شهداي آتش‌نشان حادثه پلاسكو در كنار شهداي منا به خاك سپرده شوند.


وي تصريح كرد: براي بزرگداشت اين شهدا برنامه‌هايي در نظر گرفته شده است. اين شهدا، به عنوان شهداي خدمت محسوب مي‌شوند و اگر چه خود آتشنشاني براي اين شهدا برنامه‌هايي را در نظر گرفته است اما ما نيز قطعاً برنامه‌هايي براي آنها در نظر مي‌گيريم و تلاش داريم مانند پرونده شهداي منا هر چه زودتر به كار آنها رسيدگي شود.

حجت‌الاسلام شهيدي در پاسخ به سؤال ايكنا، در خصوص تفاوت قوانين براي شهداي خدمت با ساير شهدا، عنوان كرد: شهداي آتش‌نشان، شهداي خدمت و شهداي ايثارگر محسوب مي‌شوند كه ايثار خود را نشان داده‌اند و ما قطعاً برنامه‌هاي مختلفي براي آنها در نظر مي‌گيريم.

مجمع نمايندگان خانواده شهداي منا نيز روز گذشته با صدور پيامي شهادت جمعي از هموطنان را در حادثه فروريختن ساختمان پلاسكو به ملت ايران تسليت گفتند. در اين پيام آمده بود:

حادثه دردناك فروريختن ساختمان پلاسكو و شهادت و جراحت جمع كثيري از پولادين مردان آتش نشان كشورمان در اين حادثه قلب همه ايرانيان را به دردآورده و ايران زمين را عزادار كرد.

در ادامه اين پيام تاكيد شده است: ما خانواده شهداي حج ۹۴ (منا) ، با همه وجودمان زخم عميق نشسته به قلب بازماندگان شهداي اين حادثه را درك مي كنيم و از درگاه حضرت دوست براي خانواده هاي اين عزيزان صبر و شكيبايي را از خداوند منان مسئلت مي نمايم.

خانواده شهداي منا در اين پيام خطاب به خانواده هاي داغدار آورده اند: ما را كه بار سنگين دهها روز انتظار ، مفقودي و پس از آن شهادت عزيزانمان را به دوش كشيده ايم ، درتحمل هجمه اين مصيبت سنگين همراه خود بدانيد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.