پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت درسفر به سريلانكا از دو مركز شيعيان بازديد كرد

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت درسفر به سريلانكا از دو مركز شيعيان بازديد كرد

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر در ادامه سفر به سريلانكا از حوزه علميه خواهران شهر پلوناروا و حسينيه شيعيان شهر والاچينا بازديد كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني كه براي شركت دربرنامه هاي گراميداشت دهه فجر به سريلانكا سفر كرده است درجمع بانوان طلبه حوزه علميه شهر پلوناروا به تبيين نقش و جايگاه زن در جامعه و خانواده و مسئوليت هاي وي پرداخت.


وي سيره پيامبراكرم در تكريم زن و دخترشان وارزش و احترامي را كه اسلام براي محيط خانواده قائل است يادآور شد و از اينكه سردمداران مدعي تمدن غرب جايگاه زن را ناديده گرفته اند ابراز تاسف كرد.

نماينده ولي فقيه در امورحج و زيارت با بيان برخي برخوردهاي تبعيض آميز با زن در جوامع مختلف افزود: اسلام از آغاز تمام تبعيض‌ها و امتيازات را از ميان زنان و مردان برداشت ومايه برتري و گرامي تر بودن را در تقوا و پرهيزكاري دانست.

وي همچنين در حاشيه اين ديدار از ساختمان حوزه علميه خواهران اهل تشيع در شهر پلوناروا بازديد كرد و در جريان برنامه هاي اين حوزه و اقدامات صورت گرفته براي توسعه آن قرار گرفت.

ديدار با مبلغين والاچينا و بازديد از حسينيه شيعيان اين شهر از ديگر برنامه هاي حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر در سفر به سريلانكا بود.

نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت درديداربا مبلغين اين مركز به تبيين شرايط فعلي شيعيان در جامعه بين الملل پرداخت و درخصوص تبليغات سوء و فشارهاي وهابيت توصيه هايي بيان داشت.

وي همچنين به توطئه هاي دشمنان براي ايجاد تفرقه ميان مسلمانان اشاره و تصريح كرد :شما مبلغين ميتوانيد نقش اثر گذاري در خنثي كردن اين توطئه ها و انعكاس پيام وحدت داشته باشيد.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر افزود: يكي از وظائف مهم مبلغين اين است كه مراقب اجتماعات بزرگ مسلمانان و اهداف آن باشند و اجازه ندهند دچار حاشيه شود چرا كه برگزاري چنين اجتماعاتي مي تواند تاثيرگذاري ارزشمندي در عرصه بين الملل داشته باشد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.